Din bil sevicevekstad i södertälje akta er!!!!

jes
24 mars 2008 · 582 Inlägg

Nu har dom jäkla skojarna varit framme igen lämnade in firmabilen för service +byte turboslang .fick tillbaka bilen 2dagar senare lossnar slangen så jag blir stående på motorvägen med köbildning som följd idioterna har använt sej av gammal klamma som desutom inte satt på röret ordentligt:Synar service protokollet noga och hittar följande BEDRÄGERIER det står reservhjul=OK då bilen saknar reservhjul kan det inte vara ok däck=ok synar däcken och upptäcker en stor reva på däcksidan.Hade dum jävlarna kollat på bilen överhuvutaget hade dom upptäckt detta .Ville bara säga detta innan dom fortsätter lura skjortan +lite till av folk

hej
Okim Dra mig i draken!!!
24 mars 2008 · 616 Inlägg

HAHAHAAHAHAAAHA sicka  dårar....

förlåt om ja skrattar men  wtf ....

sysslar dom med

Mvh// Okim // Jocke
D_MAN ?
24 mars 2008 · 1 038 Inlägg

Har en historia där ifrån ja med, ska kolla om ja hittar den

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
jes
24 mars 2008 · 582 Inlägg

jag har fler på lager just därifrån denna är den senaste och sista det är inte jag som bestämmer vart vi ska serva bilarna så tyvärr.Men min nya firma bil kommer att bli en mercedes hoppas det blir ändring dåsmile.vet bla en som lämmnade in en bil med preppade fel som test men dom hittade inga fel jävligt mysko.farsan lämmnade in bilen på sevice där märkte tändstiften osv med färg fick tillbaka bilen med samma stift olje filter osv listan kan göras lång blir bara så sne!!!folk åker runt med såkallade nysevade bilar tror dom !!!undrar om dom någonsin har bytt en kammrem på riktigt

hej
jiMz Wrench
24 mars 2008 · 82 Inlägg

Kan tillägga att varna för Din Bil Täby och Din Bil Bromma.. Skojjare hela bunten! Har gått så långt att jag inte orkar bry mig om felet längre.. Kör runt med min motorlampa lysandes :S

LazerHawke
24 mars 2008 · 1 268 Inlägg

hur kan man vara säker på detta (om man inte är så haj på bilar) att saker å ting är gjort trots stämpel å kråka i boken?

TRYIT Teddan
24 mars 2008 · 2 495 Inlägg

man kan vara säker om man ger fan i att lämna till stora märkesverkstäder.
Lämna till mindre och seriösa bilverkstäder där förmodligen ägaren och mekaren är samma person .
dom är beroende av sina kunder på ett helt annat sätt än dom stora.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
jes
24 mars 2008 · 582 Inlägg

LazerHawke skrev:
hur kan man vara säker på detta (om man inte är så haj på bilar) att saker å ting är gjort trots stämpel å kråka i boken?

a det är just det som är problemet.därför kan dom hålla på så jävligt tråkigt men sant

hej
LazerHawke
24 mars 2008 · 1 268 Inlägg

r-ted skrev:
man kan vara säker om man ger fan i att lämna till stora märkesverkstäder.
Lämna till mindre och seriösa bilverkstäder där förmodligen ägaren och mekaren är samma person .
dom är beroende av sina kunder på ett helt annat sätt än dom stora.

sant men problemet är ju ändå kvar även om dom är ett mindre företag så vad säger att dom gör allting som det ska göras? trots stämpel och kråka?

det vet ju inte du som kund om du inte är jävligt grym på detta me motorer? inte sant?

jes
24 mars 2008 · 582 Inlägg

har faktist en till .polaren lämmnade in sin passat för att olje lampan lös bilen stod hos DInbil i södertälje i 3månader varpå han ringer och undrar vad som händer.Motor byte säger dom!!! stooop säger min polare och hämtar bilen .åker till en liten lokalbilvekstad i stan han konstaterar efter en stund att en lödning till givaren eller nått hade släppt han lödde ihop det och det kostade 150spänn

hej
TRYIT Teddan
24 mars 2008 · 2 495 Inlägg

LazerHawke skrev:

r-ted skrev:
man kan vara säker om man ger fan i att lämna till stora märkesverkstäder.
Lämna till mindre och seriösa bilverkstäder där förmodligen ägaren och mekaren är samma person .
dom är beroende av sina kunder på ett helt annat sätt än dom stora.

sant men problemet är ju ändå kvar även om dom är ett mindre företag så vad säger att dom gör allting som det ska göras? trots stämpel och kråka?

det vet ju inte du som kund om du inte är jävligt grym på detta me motorer? inte sant?

