Tonenigen blev ju riktigt bra. Angående bakrutan så finns det en rut-tonings tråd här någonstans som verkade rätt så bra. Rekommenderar att montera bakrutefilmen i 3 delar el nåt liknande, så borde det inte bli skrynklor lika lätt. Monterade själv min förra lördan o de visade sig vara näst intill omöjligt att få den bra. (var dock också första gången jag tonade rutor) Snåbubblor går ju att slå hål på med knappnål och trycka ut luften, fungerar bra
tackar så mkt jasså jag får ta och kolla upp den tråden 3 delar har jag aldrig hört det får jag undersöka
tackar för tipset med knappnålen också ska testa det:P
idag så tog jag och besökte skortfrag som 4keson prata om hitta som han sa en mercedes 190 med exakt samma inredning. så jag kolla runt lite i bilen , och demontera 2 dörr sidor som var dåliga på min bil och tog även grillen eftersom min är lite bucklig och sprucket i nätet. fick även tag i sensorn till kylarvatten nivån som var trasig på min. så nu har jag en fungerande som jag ska montera i morgon
här kommer lite bilder på sakerna
Dörrsidorna och grillen bra skick på sakerna
kylarvätskenivå mätaren som var trasig på min bil
detta kalaset gick inte på mycket alls så jag är nöjd så i morgon ska jag montera sakerna och tona om vänster rutan, sedan blir det DMB meet på kvällen kommer köra "breman"s e30 320 dit
ses på dmb meet om ni ska dit
kommentera! såg att nästan 3000 visningar har varit på min tråd och bara 98 inlägg typ, kommentera på
Dock de där me bakrutan vettefan, det enklaste är ju att ta ut den.. inte så svårt, dock äre lite knepigt att sätta tillbaka den igen, lättast om man testat tidigare i livet
Shysst me fina grejer från skroten, och tur att de va samma grejer inom inredningen så du får shyssta grejer
Bara att fortsätta!
Du vet inte om skrotbilen hade saccoplast (som din har, breda sidolsiter) och om satt kofångare kvar? Mvh Kim
Dock de där me bakrutan vettefan, det enklaste är ju att ta ut den.. inte så svårt, dock äre lite knepigt att sätta tillbaka den igen, lättast om man testat tidigare i livet
Shysst me fina grejer från skroten, och tur att de va samma grejer inom inredningen så du får shyssta grejer
Bara att fortsätta!
Du vet inte om skrotbilen hade saccoplast (som din har, breda sidolsiter) och om satt kofångare kvar? Mvh Kim
toningen blev bra på en av rutorna iaf ja men jag tror jag ska försöka med rutan på plats först iaf ja de va gött att hitta lite fina saker på skroten
jag är inte säker på det, men jag tror inte det var det på den. men jag kan kolla upp det för att det stog nämligen 3 st 190or på skroten
Bara att fortsätta!
toningen blev bra på en av rutorna iaf ja men jag tror jag ska försöka med rutan på plats först iaf ja de va gött att hitta lite fina saker på skroten
jag är inte säker på det, men jag tror inte det var det på den. men jag kan kolla upp det för att det stog nämligen 3 st 190or på skroten
mvh stångberg
Precis
Jasså, här står det typ en hehe Men om de nu finns det på dem, för är ju lite lägre "Bak" på den nyare modellen, som du har tillexempel..
Skulle inte du kunna kika va en sån kostar isånnafall? skulle behöva en sån så jag kan montera ihop bilen snart annars blire att hänga på den gammla baken Mvh Kim
jag började med att byta dörrsidorna, och till hjälp hade jag emanuelsson det gick fort och smidigt blev riktigt, bra innan emanuelsson poängtera en miss av mig ^^, mönstret på dörrsidorna är pyttelite olikt det nuvarande, så jag får åka och köpa de andra två i veckan ^^. kan ju inte åka runt med olika mönster på dörrsidorna .
emanuelsson monterar ner sin dörrsida
sedan tog jag ur nätet ur grillen och fick hjälp av emanuelsson att rugga ner ytan för att sedan lackera den svart
mattsvart i grillen, blev riktigt fint:) . kommer bilder på detta senare
efter detta så försökte jag tona om den dåliga rutan igen. det blev tyvärr ett smuts korn på ett ställe som gav en ganska stor bubbla. tråkigt men sånt händer. så gör kanske om den igen^^. det är så jävla svårt att tona
rutan ner monterad
toning på g. igen...
resultatet blev bättre än förut men det är fan inte godkänt enligt mig, jag får fan träna på detta med toning aja här kommer 1 bild på resultatet
resultatet av toningen svårt att se jag vet observera att bilen är skitig
efter detta var gjort så bar det av på dmb meetet på biltema parkeringen i skövde, var riktigt gött uppslut på bilar vore gött om man kunde ha en sådan här träff iaf en gång i månaden eller mer någon mer än jag som tycker det?
en bild från dmb meetet på biltema parkeringen i skövde mycket folk! grymt kul, ha en sån här träff varje månad? eller?
det var allt jag hade för idag. kommer bilder på grillen i morgon.
Idag så blev det grillning och lite skit så jag tog mig några öl och hann inte med så mycket i garaget:P men jag fick ihop grillen nu och det blev riktigt snyggt sen hann jag med en sväng till biltema och kolla efter bromsoksfärg men hittade inget, fungerar med värmebeständig färg kan jag tänka mig?
aja här kommer bilderna på fronten
visst blev det snyggt?
en lite närmare bild fräsch grill? mercedes i sin bästa form
det var allt jag hade för idag då, det kommer mer framöver
om någon vet hur man monterar ner torkararmen, berätta gärna
Jao har fått hem lite ljud nu, bara lite petitesser kvar... men det blev helt klart en förbättring!
har du haft tid med nått mek i helgen?
MVH Gustav
jasså fan va gött får åka och kolla in din bil någon dag framöver
ne fan bilen har fått en liten tryckning tyvärr kommer bilder på det i morgon tror jag. väldigt lindrigt dock och sen är det på delar som jag ändå ska byta som tur är. så lite tur i oturen men jag skriver mer om vad som hände i morgon