Varför så mycket volvo?

BMWKimmo Mekaniker
25 mars 2008 · 472 Inlägg

turbos4 skrev:

BMWKimmo skrev:
Haha, Direkt när man skriver något om volvo så är det någon som går in på båda bilarna och röstar en 1a tongue Patetiskt!


EDIT: Kan tillägga att jag vet vem det är. Kän dig träffad Andessonboy!

samma sak hände mig när jag skrev något om saab för ett tag sedan tongue

Ja jag menade inte att det bara va Volvofolk som gjorde så tongue Tycker bara att det är en arning omoget. En etta på mina bilar gör ju inte att jag köper en Volvo eller en saab. Förstår inte vad vederbörande vill uppnå med sin omsorgsfulla röstning.

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
Breexiz
25 mars 2008 · 341 Inlägg

Volvo ägs ju numera av Ford.. och det är ju Amerikanskt...

Drive it like you stole it
turbos4
25 mars 2008 · 369 Inlägg

BMWKimmo skrev:

turbos4 skrev:

BMWKimmo skrev:
Haha, Direkt när man skriver något om volvo så är det någon som går in på båda bilarna och röstar en 1a tongue Patetiskt!


EDIT: Kan tillägga att jag vet vem det är. Kän dig träffad Andessonboy!

samma sak hände mig när jag skrev något om saab för ett tag sedan tongue

Ja jag menade inte att det bara va Volvofolk som gjorde så tongue Tycker bara att det är en arning omoget. En etta på mina bilar gör ju inte att jag köper en Volvo eller en saab. Förstår inte vad vederbörande vill uppnå med sin omsorgsfulla röstning.

det var det jag oxå menade tongue

Avant för varje slant.
richardoo290 VOLVO for life..
25 mars 2008 · 2 113 Inlägg

Breexiz skrev:
Volvo ägs ju numera av Ford.. och det är ju Amerikanskt...

yupp, bilarna efter 2000 känns inte svenska.. känns mer som ford eller nått.. jaja..
jag tror att med åren som kommer så hoppar svenska folket sakta men säkert över till att älska saab..

media har börjat skriva lite mkt minus om volvo nuförtiden och lite mkt + om saab..
så känns de iallafall.. och blir nog värre med tiden.. så byebye volvo och heja saab! cool

BMWKimmo Mekaniker
25 mars 2008 · 472 Inlägg

Ja jag skickade ett GB inlägg till vederbörande så han förklara sin i ett svar där om han inte vill försvara det på något sätt här. Kan inte tänka mig att man inte kan se en gnutta skönhet som kanske skulle ge en 2a eller 3a på någon utav bilarna.

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
terazzi
25 mars 2008 ·

Om man är Japstok då?
Ne men visst klart det finns många volvo o saab,tycker inte om volvo  ^^ tackar min pappa för det,men jag hatar inte volvoraggare men dock att alla dem verkar tro att deras volvo är ostoppbar.. att ingen kan slå dem?
Men skulle aldrig köpa en volvo frivilligt iaf ^^ har kompisar som har volvo men man måste ju respektera att folk tycker olika smile

Breexiz
25 mars 2008 · 341 Inlägg

richardoo290 skrev:

Breexiz skrev:
Volvo ägs ju numera av Ford.. och det är ju Amerikanskt...

yupp, bilarna efter 2000 känns inte svenska.. känns mer som ford eller nått.. jaja..
jag tror att med åren som kommer så hoppar svenska folket sakta men säkert över till att älska saab..

media har börjat skriva lite mkt minus om volvo nuförtiden och lite mkt + om saab..
så känns de iallafall.. och blir nog värre med tiden.. så byebye volvo och heja saab! cool

Saab är väl inte så mycket svenskt heller det längre.. det ägs ju av General Motors Corporation och det är ju också Amerikanskt smile

Drive it like you stole it
anderssonboy
25 mars 2008 · 355 Inlägg

BMWKimmo skrev:
Ja jag skickade ett GB inlägg till vederbörande så han förklara sin i ett svar där om han inte vill försvara det på något sätt här. Kan inte tänka mig att man inte kan se en gnutta skönhet som kanske skulle ge en 2a eller 3a på någon utav bilarna.

