7664
Sök

Angående: Gbg & Borås träffar ! Nästa Träff planeras !

1 312 Inlägg
9 april 2008
olagbg: Har du något emot GBRT?
Senast redigerat av Glansen (9 april 2008)

Avstängd
1 557 Inlägg
9 april 2008
faltsetas skrev:
MrKerm skrev:
Tack alla för era kommentarer men skippa race snacket tack !

Sedan kan vi väl skippa allt polis snack på tråden också ser väldigt illa ut mad

Nästa gång kan väl dom som skall köra race skicka mig ett sms så jag vet om att det är race, tycker det är jätte kul o kolla på cool

Sedan kan jag säga att det kommer upp fler bilder i mon på vår hem sida, Har nu fått pressens bilder smile

O jupp vi jobbar sten hårt på att få lov att köra kon körning i samband med vår nästa träff men inget är klart ännu neutral

O jupp alla är välkomna på våra träffar Men efter denna träff kommer vi nog att bli tvungna att ta ut en sumbolisk summa för varje fordon för i dags läget betalar vi avgifter ur egna fickor kan vara värt o tänka på kanske hmm

Ha det bäst alla

P o K tongue

vad för avgifter betalar ni?

Vi kommer att åka på en avgift på 600:- i Borås för tillstånd... Något som vi inte visste innan..

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

Avstängd
1 557 Inlägg
9 april 2008
MrKerm skrev:
faltsetas skrev:
MrKerm skrev:
Tack alla för era kommentarer men skippa race snacket tack !

Sedan kan vi väl skippa allt polis snack på tråden också ser väldigt illa ut mad

Nästa gång kan väl dom som skall köra race skicka mig ett sms så jag vet om att det är race, tycker det är jätte kul o kolla på cool

Sedan kan jag säga att det kommer upp fler bilder i mon på vår hem sida, Har nu fått pressens bilder smile

O jupp vi jobbar sten hårt på att få lov att köra kon körning i samband med vår nästa träff men inget är klart ännu neutral

O jupp alla är välkomna på våra träffar Men efter denna träff kommer vi nog att bli tvungna att ta ut en sumbolisk summa för varje fordon för i dags läget betalar vi avgifter ur egna fickor kan vara värt o tänka på kanske hmm

Ha det bäst alla

P o K tongue

vad för avgifter betalar ni?

Vi kommer att åka på en avgift på 600:- i Borås för tillstånd plus några spänn för skräp säckar o så... Något som vi inte visste innan..
Senast redigerat av MrKerm (9 april 2008)

624 Inlägg
9 april 2008
vilken sandlåda
den som inte e snäll efter mitt inlägg kommer och åka i bagage luckan på mantan ,, o det e inte bekvämt

624 Inlägg
9 april 2008
olagbg skrev:
Edil_ skrev:
olagbg skrev:

Varför detta tjöt hela tiden om myglade med race.. läs eran ordförandes inlägg i träden.

Severin säger

Vi håller inga olagliga aktiviteter.. En träff är vad som gäller och syftet är då att kolla bilar, snacka med folk, lära känna nytt folk o ha jätte trevligt helt enkelt.. Andra aktiviteter kommer att ske inom kort tid.. Men aktiviteterna kommer bli upp till er..
.

GBrt tar ju helt    å hållet avständ till race så vrf detta tjöt om det hela tiden

Du missförstod mig helt och hållet, bara så att du vet. smile

Det jag försökte få fram var att vi i största möjliga mån ska undvika frågor i stil med "Blir det race?" "ööh ska vi rejsa?" osv. För det kan misstolkas helt och hållet. (GBrt kommer inte nämna ett ljud om några race i vår regi, för som du så fint nämner, sånt håller vi inte på med.) Så vill ni rejsa på våra träffar är det helt upp till er att dra till närmsta raka, men ska vi göra det ska det iallafall vara tillstånd till någon form av körning. Så som det försöks få för konkörningen? Men håller folk på o frågar om det blir race och liknande på GBrt:s träffar, hur tror du reaktionen blir om polisen läser här då?  Ta och begrunda det som står skrivet innan du börjar sticka upp smile

ja jo jag förstår detta.. men denna helgen det var träff så VAR det GBrt som PLANERADE körningen alltså olagligheter som GBrt helt klart å tydligt tar avstånd till.. det är det jag påpekar

vadå GBRT det var jag som föreslog det vill du nåt ta det med mig ,hällsa det till dina kumpaner oxå ..
ska ni uppföra er som H--- blir ni behandlad som en H---
ni har lite o förklara nästa gång vi träffas och glöm inte att ni llääänggeee anordnade "olagliga" race och gör det nu oxå så hållkäften ,,blir så jävla trött på det här kärring stilen ,,vi e här för bialr na och kompisar ,tror ni att ni äger stan eller ?? dessutom ingen talar om för mig vad jag ska göra fatta det ,jag e bakom GBRT till 110% och bakar upp de .ni som känner mig vet vad det innebär

4 Inlägg
9 april 2008
Hej!

Jag har blivit ombedd att framföra det här från RC-organisationen:

RC har aldrig och kommer aldrig att stötta en bufflig attityd. RC har inget intresse av att ställa sig ivägen för organisatörer i väst  / sverige som vill annordna träffar och körningar. De som tidigare uttalat sig "å RC's vägnar" har inte representerat RC och har inte haft RC's stöd i sina uttalanden, detta är gjort på eget bevåg och är väl beklagligt. I första fallet vi fick information om så utfärdades en varning till medlemen som hade betett sig illa och dikussionerna därefter ledde till att medlemen självmant lämnade RC-crew. Precis som när man anordnar träffar så kan inte alla hållas i koppel, skulle någon missköta sig så är man ganska maktlös. Så är även fallet med de som fått RC att framstå som ett gäng bulvaner. RC hoppas att de som tar del av informationsflödet kring det här även förstår skillnaden på vilka som representerar RC och vilka som inte gör det. Skulle det vara något som ni har frågor om eller undrar eller vill framföra så är ni välkomna att framföra detta till de som faktiskt representerar RC. RC har tidigare haft en stor roll i organiserandet av körningarna i gbg-regionen och välkomnar att fler vill arrangera. Ju fler det är som arrangerar och ställer upp desto bättre kvalitét kan man uppnå och desto bättre grund har man när man kontaktar kommunen/myndigheterna.

RC kommer att lägga sin energi på att anordna tillståndsgivna träffar och körningar men kommer inte ställa sig ivägen för andras aktiviteter, det är polisens uppgift inte RC:s, RC har nog med organiserandet ändå att stå i. Detta är RC's officiella och inofficiella inställning och RC har öppet och rakt tagit avstånd till sådant beteende.

Gällande GBrt:

Personligen så kan jag anse att de som sitter i GBrt Crew framställer sig själv som en påse nötter när de försöker lägga rökridån att de inte har med race att göra men ändå utgör en huvuddel av race-arrngörerna. Exempel ger ett tillfälle där körningarna delvis samordnas av GBrt *på begäran av GBrt har jag valt att inte längre peka ut exempel på person men..* i anslutning till en GBrt-träff, där säkerhetstänkandet (eller bristen på) ligger under ALL kritik. Att sedan förneka samhörighet blankt och envist är ju som att spotta alla som var där och bevittnade detta, i ansiktet och kalla dem KORKADE.

Moderatorn:
Gällande prat om olaligheter och som du själv nämner REKLAM. Vad räknas de otaligt många hänvisningarna till ett konkurrerande forum som då?

Jag förväntar mig pajkastning och pubertala svar på det här.. eller finns det någon som kan överraska?
Senast redigerat av eg0nn (9 april 2008)

315 Inlägg
9 april 2008
eg0nn skrev:
Hej!

Jag har blivit ombedd att framföra det här från RC-organisationen:

RC har aldrig och kommer aldrig att stötta en bufflig attityd. RC har inget intresse av att ställa sig ivägen för organisatörer i väst  / sverige som vill annordna träffar och körningar. De som tidigare uttalat sig "å RC's vägnar" har inte representerat RC och har inte haft RC's stöd i sina uttalanden, detta är gjort på eget bevåg och är väl beklagligt. I första fallet vi fick information om så utfärdades en varning till medlemen som hade betett sig illa och dikussionerna därefter ledde till att medlemen självmant lämnade RC-crew. Precis som när man anordnar träffar så kan inte alla hållas i koppel, skulle någon missköta sig så är man ganska maktlös. Så är även fallet med de som fått RC att framstå som ett gäng bulvaner. RC hoppas att de som tar del av informationsflödet kring det här även förstår skillnaden på vilka som representerar RC och vilka som inte gör det. Skulle det vara något som ni har frågor om eller undrar eller vill framföra så är ni välkomna att framföra detta till de som faktiskt representerar RC. RC har tidigare haft en stor roll i organiserandet av körningarna i gbg-regionen och välkomnar att fler vill arrangera. Ju fler det är som arrangerar och ställer upp desto bättre kvalitét kan man uppnå och desto bättre grund har man när man kontaktar kommunen/myndigheterna.

RC kommer att lägga sin energi på att anordna tillståndsgivna träffar och körningar men kommer inte ställa sig ivägen för andras aktiviteter, det är polisens uppgift inte RC:s, RC har nog med organiserandet ändå att stå i. Detta är RC's officiella och inofficiella inställning och RC har öppet och rakt tagit avstånd till sådant beteende.

Gällande GBrt:

Personligen så kan jag anse att de som sitter i GBrt Crew framställer sig själv som en påse nötter när de försöker lägga rökridån att de inte har med race att göra men ändå utgör en huvuddel av race-arrngörerna. Exempel ger ett tillfälle där en ledande person inom GBrt-crew ställer upp och agerar "Starter" trots alkohol-intag i en tillställning (Borås) där säkerhetstänkandet (eller bristen på) ligger under ALL kritik. Att sedan förneka det blankt och envist är ju som att spotta alla som var där och bevittnade detta, i ansiktet och kalla dem KORKADE.

Moderatorn:
Gällande prat om olaligheter och som du själv nämner REKLAM. Vad räknas de otaligt många hänvisningarna till ett konkurrerande forum som då?

Jag förväntar mig pajkastning och pubertala svar på det här.. eller finns det någon som kan överraska?

Jag är helt ny med dessa träffar i gbg så jag fattar absolut ingeting men vore inte det nått att gå ihop Rc och GBrt!

Allt eller inget!!!

Göteborg Borås race team
88 Inlägg
9 april 2008
Diskutionen forsätter utanför tråden, läs ditt PM !

Frågor angående GBrt eller dess träffar svaras av nån i Crew..
Medlemsfrågor hänvisas till HyperSonica

1 587 Inlägg
9 april 2008
Trådstartare
deamon skrev:
olagbg skrev:
Edil_ skrev:

Du missförstod mig helt och hållet, bara så att du vet. smile

Det jag försökte få fram var att vi i största möjliga mån ska undvika frågor i stil med "Blir det race?" "ööh ska vi rejsa?" osv. För det kan misstolkas helt och hållet. (GBrt kommer inte nämna ett ljud om några race i vår regi, för som du så fint nämner, sånt håller vi inte på med.) Så vill ni rejsa på våra träffar är det helt upp till er att dra till närmsta raka, men ska vi göra det ska det iallafall vara tillstånd till någon form av körning. Så som det försöks få för konkörningen? Men håller folk på o frågar om det blir race och liknande på GBrt:s träffar, hur tror du reaktionen blir om polisen läser här då?  Ta och begrunda det som står skrivet innan du börjar sticka upp smile

ja jo jag förstår detta.. men denna helgen det var träff så VAR det GBrt som PLANERADE körningen alltså olagligheter som GBrt helt klart å tydligt tar avstånd till.. det är det jag påpekar

vadå GBRT det var jag som föreslog det vill du nåt ta det med mig ,hällsa det till dina kumpaner oxå ..
ska ni uppföra er som H--- blir ni behandlad som en H---
ni har lite o förklara nästa gång vi träffas och glöm inte att ni llääänggeee anordnade "olagliga" race och gör det nu oxå så hållkäften ,,blir så jävla trött på det här kärring stilen ,,vi e här för bialr na och kompisar ,tror ni att ni äger stan eller ?? dessutom ingen talar om för mig vad jag ska göra fatta det ,jag e bakom GBRT till 110% och bakar upp de .ni som känner mig vet vad det innebär

Jag tackar dig för ditt stöd smile !!

Låt bli att snacka om race.. Läs första inlägget som jag skrev.. Detta gäller alla..

Vad som händer EFTER våra träffar har inte vi nåt o göra med smile ! Innan vi rörde oss från parkeringen så hade nästan alla kört därifrån om alla kanske minns det.. Det hade vi inte med o göra smile

Nu får det räcka med allt snack om race..

Avandsjukan.. Ta ut det nån annanstans är ni snälla.. Ni vet vilka ni är o hur ni skriver, ni visar tydliga tecken på avandsjuka.. Falska anklagelser kan ni också lägga ner Tack !!smile

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
9 april 2008
Jag blir bara så trött på detta sad
Varför kan inte alla bara hålla sams o sköta sitt?..
alla vi som skriver här är människor.. och människor gör misstag.. det går inte ens o diskutera..
skulle vara kul o bevittna ett rc arrangemang o se hur ni sköter saker o ting..
Mvh Martin

Sump Runk Rätt O Slätt!

1 587 Inlägg
9 april 2008
Trådstartare
HyperSonica skrev:
Jag blir bara så trött på detta sad
Varför kan inte alla bara hålla sams o sköta sitt?..
alla vi som skriver här är människor.. och människor gör misstag.. det går inte ens o diskutera..
skulle vara kul o bevittna ett rc arrangemang o se hur ni sköter saker o ting..
Mvh Martin

Jo det får vi göra.. Vi får la se hur dom gör nån gång wink !!

4 Inlägg
9 april 2008
enligt mrKerm så har ni/han/några av er redan varit med och kört på RC's tidigare träffar.

Men självklart är ni välkomna när RC anordnar bilträffar/körningar, det är alla som kan sköta sig!

1 587 Inlägg
9 april 2008
Trådstartare
eg0nn skrev:
enligt mrKerm så har ni/han/några av er redan varit med och kört på RC's tidigare träffar.

Men självklart är ni välkomna när RC anordnar bilträffar/körningar, det är alla som kan sköta sig!

Kanske det... Men inte jag sad

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
9 april 2008
eg0nn skrev:

det kan hända att de från gbg har gjort det.. Själv har jag aldrig gjort detta. men det skulle som sagt vara kul o få se hur ni har det på era...
man kan ju om inte annat lära sej nått, och det är ju alltid bra..

Mvh Martin

Sump Runk Rätt O Slätt!

*Crew of GBrt*
149 Inlägg
9 april 2008
smile

Medlemsskap i GBrt? Kontakta mig via PM.

824 Inlägg
9 april 2008
ny front på miatan till näst nästa träff tror jag wink kommer bli nice.
Hoppas på lika många bilar i borås den 19e som i gbg senast smile

Avstängd
1 557 Inlägg
9 april 2008
Ja vi hoppas också på massa bilar smile

Jo jag har vart på Street**** förra året som RC arrangera o det va bra gjort !

Avstängd
1 557 Inlägg
9 april 2008
MrKerm skrev:
Ja vi hoppas också på massa bilar smile

Jo jag har vart på Street**** förra året som RC arrangera o det va bra gjort !
Synd bara att det inte är RC som skall disskuteras på denna tråd sad

Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
412 Inlägg
9 april 2008
MrKerm: Pratar du med dig själv:P?.. Med tanke på att du skriver och 1minut senare citerar dig själv;).

Iallafall GBrt är trevliga gossar.19april(Y)

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›

Avstängd
1 557 Inlägg
9 april 2008
Puppen skrev:
MrKerm: Pratar du med dig själv:P?.. Med tanke på att du skriver och 1minut senare citerar dig själv;).

Iallafall GBrt är trevliga gossar.19april(Y)

E det ok så ? tongue

Annars tycker jag det e kul p prata med mig själv smile Får alltid bra svar då big_smile

Sök