kom precis hem från övningskörningen(snart uppkörning=) och såg att jag hade fått lapp om att paketet hade kommit, så det var bara att fixa pengar och dra till affärn och hämta ut Fick hem ett fint paket idag gissa vad det kan vara i det?
Paketet innehåller ....
min kicker comp 10" med tillhörande steg från db akuten
Magneten på skönheten
så i morgon startar byggandet av baslådan,ska se till att fixa kablar någonstans först.. eller så får jag vänta tills efter elmia;)
det var allt för idag, nu blire att göra ritning för lådan och sen slappa då jag inte är hemma hos farsan där garaget är
jo jag hoppas de jag är så sugen på att få klar lådan och prov spela;) lite trist att bara ha en bas men ingen låda att spela den i ^^. men det ska byggas i morgon
Idag så har jag då byggt min första baslåda den blev väl helt godkänd tycker jag, vi får väl se hur den låter när jag har skaffat mig kablarna i morgon Satte även in en temporär stereo tills jag har fixat den dvdn fast denna var rätt okej ändå så det kanske blir att jag kör med denna ett tag
här kommer bilderna på baslådan och steteon
baslådan ihop monterad precis
en till bild på lådan;)
testa att sätta i basen;) passa som smäck
ser riktigt bra ut är sugen på att se hur den spelar
lådan ska fästas i överkant där och sedan ska det nätas i hatthyllan så man ser basen och man får in ljudet mer i kupen:)
Så här blev stereon iaf
den temporära stereon tills dvdn är lagad ser rätt okej ut och spelar helt okej
det här ser ut att bli asbra har du gjort baslådan efter beräknad volym och basportarna i rätt dimension? Tycker dom ser lite små ut!? Kanske bara jag som yrar...
det här ser ut att bli asbra har du gjort baslådan efter beräknad volym och basportarna i rätt dimension? Tycker dom ser lite små ut!? Kanske bara jag som yrar...
tackar jo baslådan är gjord efter rätt dimension men portarna är helt klart för små det var bara så att det var de enda rören jag hade hemma just då, ska fixa större i veckan
Igår var det elmia vilket var riktigt skoj, åkte ner med några polare i en van:) det var så jävla kul ;D när vi gick runt där nere på elmia så köpte jag mig RCA kabel och hittade ett riktigt kap från powerbas:) det var 2 st 5.25"are för 250 kr, de hade precis gått ur deras sortiment så jag slog till efter elmia blev det fest så mekade inget igår
men idag så gick jag ut och mekade när jag vaknade kl 1500 ^^. jag började med att installera högtalarna i hatthyllan, vilket blev riktigt bra, de passade i de gamla högtalar hålen här kommer lite bilder på det
De nya 5.25"orna
Magneten är stor ellerhur
Monterade i hatthyllan nu
Blev rätt så snyggt de spelar riktigt bra får jag säga riktigt bra kap tror jag (obs bilen och rutan väldigt dammig)
Sedan efter jag spelat lite med högtalarna så tog jag tag i att dra RCA kabeln, det tog ett tag att hitta ett bra ställe att dra kabeln på men till slut så blev de bra
Drog ner den ut med luft kanalen för värmen
drog kabeln på höger sida av bilen, och satte den i samma kanal som vaakum slangarna till centrallåset
Så här ligger kabeln i bagaget
Efter det så tog jag tag i att slipa ner kanterna och ojämnheterna på baslådan, OBS jag vet att rören är för små de ska köpas större i veckan litet misstag som ska rättas till
färdig slipad, lite rundare kanter och mindre ojämnheter
börjat koppla med steget och basen idag med , ska köpa kablar och lite sånt i morron
steget
det var allt för idag i morron blir det ut och shoppa strömkabel och jordningskabel
jo det har rört sig rätt bra nu ett tag jo jag blev förvånad hur fräscht det var, va lite orolig över att mattorna var blöta, men det var nog bara vatten som de fått in från snö eller något, så idag har jag ställt in en avfuktare som ska stå på över natt
gött jobbat stångberg!! kommer bli nice de me basen.. va ska du har för rör istället för de du har nu??
jag ska köpa några med större diameter och förhoppningsvis med doserade öppningar om du förstår vad jag menar fast jag vet inte vart här omkring jag kan köpa det, vet du det?