1614
Sök

BMW e30 -90 b230ft

.......
2 655 Inlägg
15 mars 2008
#21
är intresserad i att se lite bättre bilder på hur de ser ut i bagaget där kring baljorna där dom sittit och så för ja vill skippa mina också då dom bara samlar rost,

samt där fram där vent hålen suttit nedanför framrutan hur de ser ut, tänkte lägga igen mina också men vill se hur de ser ut bara big_smile...

499 Inlägg
15 mars 2008
#22
Riktigt häftigt projekt!

Jag tycker du gjort ett bra motorval! Det ända jag undrar över är varför du har 8-ventiler istället fö 16.

/Fredrik


Essongarage
61 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
#23
beemern skrev:
är intresserad i att se lite bättre bilder på hur de ser ut i bagaget där kring baljorna där dom sittit och så för ja vill skippa mina också då dom bara samlar rost,

samt där fram där vent hålen suttit nedanför framrutan hur de ser ut, tänkte lägga igen mina också men vill se hur de ser ut bara big_smile...

humm jaaa

jag kapade bort typ allt då hjulhusen var väldigt rostiga och balkar och allt var bara skit
http://i260.photobucket.com/albums/ii15/eriksson360/Bild075.jpg
http://i260.photobucket.com/albums/ii15/eriksson360/Bild072.jpg
http://i260.photobucket.com/albums/ii15/eriksson360/20071120.jpg
http://i260.photobucket.com/albums/ii15/eriksson360/20071130001.jpg

- http://www.EssonGarage.se - - -
-----------------------
Sponsorer: Ddesign.nu ,KL-racing, Ralps däck, NP-gruppen, Badvaruhuset,

Essongarage
61 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
#24
intercooler fästen.
http://i260.photobucket.com/albums/ii15/eriksson360/20080324003.jpg

blir 2st skivor till handbromsen..
http://i260.photobucket.com/albums/ii15/eriksson360/20080323002.jpg

- http://www.EssonGarage.se - - -
-----------------------
Sponsorer: Ddesign.nu ,KL-racing, Ralps däck, NP-gruppen, Badvaruhuset,

732 Inlägg
24 mars 2008
#25
Jäkla intresant tråd du har skapat tycker jag.
Ska följas.

Lycka till med allt.

julgran
214 Inlägg
24 mars 2008
#26
Riktigt hett bygge detta. Tycker att du gjorde helt rätt genom att sätta dit en b230ft, dom håller bra och går helt okej.

Ska följa detta bygge, kommer ju säkert bli kanon.


DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
24 mars 2008
#27
riktigt kul bygge smile lär bli en riktigt grym banbil detta big_smile
snyggt jobbat med tunneln!
ska defenetivt följas big_smile

keep it up smile


mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

1 418 Inlägg
24 mars 2008
#28
tufft bygge

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

ElectroRaggare
886 Inlägg
24 mars 2008
#29
Snyggt bygge, synd bara på den oförlåtliga våldtäkten med att med våld ramma in en volvomotor i en BMW. big_smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4, Mad Max edition.
Cjecrolet Impala -66, lowrider.
Tesla Model S -17, A-B bilen.

1 353 Inlägg
24 mars 2008
#30
nästan lite skamm att stoppa volvomotor i en så fin bil, men jävligt tufft bygge ändå smile
Det här ska jag följa!

There's no replacement for displacement

Essongarage
61 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
#31
tack tack tack
kul att ni gillar bygget smile

- http://www.EssonGarage.se - - -
-----------------------
Sponsorer: Ddesign.nu ,KL-racing, Ralps däck, NP-gruppen, Badvaruhuset,

70 Inlägg
25 mars 2008
#32
haha nice bygge ser ut som att du kommer få många trevliga stunder i sommar

.......
2 655 Inlägg
25 mars 2008
#33
tackar, rätt mycke jobb alltså:P, ska ju rostlaga där själv och vill inte ha baljorna så får väl se hur man gör, gillar lösningen som faan me bromsoken också för hydralisk handbroms, har vela haft de ja me men trodde de skulle bli skitdyrt men de där e ju rätt billig lösning ändå:)...

Essongarage
61 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
#34
beemern skrev:
tackar, rätt mycke jobb alltså:P, ska ju rostlaga där själv och vill inte ha baljorna så får väl se hur man gör, gillar lösningen som faan me bromsoken också för hydralisk handbroms, har vela haft de ja me men trodde de skulle bli skitdyrt men de där e ju rätt billig lösning ändå:)...

går att göra mycket billigare än vad jag gjort..

köp en hydralisk handbroms, dra bromsröret som går bak upp till handbromsen sen bak till oken ,, klart

- http://www.EssonGarage.se - - -
-----------------------
Sponsorer: Ddesign.nu ,KL-racing, Ralps däck, NP-gruppen, Badvaruhuset,

Essongarage
61 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
#35
jahapp. hämtade min nya växellåda idag  roll  hoppas den får platts :conf:  var mycket större än den jag hafft som mall...

aja det går nog..

också är trattarna klara till insuget
http://i260.photobucket.com/albums/ii15/eriksson360/20080326001.jpg

- http://www.EssonGarage.se - - -
-----------------------
Sponsorer: Ddesign.nu ,KL-racing, Ralps däck, NP-gruppen, Badvaruhuset,

328 Inlägg
18 juli 2008
#37
hur går det med bygget?

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
18 juli 2008
#38
Riktigt bra jobbat må jag säga! smile

Hur går det me bygget nu? smile
Mvh Kim


499 Inlägg
23 juli 2008
#39
Varför säger ni att det är skam att stoppa in den motorn? Blir ju betydligt bättre hållbarhet med en sådan motor med tanke på kostnader, bättre viktfördelning och dessutom en motor som han senare kan reg.bes. bilen med. Att turbokonvertera en vanlig sugmotor och få det bra är ju inte så lätt som alla verkar tro. Det är helt möjligt men varför göra det när det finns motorer färdiga som dessutom passar ändamålet bättre? Det finns även massvis med kunskap och trimmare som vet hur man plockar ut effekt ur dessa motorer. Det finns mängder av tips på TPC, www.turboperformanceclub.com.

Jag tycker du gör helrätt! En E30 med turbomotor blir garanterat en kul bil!

/Fredrik


3 Inlägg
11 juli 2009
#40
Grymt bygge, gillar det skarpt. Har en BMW e30 316 som jag ska köpa när jag har pengarna, som jag sedan hade tänkt börja drifta med. Men som man ändå ska kunna ha som bruksbil, vilket gör (om jag nu har läst rätt) att jag inte kan turbo konvertera original motorn för att det inte kommer gå igenom bes. Men hur blir det då om jag stoppar i en volvo motor med turbo? Går det igenom bes. och vad behöver jag i sånna fall byta mera än motorfesterna? Kan jag ha original koppling och växellåda eller behöver jag byta det också?

Mvh Martin


Sök