Någon här som spelat för högt i bilen och fått böter/åtal?

Golf_bunny The Queen
28 mars 2008 · 200 Inlägg

Fy fan, det här är ju löjligt. Hur många ungdomar åker inte runt på nätterna i städerna och spelar hög musik egentligen? Det är ju vardagsmat för fan... eller har jag fel?

Golf Racing*
Urkas Kräsen grafiker
28 mars 2008 · 1 775 Inlägg

Skulle gjort samma sak om nån jävel skulle åkt utanför mig o spelat äckliga jävla Eddie Meduza.
Undrar dock om nån inte blev polisanmäld för äggkastningen. Vandalisering om något ju.

Whine whine!
Big_JN
28 mars 2008 · 2 126 Inlägg

När jag bodde i lägenheten i Örkelljunga blev jag utskälld och tillsagd att jag inte fick spela hög musik i bilen på parkeringen (fick inte köra in på parkeringen med stereon igång), störde tydligen hyresgästerna för mycket!

Det tråkiga med det var att jag aldrig spelade högt efter kl 20 och det var en fredag kväll som jag blev tillsagd och flera personer i lägenheterna runtomkring spelade hög musik ända in på natten!

lodan
28 mars 2008 · 217 Inlägg

Big_JN skrev:
När jag bodde i lägenheten i Örkelljunga blev jag utskälld och tillsagd att jag inte fick spela hög musik i bilen på parkeringen (fick inte köra in på parkeringen med stereon igång), störde tydligen hyresgästerna för mycket!

Det tråkiga med det var att jag aldrig spelade högt efter kl 20 och det var en fredag kväll som jag blev tillsagd och flera personer i lägenheterna runtomkring spelade hög musik ända in på natten!

låter som ett gäng pensionärer som inte har tillräckligt mycket att klaga på big_smile

exiZ
28 mars 2008 · 533 Inlägg

Låter jue helsjukt... Om det varit i ett villaområde där småbarn sover skulle jag kanske (bara kanske) kunna förstå det, men mitt i city där det säkert ligger massa nattklubbar som spelar minst lika högt? Näe.

I like money right where I can see it, standing in my front yard...
Volvo XC60 D4 AWD Ocean Race "Pansarvagnen" (2016)
Big_JN
28 mars 2008 · 2 126 Inlägg

lodan skrev:
låter som ett gäng pensionärer som inte har tillräckligt mycket att klaga på big_smile

Jo det fanns ett antal pensionärer där men det kanske var min musiksmak som inte var populär, metal brukar inte gå hem hos äldre människor!lol

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
28 mars 2008 · 5 753 Inlägg

ääh för fan, mer eddie meduza och volym åt folket!!!!!!

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
28 mars 2008 · 1 300 Inlägg

Blev stannad av en polis en gång för att vi pelade för högt. Och om vi inte sänkte volymen så skulle dem beslagta sterion ha ha! Det var skoj ;P


Löjligt att hon blev åtalad för det när det finns så mycket annat skit som är värre än lite musik som poliserna skulle kunna bry sig om.

I do it my way
FireTraXX DFFL
28 mars 2008 · 9 020 Inlägg

RaggeNo1 skrev:

Madhouse skrev:
Undrar hur det här går?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2140339.ab

Någon här som blivit tagen för att ha spelat för högt i bilen?
Jag har fått polisen på mig när jag var ung wink som sagt till mig att sänka lite men inte nåt om åtal/böter däremot har man hört talas om sk "rullande diskotek" men alla har bara hört om nån som blivit tagen för det.

Idioti... Hade det inte varit raggare så hade det inte blivit åtal.
A.C.A.B säger jag...

A.R.A.B.

(All Raggers Are Bitches)


EDIT;
"– Folk började kasta ägg mot oss, sedan kom polisen, säger Jerry, 20, stolt ägare till raggaråket."
HAHAHA, Dubbel bestraffning. big_smile

Senast redigerat av FireTraXX (28 mars 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
28 mars 2008 · 1 300 Inlägg

FireTraXX skrev:

RaggeNo1 skrev:

Madhouse skrev:
Undrar hur det här går?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2140339.ab

Någon här som blivit tagen för att ha spelat för högt i bilen?
Jag har fått polisen på mig när jag var ung wink som sagt till mig att sänka lite men inte nåt om åtal/böter däremot har man hört talas om sk "rullande diskotek" men alla har bara hört om nån som blivit tagen för det.

Idioti... Hade det inte varit raggare så hade det inte blivit åtal.
A.C.A.B säger jag...

A.R.A.B.

(All Raggers Are Bitches)


EDIT;
"– Folk började kasta ägg mot oss, sedan kom polisen, säger Jerry, 20, stolt ägare till raggaråket."
HAHAHA, Dubbel bestraffning. big_smile

Ursäkta mig Mr FireTraXX, men finns det någon/något som du inte ogillar? tongue

(Förutom dig själv då) lol

I do it my way
FireTraXX DFFL
28 mars 2008 · 9 020 Inlägg

BadGirl_854T5 skrev:

FireTraXX skrev:

RaggeNo1 skrev:

Idioti... Hade det inte varit raggare så hade det inte blivit åtal.
A.C.A.B säger jag...

A.R.A.B.

(All Raggers Are Bitches)


EDIT;
"– Folk började kasta ägg mot oss, sedan kom polisen, säger Jerry, 20, stolt ägare till raggaråket."
HAHAHA, Dubbel bestraffning. big_smile

Ursäkta mig Mr FireTraXX, men finns det någon/något som du inte ogillar? tongue

(Förutom dig själv då) lol

Oja, väldigt mycket.
Men just den kulturen och allt som hör till avskyr jag.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
olirc
28 mars 2008 · 245 Inlägg

bara rätt att dom fick böter för det finns många yngre som när man gått ner och snackat med dom om just högt spelande musik ifrån sina bilar då jag bodde i centrala Nora fått till svar att vi lever i ett fritt samhälle.

Jo visst men det där med skyldigheter det har dom visst glömt bort och kan ju nämna det att jag rekomenderar ingen mer än yngre att bo centralt  efter den erfarenheten.

Niklas1987 NO
28 mars 2008 · 2 182 Inlägg

Är det så svårt att be dem sänka musiken då? bara stika ut hövet genom fönstret å skrika lite, kasta ägg på andras bilar är ju fan sjukt.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
rough_boy
28 mars 2008 · 811 Inlägg

Fy fan vad jag hatar raggarsvin som ska förstöra för oss riktiga Bilentusiaster har fått tagit mkt skit när man säjjer att man gillar "raggarbilar" och raggarkulturen från 50 60 70talet med ungdomar som åkte runt i bilarna på fredag å lördags kvällarna å dansade drack å hade trevligt... men sånna där jävlar e bara ute för att föra ett jävla oväsen supa och svina sig... ut med white trash packet ur sverige

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
Niklas1987 NO
28 mars 2008 · 2 182 Inlägg

rough_boy skrev:
Fy fan vad jag hatar raggarsvin som ska förstöra för oss riktiga Bilentusiaster har fått tagit mkt skit när man säjjer att man gillar "raggarbilar" och raggarkulturen från 50 60 70talet med ungdomar som åkte runt i bilarna på fredag å lördags kvällarna å dansade drack å hade trevligt... men sånna där jävlar e bara ute för att föra ett jävla oväsen supa och svina sig... ut med white trash packet ur sverige

Så du menar att raggare inte är bilentusiaster? va lever du i för värld????

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Muttley
28 mars 2008 ·

klart de ska få böta duktigt mycket, har folk börjat kasta ägg måste de ha gått långt med smile
och jag håller faktiskt med firetraxxx jag gillar inte raggare heller. jag gillar polisen mer smile



var en sådan snubbe som gjorde på ungefär samma sätt men istället för musik var de motorvrål, körde gång på gång runt en jag känner,  och han som bodde i huset blev förbannad för att föraren inte ville sluta köra runt trots tillsägelse.  sista gången han körde förbi den dagen så flög ett järnspett efter bilen smile

Phaetoon
28 mars 2008 · 8 156 Inlägg

Jaja. Jag vet inte vad man ska säga. Det är ju en sak att spela hög musik inne i bilen. Men när man spelar för grannarna? Kanske inte världens lämpligaste.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Muttley
28 mars 2008 ·

Niklas1987 skrev:

rough_boy skrev:
Fy fan vad jag hatar raggarsvin som ska förstöra för oss riktiga Bilentusiaster har fått tagit mkt skit när man säjjer att man gillar "raggarbilar" och raggarkulturen från 50 60 70talet med ungdomar som åkte runt i bilarna på fredag å lördags kvällarna å dansade drack å hade trevligt... men sånna där jävlar e bara ute för att föra ett jävla oväsen supa och svina sig... ut med white trash packet ur sverige

Så du menar att raggare inte är bilentusiaster? va lever du i för värld????

raggarsvin är inte rediga bilentusiaster när de dricker så mycket att de däckar i bilen.
men bilentusiaster som gillar amerikanare som är fina är en helt annan sak.

Niklas1987 NO
28 mars 2008 · 2 182 Inlägg

tkd_rille skrev:

Niklas1987 skrev:

rough_boy skrev:
Fy fan vad jag hatar raggarsvin som ska förstöra för oss riktiga Bilentusiaster har fått tagit mkt skit när man säjjer att man gillar "raggarbilar" och raggarkulturen från 50 60 70talet med ungdomar som åkte runt i bilarna på fredag å lördags kvällarna å dansade drack å hade trevligt... men sånna där jävlar e bara ute för att föra ett jävla oväsen supa och svina sig... ut med white trash packet ur sverige

Så du menar att raggare inte är bilentusiaster? va lever du i för värld????

raggarsvin är inte rediga bilentusiaster när de dricker så mycket att de däckar i bilen.
men bilentusiaster som gillar amerikanare som är fina är en helt annan sak.

Bara för att man dricker lite blir man väl inte mindre bilentusiast, vet nåra som däckat i sina plastracers (äckliga japanbilar tongue )

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Thomas_945LTT
28 mars 2008 ·

BadGirl_854T5 skrev:
......när det finns så mycket annat skit som är värre än lite musik som poliserna skulle kunna bry sig om.

Vad menar du med det? Som poliserna skulle kunna bry sig om?? Polisen ska ju upprätthålla den allmänna ordningen. Dom blev ju ditringda av allmänheten....hade det varit bättre om dom struntat i det helt då? Då skulle ju folk gnälla för det istället.

Jag tycker att det var helt rätt att hon åkte dit!! Klarar inte av respektlösa människor!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang