Hej!
Jag har blivit ombedd att framföra det här från RC-organisationen:
RC har aldrig och kommer aldrig att stötta en bufflig attityd. RC har inget intresse av att ställa sig ivägen för organisatörer i väst / sverige som vill annordna träffar och körningar. De som tidigare uttalat sig "å RC's vägnar" har inte representerat RC och har inte haft RC's stöd i sina uttalanden, detta är gjort på eget bevåg och är väl beklagligt. I första fallet vi fick information om så utfärdades en varning till medlemen som hade betett sig illa och dikussionerna därefter ledde till att medlemen självmant lämnade RC-crew. Precis som när man anordnar träffar så kan inte alla hållas i koppel, skulle någon missköta sig så är man ganska maktlös. Så är även fallet med de som fått RC att framstå som ett gäng bulvaner. RC hoppas att de som tar del av informationsflödet kring det här även förstår skillnaden på vilka som representerar RC och vilka som inte gör det. Skulle det vara något som ni har frågor om eller undrar eller vill framföra så är ni välkomna att framföra detta till de som faktiskt representerar RC. RC har tidigare haft en stor roll i organiserandet av körningarna i gbg-regionen och välkomnar att fler vill arrangera. Ju fler det är som arrangerar och ställer upp desto bättre kvalitét kan man uppnå och desto bättre grund har man när man kontaktar kommunen/myndigheterna.
RC kommer att lägga sin energi på att anordna tillståndsgivna träffar och körningar men kommer inte ställa sig ivägen för andras aktiviteter, det är polisens uppgift inte RC:s, RC har nog med organiserandet ändå att stå i. Detta är RC's officiella och inofficiella inställning och RC har öppet och rakt tagit avstånd till sådant beteende.
Gällande GBrt:
Personligen så kan jag anse att de som sitter i GBrt Crew framställer sig själv som en påse nötter när de försöker lägga rökridån att de inte har med race att göra men ändå utgör en huvuddel av race-arrngörerna. Exempel ger ett tillfälle där körningarna delvis samordnas av GBrt *på begäran av GBrt har jag valt att inte längre peka ut exempel på person men..* i anslutning till en GBrt-träff, där säkerhetstänkandet (eller bristen på) ligger under ALL kritik. Att sedan förneka samhörighet blankt och envist är ju som att spotta alla som var där och bevittnade detta, i ansiktet och kalla dem KORKADE.
Moderatorn:
Gällande prat om olaligheter och som du själv nämner REKLAM. Vad räknas de otaligt många hänvisningarna till ett konkurrerande forum som då?
Jag förväntar mig pajkastning och pubertala svar på det här.. eller finns det någon som kan överraska?
Senast redigerat av eg0nn (9 april 2008)