Måste faktiskt erkäna att jag gillar dina bilar men gillar inte dej som person  :p hehe o jag trode alla gillade ettor .. ska själv kanske köpa mej en BMW snart......

turbos4
25 mars 2008 · 369 Inlägg

Många har skrivit att ens pappor antigen fått en att inte gilla volvo eller att gilla volvo, för min del så har min pappa länge försökt få mig att inte gilla volvo, och fått mig att köpa en hyundai tongue, men så blev det inte....tongue

Avant för varje slant.
BMWKimmo Mekaniker
25 mars 2008 · 472 Inlägg

anderssonboy skrev:

BMWKimmo skrev:
Ja jag skickade ett GB inlägg till vederbörande så han förklara sin i ett svar där om han inte vill försvara det på något sätt här. Kan inte tänka mig att man inte kan se en gnutta skönhet som kanske skulle ge en 2a eller 3a på någon utav bilarna.

Måste faktiskt erkäna att jag gillar dina bilar men gillar inte dej som person  :p hehe o jag trode alla gillade ettor .. ska själv kanske köpa mej en BMW snart......

Vad har du för vettig förklaring till att inte "gilla" mig da? Har jag någonsin varig elak mot dig? Eller är det för att jag inte tycker att en Volvo 740 är snygg?

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
Mtz
25 mars 2008 · 118 Inlägg

Finns väll bara en anledning att det är en populär bil i sverige?

Breexiz
25 mars 2008 · 341 Inlägg

turbos4 skrev:
Många har skrivit att ens pappor antigen fått en att inte gilla volvo eller att gilla volvo, för min del så har min pappa länge försökt få mig att inte gilla volvo, och fått mig att köpa en hyundai tongue, men så blev det inte....tongue

Vissa biter det på.. andra inte tongue

Drive it like you stole it
BMWKimmo Mekaniker
25 mars 2008 · 472 Inlägg

Pappa har alltid kört Volvo. Men vid ca 50 års ålder köpte han sin första BMW, vilken jag sedan tog över när jag fick körkort. Sen dess har det bara varit BMW för både min far och mig tongue

(Andessonboy har nu förklarat sig och gjort en vettig redigering av sin bedömning. Tack för det.)

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
richardoo290 VOLVO for life..
25 mars 2008 · 2 113 Inlägg

Breexiz skrev:

richardoo290 skrev:

Breexiz skrev:
Volvo ägs ju numera av Ford.. och det är ju Amerikanskt...

yupp, bilarna efter 2000 känns inte svenska.. känns mer som ford eller nått.. jaja..
jag tror att med åren som kommer så hoppar svenska folket sakta men säkert över till att älska saab..

media har börjat skriva lite mkt minus om volvo nuförtiden och lite mkt + om saab..
så känns de iallafall.. och blir nog värre med tiden.. så byebye volvo och heja saab! cool

Saab är väl inte så mycket svenskt heller det längre.. det ägs ju av General Motors Corporation och det är ju också Amerikanskt smile

sant, men det finns fortfarande en svensk känsla i dem bilarna. kvalitet/säkerhet/prestanda/snygghet
prioriteras..

vad är en volvo nuförtiden? en xc70 tillexempel: blandning mellan en v70 och någott modernt som skulle passa på den amerikanska marknaden. .. dem är också fyllda med ford teknik.. så nej tack till en ny volvo.. även om det skulle vara bra för sveriges ekonomi.. jag väljer hellre en saab som fortfarande har den svenska andan i sig..

Senast redigerat av richardoo290 (25 mars 2008)

Breexiz
25 mars 2008 · 341 Inlägg

richardoo290 skrev:

Breexiz skrev:

richardoo290 skrev:

yupp, bilarna efter 2000 känns inte svenska.. känns mer som ford eller nått.. jaja..
jag tror att med åren som kommer så hoppar svenska folket sakta men säkert över till att älska saab..

media har börjat skriva lite mkt minus om volvo nuförtiden och lite mkt + om saab..
så känns de iallafall.. och blir nog värre med tiden.. så byebye volvo och heja saab! cool

Saab är väl inte så mycket svenskt heller det längre.. det ägs ju av General Motors Corporation och det är ju också Amerikanskt smile

sant, men det finns fortfarande en svensk känsla i dem bilarna. kvalitet/säkerhet/prestanda/snygghet
prioriteras..

vad är en volvo nuförtiden? en blandning mellan en gammal 850 kombi och någott modernt som skulle passa på den amerikanska marknaden. .. dem är också fyllda med ford teknik.. så nej tack till en ny volvo.. även om det skulle vara bra för sveriges ekonomi.. jag väljer hellre en saab som fortfarande har den svenska andan i sig..

Haha.. okej smile Dessutom är nya 9-3an ruskigt snygg! ;D Så bara av den anledningen hade jag införskaffat en ;P

Drive it like you stole it
moose46019 study
25 mars 2008 · 772 Inlägg

richardoo290 skrev:
bor man i tyskland så köper/kör man tyskt.. och den har ett sviinbra rykte där. finns inge o klaga på! cool
bor man i italien så är fiat en grym bil som håller för allt och dom flesta köper det märket.
bor man i USA så är en ford det bästa märket, jävla kvalitet enligt jänkarna lol
o bor man i sverige så köper/kör man volvo och det tycker man är grymt!

varför? nationalkänsla av att ha en svensk bil när man är svensk?
man stödjer den egna ekonomin om man köper svenskt?
svensk media skriver mkt + om volvo och saab/ amerikansk media skriver mkt minus om volvo o saab.


alla bilar är någorlunda bra, en fiat funkar säkert fint i italien men rostar mer i sverige?
finns för o nackdelar med alla..

men varför så mkt volvo här? jo för sidan är svensk/volo är svenskt/folket är svenskt.

det är inte som så att volvo är så billigt så därför köper man det?
det var en tanke som slog mig i alla fall.

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
25 mars 2008 · 1 300 Inlägg

Ksj skrev:

TFkarlsson skrev:
Vad spelar det för roll? Mångparten av besökarna på gorg gillar volvo, så låt dom göra det. Det är ju inte speciellt svårt att låta bli att kolla på alla volvos som finns.

Jag är ganska nyfiken på att veta varför folk hellre kollar på en typ v70 med lite solfilm och bling-fälgar än en fräsig evo med 500pollar.. (exempel ryckt ur tomma luften dock men ni fattar nog innebörden)

Jag har inget (större) emot folk som gillar volvo.. Bara så ni vet.

Om man bara tänker till lite så förstår man rätt snabbt varför endel hellre kikar på en Volvo V70 med toning och "bling bling" fälgar än en Evo med 500 hk.

Man är väl helt enkelt mera intresserad av en Volvo V70 med toning och fälgar än av en Evo med 500 hk.
Det är väl inte sååå svårt att räkna ut.?

Jag tittar hellre på en fin bil (kvittar vad det är för märke) än en snabb bil, och det finns väl flera som tänker och tycker så kan jag tro.

Sedan finns det ju dem som hellre tittar på en snabb bil än en snygg bil.

Så är det ju. Inget konstigt med det.

I do it my way
Phaetoon
25 mars 2008 · 8 156 Inlägg

Det finns ju väldigt många Volvo-ägare här som gärna tittar på andras volvos för att se hur de själva kan förfina sin egen Volvo?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
turboforssen Telge Drifting Team
25 mars 2008 · 5 398 Inlägg

en evo med 500hk är så tråkigt det är ju ballare å se en svenson bil med 500 hk under huven , visst evo å alla andra "så kallade" är väl snygga men det är roligare att se nån slitigt men sin gamle volvo tongue

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
_tedde88_ LaddtrycksMissbrukare
25 mars 2008 · 355 Inlägg

för att folk som kör volvo är krabbor ^^

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang