Billigaste bilen att äga?

Honke_86 Härnösand
26 mars 2008 · 191 Inlägg

nu är det så att jag har sålt Mr:2an och köpt en motorcykel! så är jag ute efter en billig bil att äga & den får max kosta 7000kr! och den får inte vara äldre en 1987.

Förslag på nåra bilar tack smile

Dina försäkringar sa att opel var dom billigaste att försäkra! men det var ju en 2 år sen då hmm

Allt med Motor är roligt :)
Toyota Supra TT "Twinturbo Bpu" (1997)
Mortalis VW-nörd?
26 mars 2008 · 4 332 Inlägg

VW Golf Mk2, billiga rep, kan göra allt själv, billig skatt+försäkring (1200 resp 2000kr per år (trafik) har jag en här hemma för.)
Rekommenderas varmt iaf, brukar inte paja ofta, o gör den de e de billigt som stryk.

Aga_Diff Bärs!
26 mars 2008 · 3 456 Inlägg

lr nån gammal (30år?) rackare? skattefritt & veteran/entusiast försäkring... billigare än så blire inte! tongue

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
ventohuan Fartdåre!
26 mars 2008 · 592 Inlägg

En golf mk2 eller en jetta mk2. tror att jettan är något billigare i försäkring då golfen ligger lite högre i olycker. Mycket billiga i delar o mycket enkla. Man klarar de mesta själv.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
Greatsnyggo saabtok
26 mars 2008 · 1 306 Inlägg

fiat uno 75 hehe

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Mortalis VW-nörd?
26 mars 2008 · 4 332 Inlägg

ventohuan skrev:
En golf mk2 eller en jetta mk2. tror att jettan är något billigare i försäkring då golfen ligger lite högre i olycker. Mycket billiga i delar o mycket enkla. Man klarar de mesta själv.

Skillnaden e dock hur de tar sig fram på vägen, jetta e ganska precis som att köra en traktor, vet inte vad dom gjort med dom tongue

ventohuan Fartdåre!
26 mars 2008 · 592 Inlägg

Mortalis skrev:

ventohuan skrev:
En golf mk2 eller en jetta mk2. tror att jettan är något billigare i försäkring då golfen ligger lite högre i olycker. Mycket billiga i delar o mycket enkla. Man klarar de mesta själv.

Skillnaden e dock hur de tar sig fram på vägen, jetta e ganska precis som att köra en traktor, vet inte vad dom gjort med dom tongue

Jasså! Ja ha haft både jetta o golf o ja märkte ingen skillnad i köregenskaper. Bara när framvagnsbalken brast på jettan. Men de hade ju sina anledningar. Ja gillade jettan mer pga bagaget. Men de e ju en smak sak.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
Mortalis VW-nörd?
26 mars 2008 · 4 332 Inlägg

80 tals jetta? måste varit nå riktigt fucked up med denna isf hehe smile bagaget bättre i jetta? det är ju en sedan :S

sir_daniel www.kudoz.se
26 mars 2008 · 3 802 Inlägg

finns ett ännu billigare alternativ än jetta o golf, Polo mkII smile

Mortalis VW-nörd?
26 mars 2008 · 4 332 Inlägg

Fast där får man ju ändå säga att man har problemet med rost o att de e rätt kass kvalitet överlag. motorerna e rätt fina med på typ 40hk hehe, men visst, billigare e de definitivt!

Rojpen
26 mars 2008 · 2 230 Inlägg

fan Nissan Micra:) mycket billigare än så äre nog svårt hehe:) och nått som ändå rör på sig å ser hyffsad ut.

så kan det vara då det inte blev som det skulle
TritoN Motorburen Ungdom
26 mars 2008 · 499 Inlägg

Opel Corsa smile

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton
v8rickard Gammelbilsnörd
26 mars 2008 · 450 Inlägg

Toyota corolla, bra billig driftsäker.

Aga_Diff Bärs!
26 mars 2008 · 3 456 Inlägg

Rojpen skrev:
fan Nissan Micrasmile mycket billigare än så äre nog svårt hehe:) och nått som ändå rör på sig å ser hyffsad ut.

Är du full? wink

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
turboforssen Telge Drifting Team
26 mars 2008 · 5 398 Inlägg

en trampbil tongue billig i drift ,ingen försäkring , ingen skatt å du får köra på cykelvägar med den:P

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
sir_daniel www.kudoz.se
26 mars 2008 · 3 802 Inlägg

Mortalis skrev:
Fast där får man ju ändå säga att man har problemet med rost o att de e rätt kass kvalitet överlag. motorerna e rätt fina med på typ 40hk hehe, men visst, billigare e de definitivt!

precis, frågan var ju vilken som var billigast, då får man tumma på lite annat.
haft 4st genom åren, bara att välja den minst rostiga o den som inte är slut för övrigt så blir det nog bra.

försäkringen kostar nästan inget, inköpet nästan inget, skatt nästan inget, alla delar (mer eller mindre) finns på biltema eller billigt på någon bildels kedja, drick ytterst lite soppa, nästan obefintlig risk att bli av med körkortet tongue

jocke_003
29 mars 2008 · 16 Inlägg

köp en volvo 740 tongue finns jätte billiga delar till dom på biltema:P..sedan är de roliga att köra och de finns billigt:)

Phaetoon
29 mars 2008 · 8 156 Inlägg

Hundkoja?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
dabby född blåvit
29 mars 2008 · 624 Inlägg

Jetta baby! :p


Min förra som iofs var en -85 kostade typ 400:- i reparationer på 3½ år, plus gratis svets-arbeten en gång efter besiktning. Den gick bra som fasen och drog 0.5-0.6 med 5 pers+packning big_smile

jeps
29 mars 2008 · 54 Inlägg

Min gamla VW Passat Variant -83 har kostat i drift kanske 1000kr senaste 5 åren smile Gick som en klocka!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang