flickvännen på avataren??

Sportvagnskonsult SVK Customs
27 mars 2008 · 1 639 Inlägg

Madde1 skrev:
....inte urkundsförfalskning direkt...men man bryter ju mot namn och bild lagen samt personuppgiftslagen genom att sätta ut en bild på någon annan utan dennes samtycke!

Jag skojade faktiskt lite wink

Madde1 Hangaround
27 mars 2008 · 67 Inlägg

krille_hlm skrev:

Madde1 skrev:
....inte urkundsförfalskning direkt...men man bryter ju mot namn och bild lagen samt personuppgiftslagen genom att sätta ut en bild på någon annan utan dennes samtycke!

Jag skojade faktiskt lite wink

Haha... ja men inte jag wink e på fullaste allvar hehe big_smile nä men , dt törs att tänka på iaf!

2FAST4U
Honken_ Klyphuggare
27 mars 2008 · 328 Inlägg

Freddeponken skrev:

Honken_ skrev:
om man är tjej och har sin pojkvän på avataren då? är det okej?

ska du ha en stänkare=) snygg pojkvän. kul att vara ihop med en skådis?

det funkar väl men grannarna har börjat klaga. men vi funderar på att gå på swingerklubb kan du tipsa om nån bra?

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt
Liner
27 mars 2008 · 583 Inlägg

Madde1 skrev:
....inte urkundsförfalskning direkt...men man bryter ju mot namn och bild lagen samt personuppgiftslagen genom att sätta ut en bild på någon annan utan dennes samtycke!

Personuppgiftslagen över internet gäller inte lägre... dom har bytt ut den mot nån annan lag. Men jag vet inte, är de på en flickvän vet jag inte hur man ska kunna ta den dåligt... alla vill väll skryta med både bil och flicka? big_smile

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
jes
27 mars 2008 · 582 Inlägg

det här är väl en bil sida och ingen jxxxlä kolla in min flickvänsida stjäl dom inte tid o plats av oss så det räcker era tofflar!!smile

hej
Madde1 Hangaround
27 mars 2008 · 67 Inlägg

Skyline_dennis skrev:

Madde1 skrev:
....inte urkundsförfalskning direkt...men man bryter ju mot namn och bild lagen samt personuppgiftslagen genom att sätta ut en bild på någon annan utan dennes samtycke!

Personuppgiftslagen över internet gäller inte lägre... dom har bytt ut den mot nån annan lag. Men jag vet inte, är de på en flickvän vet jag inte hur man ska kunna ta den dåligt... alla vill väll skryta med både bil och flicka? big_smile

hm....isf skulle det vara yttrandefrihetsgrundlagen....men det är alltid en bedömningsfråga, huruvida man kränker personen eller ej. upphovsrättslagen skulle oxo kunna åberopas. men allt hänger mest på den som äger sidan...den personen är huvudansvarig. smile

2FAST4U
KG
27 mars 2008 · 385 Inlägg

Madde1 skrev:

Skyline_dennis skrev:

Madde1 skrev:
....inte urkundsförfalskning direkt...men man bryter ju mot namn och bild lagen samt personuppgiftslagen genom att sätta ut en bild på någon annan utan dennes samtycke!

Personuppgiftslagen över internet gäller inte lägre... dom har bytt ut den mot nån annan lag. Men jag vet inte, är de på en flickvän vet jag inte hur man ska kunna ta den dåligt... alla vill väll skryta med både bil och flicka? big_smile

hm....isf skulle det vara yttrandefrihetsgrundlagen....men det är alltid en bedömningsfråga, huruvida man kränker personen eller ej. upphovsrättslagen skulle oxo kunna åberopas. men allt hänger mest på den som äger sidan...den personen är huvudansvarig. smile

Hmm, va? tongue Varken Yttrandefrihetsgrundlagen eller "upphovsrättslagen" har något med detta att göra överhuvudtaget??
Yttrandefrihetsgrundlagen innebär att du får säga vad du vill (om det inte kränker någon) och Upphovsrättslagen skyddar en persons verk mot att någon annan använder sig av den utan tillåtelse? En bild på en person är inget verk direkt... tongue
?

Madde1 Hangaround
27 mars 2008 · 67 Inlägg

KG skrev:

Madde1 skrev:

Skyline_dennis skrev:

Personuppgiftslagen över internet gäller inte lägre... dom har bytt ut den mot nån annan lag. Men jag vet inte, är de på en flickvän vet jag inte hur man ska kunna ta den dåligt... alla vill väll skryta med både bil och flicka? big_smile

hm....isf skulle det vara yttrandefrihetsgrundlagen....men det är alltid en bedömningsfråga, huruvida man kränker personen eller ej. upphovsrättslagen skulle oxo kunna åberopas. men allt hänger mest på den som äger sidan...den personen är huvudansvarig. smile

Hmm, va? tongue Varken Yttrandefrihetsgrundlagen eller "upphovsrättslagen" har något med detta att göra överhuvudtaget??
Yttrandefrihetsgrundlagen innebär att du får säga vad du vill (om det inte kränker någon) och Upphovsrättslagen skyddar en persons verk mot att någon annan använder sig av den utan tillåtelse? En bild på en person är inget verk direkt... tongue
?

en bild på en person är visst då ett verk, 1:1§ p5 fotografiskt verk. Någon har juh tagit bilden big_smile

2FAST4U
NxV ElectroRaggare
28 mars 2008 · 883 Inlägg

kanske skulle vara en regel på att bilden man har som avatar måste föreställa dig själv?

*hrm. kanske skulle byta bild..

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
28 mars 2008 · 2 853 Inlägg

Dave_C70 skrev:
Toffelvarning på dem som har tjejen som avatar! big_smile

haha..

lika o ha sej själv som avatar..

måste ju ha självförtroende:D

323fSportT "The Stig"
28 mars 2008 · 390 Inlägg

Jag har min tjej på avataren.

Varför?: För att älskar henne och att det är en grym söt/fin bild.Bryr mig inte om antal besökare osv.Kan lägga ut en på katten om det känns bättre för er?...

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
28 mars 2008 · 5 753 Inlägg

för att vissa kanske faktiskt är stolta över sina flickvänner och vill visa upp dom, eller kanske bara vill se dom även när dom surfar på gorg, vad vet jag tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
spraYcanE TeamWCR.se
28 mars 2008 · 533 Inlägg

323fSportT skrev:
Jag har min tjej på avataren.

Varför?: För att älskar henne och att det är en grym söt/fin bild.Bryr mig inte om antal besökare osv.Kan lägga ut en på katten om det känns bättre för er?...

tror inte det handlar om kärlek till varför du lägger upp henne som avatar. Det handlar om besökare och röster.
Byt avatar och se efter själv hur många besökare du får och inte får. Så enkelt är det.
Jag har oxå varit kär, men vill inte att min flickvän ska blandas ihop med min bil, fan, ska hon synas vid min bil så ska det klart och tydligt framstå att det är min bil och inte hennes. Hon får köpa sig en egen om hon ska synas.

Jag säger inte att det är fel att ha sin flickvän som avatar. men i bott och grund, det handlar om besökare och röster.

Senast redigerat av spraYcanE (28 mars 2008)

Sportvagnskonsult SVK Customs
28 mars 2008 · 1 639 Inlägg

323fSportT skrev:
Jag har min tjej på avataren.

Varför?: För att älskar henne och att det är en grym söt/fin bild.Bryr mig inte om antal besökare osv.Kan lägga ut en på katten om det känns bättre för er?...

Varför inte lägga upp en bild på dig själv kanske??

Tega Yrkesförare
28 mars 2008 · 1 073 Inlägg

Tycker det är fjantigt att lägga ut tjejen som avatar. Det är bara för att fiska besökare och är väldigt missvisande.

Det här med att man älskar sin flickvän. Det gör jag med, men detta är en bilsida och inget Lunar.

Min åsikt...

Adde666
28 mars 2008 ·

Samma med alla som har sin brud som poser på bilen.. 1000 klick på den bilden o 30 på dom andra.

Gonken Fortare än kvickt
28 mars 2008 · 241 Inlägg

håller med.

min teori: jag har fjälla fastän jag är ful.

Akta lacken pappskalle!
Gonken Fortare än kvickt
28 mars 2008 · 241 Inlägg

ojsan vilken miss, jag har ju min fjälla som avatar big_smile

Akta lacken pappskalle!
bumpe Lastbilsmekaniker
28 mars 2008 · 3 878 Inlägg

Dave_C70 skrev:

Bostrom skrev:
ful bil = mindre besökare

...eller färre besökare kanske. Storleken på besökarna lär inte ha med bilen att göra, eller har det det?

Eller så har besökaren "mindre"... "Folk som åker saabturbo har liten penis" står det ju på en o annan volvo tongue
Åker för övrigt saab själv så inget uppror nu tongue

alain www.bimmerpower.org
29 mars 2008 · 3 995 Inlägg

*
Tjejer som inte ens äger bilen står bredvid halv naken på avtarbild, varför män som äger bilen skulle inte kunna göra likadant, det är bara att vända om pannkaka, många tjejer skulle tycker om ser en man bredvid sin bil i badbyxor eller? cool
Jag tror inte att det är nån skilnad på hur män och kvinnor tänker i detta fall, om det är en sexi man bild eller en sexi kvinna bild, resultat är likadant, man vill se mer. big_smile
Jag kan säga bara så: mina herrar börja med det och ser resultat. wink

Senast redigerat av alain (29 mars 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang