Din bil sevicevekstad i södertälje akta er!!!!

brillmongo
24 mars 2008 · 874 Inlägg

oleg skrev:
Det är skrämmande.

Min bil är 1 år i april, och den har vart hos ford 4 ggr p.g.a ett miss ljud.

Första gången hittade dom inget
Andra gången "löste dom problemet" men inte.
Tredje gången sa dom att dom inte hade förstått vad problemet va.
Fjärde gången var ja tvungen att hänga med i bilen och förklara vilket ljud det är, (konstigt när dom redan hade löst problemet innan)

Nu är missljuder tillbaka som första början!   

Ska lämna in bilen igen, dom får hålla på tills det är fixat. Har ju garanti 1 år till!

hmm, läste om nån annan kille som också hade nåt skummt missljud, nu nämnde du ju inte vilken bil det var du har det i men jag har för mig att han hade det i sin sprillans nya Mondeo typ, eller om den var ett par år gammal.. kommer inte ihåg exakt. Men de bytte i alla fall en jäkla massa grejor på den och bilen stog mer på verkstan än han hade den. Och varje gång var missljudet borta för att komma tillbaka efter en kort tid, så tillslut fick han en annan bil istället hmm det tråkiga är att jag inte kommer ihåg vart jag läste den där artikeln sad

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
engolf
24 mars 2008 · 3 235 Inlägg

Jag föredrar också små verkstäder.
På HedinBil i göteborg sa jag att de skulle byta urtrampningslagret. En vecka senare ringer de och säger att jag kan hämta bilen: då får  jag veta att de tog 500 kr för felsökning; defekt urtrampningslager.
Plus att de tog över 500 kr för att byta generatorremmen,som kostar ca 100 kr och tar 30 sek att byta...

Men å andra sidan upplevde jag otroligt bra service på en anna VW verkstad (kommerinte ihåg  vad stället heter,nånstans mellan Gbg och Malmö), då tackade växellådan för sig på julafton, och folk där var hjälpsamma.

Snogge
15 juni 2008 · 15 Inlägg

Kommer snart att lägga upp ett nytt fräscht fall av Din Bil Södertälje, har ett fel som gör att jag inte kan låsa/låsa upp bilen med fjärren (nyckeln).

Bilen är inne på 5e arbetsdagen nu...

Illzi Titel??
28 augusti 2008 · 30 Inlägg

Snogge skrev:
Kommer snart att lägga upp ett nytt fräscht fall av Din Bil Södertälje, har ett fel som gör att jag inte kan låsa/låsa upp bilen med fjärren (nyckeln).

Bilen är inne på 5e arbetsdagen nu...

Hur vart det med det här??

\\ Original är för Gubb-jävlar! //
Seth
28 augusti 2008 · 3 354 Inlägg

Jag säger så här med t.ex Din bil verkstäderna. Anmäl dem och stäm skiten med dem!!! Kan/vill de inte göra det de ska göra ska det inte ens tänka på att göra det.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Tomten Tomten
28 augusti 2008 · 1 065 Inlägg

jag har 2 verkstäder här i sundsvall som får sköta mina servicare/repartioner.

Sen har man ett par stycken som inte rör min bil.
Onkunniga o trevliga samt att dom förstörde mina fälgar.

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
FireTraXX DFFL
28 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

LazerHawke skrev:

r-ted skrev:
man kan vara säker om man ger fan i att lämna till stora märkesverkstäder.
Lämna till mindre och seriösa bilverkstäder där förmodligen ägaren och mekaren är samma person .
dom är beroende av sina kunder på ett helt annat sätt än dom stora.

sant men problemet är ju ändå kvar även om dom är ett mindre företag så vad säger att dom gör allting som det ska göras? trots stämpel och kråka?

det vet ju inte du som kund om du inte är jävligt grym på detta me motorer? inte sant?

Därför att de känner av en storbrand mycket mer än Din Bil.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Seth
28 augusti 2008 · 3 354 Inlägg

Tomten skrev:
jag har 2 verkstäder här i sundsvall som får sköta mina servicare/repartioner.

Sen har man ett par stycken som inte rör min bil.
Onkunniga o trevliga samt att dom förstörde mina fälgar.

vad gjorde de me fälgarna?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Brandis Diktator
29 augusti 2008 · 968 Inlägg

med egen erfarenhet som en gång i tiden utbildad mekaniker så är det ju den här anledningen till att jag inte jobbar som mekaniker längre, fick tillockmed skit en dag av chefen för jag va "för seriös" när jag gjorde en vanlig service... även fall där kupe filtret setat dåligt till på en del modeller, och dom skitigt i att byta det för det är "för jobbigt".

enda stället där jag verkligen trivdes på, som tyvärr fick lägga ner för macken inte längre fick ligga kvar för dom byggde bostads hus, dom tog värkligen hand om sina kunde, 3 anställda med mig inräknad, och chefen jobbade sida vid sida med oss "anställda". där gjorde man allt för göra kunden nöjd...

men råkade ut för en större "mekonomen" verkstad i stan som skulle byta koppling, 5000 spänn tog dom, kopplingen kostar 2000, och hjulinställnigen, vilket jag sa att jag inte ville ha för jag skulle montera coilovers och sen göra den, kostade 700 spänn... det är en jetta från 83, går väl inte bli simplare? en vecka tog dom på sig... tar mig knappt 3 timmar att göra det på liknande modeller.. deras ursäkt va "den är ju gammal sitter ju åt".... aldrig hört någon så dålig ursäkt..

AppleandCoffe Lat och helgalkis
29 augusti 2008 · 61 Inlägg

Jag säger bara en sak.

KW Bilservice i Hallunda. Bättre service får du inte.

VolvoAnki
29 augusti 2008 · 65 Inlägg

Snacka om otur ni verkar ha haft.
Jag lämnar sällan in bilen på verkstad då jag brukar kunna fixa felen själv, nu ska dock min S40 in på felsökning och avläsning av felkoder pga att den är svårstartad ibland.
Jag lämnar bara in bilen till Rejmes (volvo i örebro) då detta alltid funkat felfritt förr.
Jag skall återkomma med hur detta gick på måndag kväll.Om detta går lika felfritt så verkar jag ha haft tur som bor här!

Kan dock tillägga att gubben lämnade in sin S80 för byte av en "absgivare högerfram", felet avhjälptes inte
av detta byte och dessutom tappade han sitt nya 19" hjul efter 1 mil på motorvägen.
Reprationen utfördes av en mindre firma "MECA" med bara ägaren som anställd, dit åker vi inte igen.

Volvo 240 (1991)
Volvo 850 (1992)
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
29 augusti 2008 · 1 874 Inlägg

Jag lämnar alltid bilen till min lokala märkesverkstad (tänkte på det någon sa om att INTE lämna
till märkesverkstäder). Och eftersom att dom är så stora och inte vill förlora sitt rykte, så görs
allt alltid väldigt bra, och garantin på de olika servicear som görs är alltid väldigt bra. Man ska väl
kolla över sånt antar jag...

Boren
29 augusti 2008 · 141 Inlägg

Auktoriserad storverkstäder är inte reparatörer, de är montörer. De bryr sig inte om att laga något, bara byter ut direkt och säger vad nya delarna kostar + jobbet om de nu ens gör det!! Små lite mindre verkstäder försöker få kunden så nöjd som möjligt, vilket innebär att man kanske måste svetsa ihop något eller laga på annat sätt. Lovar att jag aldrig kommer bry mig om stämplar i den bil jag köper, tar hellre en bil som vart på samma ställe varje gång även om det är en lite mindre verkstad.

Brandis Diktator
29 augusti 2008 · 968 Inlägg

http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar … Dexpressen

här står det ju lite om verkstäder...

TLO
29 augusti 2008 · 1 062 Inlägg

Lämnar aldrig mina bilar till de större verkstäderna, då de endast är intresserade av företagsbilar de kan fakturera dyrt utan att någon ställer frågor, tyvärr.

Sedan attityden man möts av då man har en bil som är äldre än ett par år är skrämmande med....

"You Go, we go!"
Mortalis VW-nörd?
29 augusti 2008 · 4 332 Inlägg

Kan väl följa med här å fylla på med att akta sig för DinBil Göteborg, grafiska vägen. Lämnade in min för en mellanservice förra året, byte av olja+filter, kontroll av bromsbelägg och släcka servicelampan.
Hämtar ut den och lampan är ej släckt, tänker inte mer på de, någon månad senare tänds lampan om att bromsbeläggen är slut och att jag genast ska lämna in bilen.
Lämnar in den och mycket riktigt var beläggen slut och de får byta dom. Under tiden de kontrollera+bytte fick jag vänta i hallen, fick ingen lånebil hem alltså...och lampan släckte dom inte heller trots påpekande.

Dessutom e säljarna förjävligt otrevliga efter en bilaffär om något strular.

VolvoAnki
1 september 2008 · 65 Inlägg

Har nu haft in bilen hos märkesverkstaden, de läste av felkoder (fanns inga!?!) och släckte servicelampan, mätte bränsletrycket och gav många goda råd ang felavhjälpning detta kostade mig hela 270:- så jag kan nog stå stolt som volvoägare i Örebro med en bra märkesverkstad i ryggen.

Volvo 850 (1992)
Volvo 240 (1991)
DaAddez Volvofreak
1 september 2008 · 356 Inlägg

VolvoAnki skrev:
Har nu haft in bilen hos märkesverkstaden, de läste av felkoder (fanns inga!?!) och släckte servicelampan, mätte bränsletrycket och gav många goda råd ang felavhjälpning detta kostade mig hela 270:- så jag kan nog stå stolt som volvoägare i Örebro med en bra märkesverkstad i ryggen.

Jag kan oxå rekomendera Rejmes i Örebro!

// Andreas
S40N T5-04
_Wallis_
1 september 2008 · 4 506 Inlägg

Du kan inte hänga ut en hel verkstad sådär.
Kanske var jusst din mek som var "svinet".

Betyder ju inte att alla är det.

Kan du andas kan du dö.
loudness
1 september 2008 · 4 554 Inlägg

Mortalis skrev:
Kan väl följa med här å fylla på med att akta sig för DinBil Göteborg, grafiska vägen. Lämnade in min för en mellanservice förra året, byte av olja+filter, kontroll av bromsbelägg och släcka servicelampan.
Hämtar ut den och lampan är ej släckt, tänker inte mer på de, någon månad senare tänds lampan om att bromsbeläggen är slut och att jag genast ska lämna in bilen.
Lämnar in den och mycket riktigt var beläggen slut och de får byta dom. Under tiden de kontrollera+bytte fick jag vänta i hallen, fick ingen lånebil hem alltså...och lampan släckte dom inte heller trots påpekande.

Dessutom e säljarna förjävligt otrevliga efter en bilaffär om något strular.

har med väldigt dålig erfarenhet av det stället..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang