är intresserad i att se lite bättre bilder på hur de ser ut i bagaget där kring baljorna där dom sittit och så för ja vill skippa mina också då dom bara samlar rost,
samt där fram där vent hålen suttit nedanför framrutan hur de ser ut, tänkte lägga igen mina också men vill se hur de ser ut bara ...
är intresserad i att se lite bättre bilder på hur de ser ut i bagaget där kring baljorna där dom sittit och så för ja vill skippa mina också då dom bara samlar rost,
samt där fram där vent hålen suttit nedanför framrutan hur de ser ut, tänkte lägga igen mina också men vill se hur de ser ut bara ...
humm jaaa
jag kapade bort typ allt då hjulhusen var väldigt rostiga och balkar och allt var bara skit
tackar, rätt mycke jobb alltså:P, ska ju rostlaga där själv och vill inte ha baljorna så får väl se hur man gör, gillar lösningen som faan me bromsoken också för hydralisk handbroms, har vela haft de ja me men trodde de skulle bli skitdyrt men de där e ju rätt billig lösning ändå:)...
tackar, rätt mycke jobb alltså:P, ska ju rostlaga där själv och vill inte ha baljorna så får väl se hur man gör, gillar lösningen som faan me bromsoken också för hydralisk handbroms, har vela haft de ja me men trodde de skulle bli skitdyrt men de där e ju rätt billig lösning ändå:)...
går att göra mycket billigare än vad jag gjort..
köp en hydralisk handbroms, dra bromsröret som går bak upp till handbromsen sen bak till oken ,, klart
Varför säger ni att det är skam att stoppa in den motorn? Blir ju betydligt bättre hållbarhet med en sådan motor med tanke på kostnader, bättre viktfördelning och dessutom en motor som han senare kan reg.bes. bilen med. Att turbokonvertera en vanlig sugmotor och få det bra är ju inte så lätt som alla verkar tro. Det är helt möjligt men varför göra det när det finns motorer färdiga som dessutom passar ändamålet bättre? Det finns även massvis med kunskap och trimmare som vet hur man plockar ut effekt ur dessa motorer. Det finns mängder av tips på TPC, www.turboperformanceclub.com.
Jag tycker du gör helrätt! En E30 med turbomotor blir garanterat en kul bil!
Grymt bygge, gillar det skarpt. Har en BMW e30 316 som jag ska köpa när jag har pengarna, som jag sedan hade tänkt börja drifta med. Men som man ändå ska kunna ha som bruksbil, vilket gör (om jag nu har läst rätt) att jag inte kan turbo konvertera original motorn för att det inte kommer gå igenom bes. Men hur blir det då om jag stoppar i en volvo motor med turbo? Går det igenom bes. och vad behöver jag i sånna fall byta mera än motorfesterna? Kan jag ha original koppling och växellåda eller behöver jag byta det också?