100% kan man aldrig vara, men man skall ju hellst lämna till en verkstad man litar på.
Jag lämnar till en sådann , två mycket trevliga herrar i åldern 55-60år .
dom gillar att prata och man får väldigt gära kika in och kolla hur det går med bilen.

så är det även på bmw i grästorp , många gånger jag har varit med och kikat  (nyfiken som jag är)

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
mektrollet Reparatör
24 mars 2008 · 630 Inlägg

r-ted skrev:
man kan vara säker om man ger fan i att lämna till stora märkesverkstäder.
Lämna till mindre och seriösa bilverkstäder där förmodligen ägaren och mekaren är samma person .
dom är beroende av sina kunder på ett helt annat sätt än dom stora.

ska inte göra reklam för mig eller någon annan småpulare men e man liten e man jävligt mån om sina kunder ska gudarna veta . Jag Sparar alltid grejerna som byts på servicen för att visa kunden när dom kommer å hämtar bilen " kanske inte oljan just då men smile " . Tror faan man inte vågar lura nån då e det ju kört med ryktet på 5sekunder sen ju . Har just flera kunder som tar bilen till min verkstad "16mil" tar tåget hem å kommer med tåget en annan dag å hämtar bilen . Dom säger att det blir både billigare och bättre gjort än att lämna i hemstaden i detta fall göteborg . Det började med en kille sen har det smittat av sig tydligen big_smile . Bara och tacka å bocka för min del .

LazerHawke
24 mars 2008 · 1 268 Inlägg

jes skrev:
har faktist en till .polaren lämmnade in sin passat för att olje lampan lös bilen stod hos DInbil i södertälje i 3månader varpå han ringer och undrar vad som händer.Motor byte säger dom!!! stooop säger min polare och hämtar bilen .åker till en liten lokalbilvekstad i stan han konstaterar efter en stund att en lödning till givaren eller nått hade släppt han lödde ihop det och det kostade 150spänn

sjukt verkar som det är mer kunniga personer på mindre verkstäder än dom stora dom stora bara ignorerar felet och tar till stora medel för att troligen lösa det "lilla" stora felet... som i det fallet ovan... asså det är helt sjukt.... det enda STORA företag tänker på är pengar.... MINDRE företag tänker såhär "kunden har alltid rätt vi skall lyssna till dom" och skapar en annan lite närmre relation till kunden på såvis håller dom sig på fötter? bara min teori kanske inte stämmer?

TRYIT Teddan
24 mars 2008 · 2 495 Inlägg

mektrollet skrev:

r-ted skrev:
man kan vara säker om man ger fan i att lämna till stora märkesverkstäder.
Lämna till mindre och seriösa bilverkstäder där förmodligen ägaren och mekaren är samma person .
dom är beroende av sina kunder på ett helt annat sätt än dom stora.

ska inte göra reklam för mig eller någon annan småpulare men e man liten e man jävligt mån om sina kunder ska gudarna veta . Jag Sparar alltid grejerna som byts på servicen för att visa kunden när dom kommer å hämtar bilen " kanske inte oljan just då men smile " . Tror faan man inte vågar lura nån då e det ju kört med ryktet på 5sekunder sen ju . Har just flera kunder som tar bilen till min verkstad "16mil" tar tåget hem å kommer med tåget en annan dag å hämtar bilen . Dom säger att det blir både billigare och bättre gjort än att lämna i hemstaden i detta fall göteborg . Det började med en kille sen har det smittat av sig tydligen big_smile . Bara och tacka å bocka för min del .

precis så är det på verkstaden där jag lämnar mina bilar oxå .

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
jes
24 mars 2008 · 582 Inlägg

mektrollet skrev:

r-ted skrev:
man kan vara säker om man ger fan i att lämna till stora märkesverkstäder.
Lämna till mindre och seriösa bilverkstäder där förmodligen ägaren och mekaren är samma person .
dom är beroende av sina kunder på ett helt annat sätt än dom stora.

ska inte göra reklam för mig eller någon annan småpulare men e man liten e man jävligt mån om sina kunder ska gudarna veta . Jag Sparar alltid grejerna som byts på servicen för att visa kunden när dom kommer å hämtar bilen " kanske inte oljan just då men smile " . Tror faan man inte vågar lura nån då e det ju kört med ryktet på 5sekunder sen ju . Har just flera kunder som tar bilen till min verkstad "16mil" tar tåget hem å kommer med tåget en annan dag å hämtar bilen . Dom säger att det blir både billigare och bättre gjort än att lämna i hemstaden i detta fall göteborg . Det började med en kille sen har det smittat av sig tydligen big_smile . Bara och tacka å bocka för min del .

tänk om fler kunde ta efter .att spara dom gamla delarna och visa upp kan ju inte va så svårt men jävligt schysst!!!fast på Dinbil i södertälje hade dom nog sparat en del som dom visar till alla kunder typ en gammal bromskiva ....åååå så här såg det gamla avgasröret ut..........

Senast redigerat av jes (24 mars 2008)

hej
kolvas
24 mars 2008 · 4 001 Inlägg

en polare till mig lämnade in en bil till märkesverkstad med problem med automatlådan, dom sa att det bara var till att byta låda, han tog bilen till en annan verkstad och dom byte en givare på lådan sen var den ok.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
mektrollet Reparatör
24 mars 2008 · 630 Inlägg

LazerHawke skrev:

jes skrev:
har faktist en till .polaren lämmnade in sin passat för att olje lampan lös bilen stod hos DInbil i södertälje i 3månader varpå han ringer och undrar vad som händer.Motor byte säger dom!!! stooop säger min polare och hämtar bilen .åker till en liten lokalbilvekstad i stan han konstaterar efter en stund att en lödning till givaren eller nått hade släppt han lödde ihop det och det kostade 150spänn

sjukt verkar som det är mer kunniga personer på mindre verkstäder än dom stora dom stora bara ignorerar felet och tar till stora medel för att troligen lösa det "lilla" stora felet... som i det fallet ovan... asså det är helt sjukt.... det enda STORA företag tänker på är pengar.... MINDRE företag tänker såhär "kunden har alltid rätt vi skall lyssna till dom" och skapar en annan lite närmre relation till kunden på såvis håller dom sig på fötter? bara min teori kanske inte stämmer?

jag tycker jag märker på dom stora verkstäderna i skövde att dom kan faan knappt byta delar än mindre laga någonting till kundens glädje . Bara 1 exempel . Taxifirman på gatan kommer in och ber att jag ska byte deras kupefläkt på en transit 05a . Huu säger jag .. det verkar jobbigt . Jaa det tar 4 timmar säger dom på ford . Faan tänker jag då tar det säkert 6 timmar för mig . Ger mig upp kl 3 på morgonen för att kunna göra detta innan alla andra jobb dyker upp . Från det jag börjar med bilen tills den e klar tar det ca 40 minuter . Varför säger ford 4 timmar att byta ?? Joo för dom vill köra upp kunden på massa pengar så klart . Jävla svin säger jag . OCH detta är bara en grej som jag råkat ut för under mina år som bilmeck .

TRYIT Teddan
24 mars 2008 · 2 495 Inlägg

mektrollet skrev:

LazerHawke skrev:

jes skrev:
har faktist en till .polaren lämmnade in sin passat för att olje lampan lös bilen stod hos DInbil i södertälje i 3månader varpå han ringer och undrar vad som händer.Motor byte säger dom!!! stooop säger min polare och hämtar bilen .åker till en liten lokalbilvekstad i stan han konstaterar efter en stund att en lödning till givaren eller nått hade släppt han lödde ihop det och det kostade 150spänn

sjukt verkar som det är mer kunniga personer på mindre verkstäder än dom stora dom stora bara ignorerar felet och tar till stora medel för att troligen lösa det "lilla" stora felet... som i det fallet ovan... asså det är helt sjukt.... det enda STORA företag tänker på är pengar.... MINDRE företag tänker såhär "kunden har alltid rätt vi skall lyssna till dom" och skapar en annan lite närmre relation till kunden på såvis håller dom sig på fötter? bara min teori kanske inte stämmer?

