Skönt att se att du börjar nu igen måste kliat en del i mekarfingrarna?? hoppas allt går bra nu med växellådan och att det inte blir ett helvete att montera tillbaka
Skönt att se att du börjar nu igen måste kliat en del i mekarfingrarna?? hoppas allt går bra nu med växellådan och att det inte blir ett helvete att montera tillbaka
jao de känns skönt ja de har kliat en hel del ja jag hoppas de går smidigt att få tillbaka dne men vi får se, dock har jag upptäckt lite jobbiga nödvändiga utgifter som kommer svida lite
idag så kom Jesprut på besök och hjälpte mig lite, det vi gjorde först var att ta ur inredningen för att kunna komma åt och tona bakrutan;) men efter en stund med det så bestämde jag mig för att ta ner kopplingen istället så jag satte igång me den;)
bara att hugga in
Kopplingen nere, var ganska så lätt bara en insektsbult som var helt rund innuti, som jag fixade genom att slå på den och göra spår i bulten för att sedan upptäcka att den lossna utan att behöva använda verktyg;)
så här ser kopplingen ut ;P inte speciellt mkt lameller kvar ^^
inte mkt kvar!
så här ser svänghjulet ut för tillfället , jävligt dammigt efter vad som förut var lammeller ^^.
efter de på inrednignen igen och nu är den ute, även hatthyllan som var lite svår att få ut först;P
nu är baslådan ute;)
börjat göra rent bakrutan för toningen som kommer att ske i morgon
var även en sväng på biltema och köpte mig en ny vindrute torkare, har varit dålig ända sen jag köpte bilen så jag kände att det var dags ^^.
det var allt som hände idag, så imorgon ska jag försöka tona om jag har någon som kan hjälpa till då det är ganska knökigt att fixa bakrutan själv , hoppas martin kan komma
idag så tog jag mig hjälp av martin för att försöka tona bakrutan, och resultatet blev inte bra men jag tror mig veta orsaken till det
bakrutan rengjord med spolarvätska och fönsterputs;)
la lite papper och dukar för att ta upp vattnet som det blir en hel del av ;P
måttade ut bredden på filmen, och grovskärde;)
nästa steg i grovskärningen
skrapade även rutan med rakblad innan jag satte på filmen så satt filmen på, blev dåligt eftersom jag inte tog av skyddsplasten förrens jag var i bilen och hade inget vatten på då heller så den klibba ihop och blev knöklig
försökte ta bilder på de dåliga områdena som blev, men det var inte det lättaste, vi försökte släta ut det så gott det gick med värmelampa och spackelspaden, men gick inte att få det bra så till slut drog vi bort den och bestämmde oss för ett försök i morgon
här ser man lite bättre hur det blev
det var allt som hände idag, man hinner inte med så mycket när man jobbar men lite gör man och jag tar chansen