fälgar och sänkning!

gee_q2
11 mars 2008 · 7 Inlägg

tja igen!

fundera på fixa 18 tums fälgar till bilen. har en svart mazda 6, 
men det kanske ser knepigt ut om man inte sänker bilen, lr ????
några förslag???

Mazda 6 (2003)
Cloudsurfer Hårdrockare - Ärkemupp.
12 mars 2008 · 270 Inlägg

bilen blir ju 'högre', iom att däckprofilen blir mindre plus att fälgen bygger mer. så en sänkning är väl inte helt fel.

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!
gee_q2
12 mars 2008 · 7 Inlägg

vart kan man göra det då?? hur mkt kostar det....väldigt tacksam för svar, en annan grej, jag hörde att bilprövningen gillar inte sänkningar?? sant eller förslag tack

Senast redigerat av gee_q2 (12 mars 2008)

Mazda 6 (2003)
volvo_is_the_shit
12 mars 2008 · 40 Inlägg

gee_q2 skrev:
vart kan man göra det då?? hur mkt kostar det....väldigt tacksam för svar

sänkings fjädrar borde du kunna hitta på nätet nånstans,sen åker du till nån mindre verkstad som kan göra jobbet.
jag fick ge en 1000lapp för jobbet när jag lämnade min för fjäder byte:)

Senast redigerat av volvo_is_the_shit (12 mars 2008)

Hellre herpes än saab:p
volvo_is_the_shit
12 mars 2008 · 40 Inlägg

bilprovningen skiter i om man har en sänkt bil,så länge den inte ligger på marken,och är så låg att den inte kan röra sig:D

Hellre herpes än saab:p
HRantzow Skiduthyrare
12 mars 2008 · 17 Inlägg

Har för mig att typ biltema har diverse fjädrar som inte är godkännda, sen hurvida bilprovningen kollar det har jag ingen aning om. men jag tror som föregående talare att de skiter nog i vad du har för fjädring. Bara det inte ser helt galet ut smile

oleg Trätekniker
12 mars 2008 · 387 Inlägg

Gå till Micro, Mekonomen, Automedia eller någon annan bildelshandlare, beställ 4st sänkningsfjädrar, när du fått dom ring till din lokala bilverkstad så byter dom fjädrarna.

Du får problem på besiktningen om du kapar fjädrarna förmycket så att fjädrarna är lösa. Men om du köper sänkningsfjädrar så är dom oftast lika höga som orginal men sjunkerihop mer.

PS Köp 19" det blir inte så hårt som alla som inte har det tror!

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......
Mäki Långsam Perfektionist
12 mars 2008 · 4 800 Inlägg

www.gemotorsport.se har väldigt billiga sänkningssatser, kolla på komplett kitt istället för bara fjädrar, kostar inte mycket.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
camaro67 Meister
12 mars 2008 · 6 763 Inlägg

HRantzow skrev:
Har för mig att typ biltema har diverse fjädrar som inte är godkännda, sen hurvida bilprovningen kollar det har jag ingen aning om. men jag tror som föregående talare att de skiter nog i vad du har för fjädring. Bara det inte ser helt galet ut smile

Tror de är fjäderspännare du menar. Men de är helt värdelöst så de är inte ens lönt att testa.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Timp_GTi
13 mars 2008 · 188 Inlägg

du kan ju slänga på 18" tummare utan att sänka, de fyller ju ut hjulhusen mer så det ser nog inte så dumt ut även om du skiter i att sänka den! men sänker du den så blir det ännu snyggare;)

Volkswagen Corrado G60 JET "2.0 Eaton-projekt" (1991)
Ravestream
13 mars 2008 · 285 Inlägg

Timp_GTi skrev:
du kan ju slänga på 18" tummare utan att sänka, de fyller ju ut hjulhusen mer så det ser nog inte så dumt ut även om du skiter i att sänka den! men sänker du den så blir det ännu snyggare;)

min åsikt är raka motsatsen. der ut som en muppbil om man slänger på stora fälgar utan att sänka, att det fyller ut har jag inte dett, du har ju annan profil på däcken ist.

en satans jävla Volvo.
gee_q2
19 mars 2008 · 7 Inlägg

tacksam för alla svar

Mazda 6 (2003)
gee_q2
19 mars 2008 · 7 Inlägg

fan jag kollade upp  det där med fjäder byte .... billigaste var typ 4000 med hjulinställning  och allt stämmer det??

Mazda 6 (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang