prometheus skrev:
Haha jo men .. Det måste finnas en gräns. Det behöver inte vara 100% realistiskt. Men... är det nån som kan nåt om datorer och ser CSI/NCIS? Precis lika störande, om vi snackar faktafel. Dom försöker ju uppenbarligen göra det realistiskt då de använder riktiga termer osv. Till och med riktiga program ibland. Men sen gör de så mycket fel så allt blir bara skrattretande. Nu tar ifs CSI priset när det gäller sådant. TFATF är faktiskt inte SÅ fel ute som CSI. Men när de ändå gör det så snyggt, använder riktiga tuningbilar, spons från riktiga företag osv, varför inte anstränga sig en gnutta och göra det trovärdigt också? Det är kanske det jag söker... Trovärdigheten. Gillar sci-fi och jag måste säga att tex Star Trek är fan 100 gånger mer trovärdigt än The Fast and the Furios

Men det är kanske inte just felen jag stör mig på mest utan de extremt töntiga karaktärerna, som är så stereotypa man bara kan få dom. Och alla löjliga grejer alla gör. Som i ettan när det coola gänget (Jetta, Silvia, nån Skyline osv) kommer till ett ställe och ska parkera. Och de glider in perfekt brevid varandra och låser hjulen. Det är så så man spyr. Homiesarna måste till och med PARKERA coolt. Finns ingen gräns på hur coola dom är

Tuggar dom i takt när dom äter också?
De extremt dåliga CGI-scenerna i tvåan förstör en del också. Så brukar det ifs vara. Se bara på Alien 4 eller nyare Star Wars. Ser ut som skit. Men Skylinen i tvåan har ganska intressanta fysiklags-brytande moves för sig

Kanske borde ta en titt på Tokyo Drift ifs. Hört att det ska vara mindre CGI där. Hoppas dom inte hoppar över nån bro bara...
Värst va du ska klaga då, du måste ha en väldig brist på någonting att göra då du letar upp varje misstag som dem har gjort, kan du inte bara skita i att se filmerna om dem är så jävla dåliga? Håll dig istället till din "realistiska" Star Trek..