jag tycker jag märker på dom stora verkstäderna i skövde att dom kan faan knappt byta delar än mindre laga någonting till kundens glädje . Bara 1 exempel . Taxifirman på gatan kommer in och ber att jag ska byte deras kupefläkt på en transit 05a . Huu säger jag .. det verkar jobbigt . Jaa det tar 4 timmar säger dom på ford . Faan tänker jag då tar det säkert 6 timmar för mig . Ger mig upp kl 3 på morgonen för att kunna göra detta innan alla andra jobb dyker upp . Från det jag börjar med bilen tills den e klar tar det ca 40 minuter . Varför säger ford 4 timmar att byta ?? Joo för dom vill köra upp kunden på massa pengar så klart . Jävla svin säger jag . OCH detta är bara en grej som jag råkat ut för under mina år som bilmeck .

det där med fasta timmar för vissa jobb är vanligt på märkesverkstäderna, har själv fåt tltie tider från bmw på olika saker som jag har gjort själv på mycket kortare tid.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
LazerHawke
24 mars 2008 · 1 268 Inlägg

mektrollet skrev:

LazerHawke skrev:

jes skrev:
har faktist en till .polaren lämmnade in sin passat för att olje lampan lös bilen stod hos DInbil i södertälje i 3månader varpå han ringer och undrar vad som händer.Motor byte säger dom!!! stooop säger min polare och hämtar bilen .åker till en liten lokalbilvekstad i stan han konstaterar efter en stund att en lödning till givaren eller nått hade släppt han lödde ihop det och det kostade 150spänn

sjukt verkar som det är mer kunniga personer på mindre verkstäder än dom stora dom stora bara ignorerar felet och tar till stora medel för att troligen lösa det "lilla" stora felet... som i det fallet ovan... asså det är helt sjukt.... det enda STORA företag tänker på är pengar.... MINDRE företag tänker såhär "kunden har alltid rätt vi skall lyssna till dom" och skapar en annan lite närmre relation till kunden på såvis håller dom sig på fötter? bara min teori kanske inte stämmer?

jag tycker jag märker på dom stora verkstäderna i skövde att dom kan faan knappt byta delar än mindre laga någonting till kundens glädje . Bara 1 exempel . Taxifirman på gatan kommer in och ber att jag ska byte deras kupefläkt på en transit 05a . Huu säger jag .. det verkar jobbigt . Jaa det tar 4 timmar säger dom på ford . Faan tänker jag då tar det säkert 6 timmar för mig . Ger mig upp kl 3 på morgonen för att kunna göra detta innan alla andra jobb dyker upp . Från det jag börjar med bilen tills den e klar tar det ca 40 minuter . Varför säger ford 4 timmar att byta ?? Joo för dom vill köra upp kunden på massa pengar så klart . Jävla svin säger jag . OCH detta är bara en grej som jag råkat ut för under mina år som bilmeck .

många större tar emot bilen tittar lite på den då och då i samband med att dom fixar me andra bilar samtidigt.... fan ägna dig åt bilen som är inlämnad och inte hoppa runt mellan olika... så blir det rätt gjort liksom.... och kunden kan känna sig mer nöjd... och lite mer trygg....

då det ska göras nåt på bilen så kommer jag överens me dom att jag lämnar bilen kvällen innan och sen kan jag hämta den kvällen dagen efter.... ioch med att jag inte har möjlighet lämna den på morgonen... smile

oleg Trätekniker
24 mars 2008 · 387 Inlägg

Det är skrämmande.

Min bil är 1 år i april, och den har vart hos ford 4 ggr p.g.a ett miss ljud.

Första gången hittade dom inget
Andra gången "löste dom problemet" men inte.
Tredje gången sa dom att dom inte hade förstått vad problemet va.
Fjärde gången var ja tvungen att hänga med i bilen och förklara vilket ljud det är, (konstigt när dom redan hade löst problemet innan)

Nu är missljuder tillbaka som första början!   

Ska lämna in bilen igen, dom får hålla på tills det är fixat. Har ju garanti 1 år till!

Det är focusen det gäller

Missljudet är ett litet "skrammel" vänster nere under vindrutan.

Senast redigerat av oleg (24 mars 2008)

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang