Missnöjd med vinge ifrån ck car design (nu med bilder)

Greatsnyggo saabtok
29 mars 2008 · 1 306 Inlägg

http://www.blocket.se/vi/12807964.htm?ca=11_s

Ja köpte vinge därifrån och hämtade den i torsdags på bussgods

beställde den lackad i bilens färg, bes o leverans tog väl en 3-4 veckor så de var väl ok ...

Men nu kommer de till de hela de första ja ser när ja öppnar packet det är apelsinhud på hela vingen och de är riningar  otroligt missnöjd med lackeringen ...Frågade till och med innan om de var seriös lackerare som lackde och fick svaret ja de var de ...ok tänkte ja skit samma får väl leva med de o står där och ska måtta in den och fästa den då ser ja att de diffar ju mist 5mm på vingens öron elelr va man ska säga + att de är inte alls lika  blir riktigt  förbannad och ringer upp företaget , men tror du man får något svar nää ,mailar långt om länge svarar han på de att de är inget  fel på denna vinge . Fan han läre ju vara blind ju .. prövar ringa igen dagen efter men inget svar fast han sa att ja kunna ringa så skulle vi lösa de , mailar igen men inget svar ....VAD GÖR MAN ??????? så otroligt less slängt ut 2000 kr i sjön känns de som ....

mvh Andreas

Kan lägga upp bilder på den sen  så får ni se alla hur den ser ut


hemsidan deras är denna

http://ckcardesign.nu/

Senast redigerat av Greatsnyggo (29 mars 2008)

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Gozze
29 mars 2008 · 218 Inlägg

Jag skulle iallfall Maila och skälla ut dom och kräva pengar tillbaka!! man blir less när sånthär händer sad

Släng en bild upp på vingen så får vi se

Volvo 340 (1984)
Mullee
29 mars 2008 · 22 Inlägg

jag köpte också min vinge därifrån, lacken va schysst förutom några fraktskador på undersidan av vingen (en 4cm lång repa), anser att jag borde få ersättning för detta men dom verkar inte vilja lösa problemet...

Greatsnyggo saabtok
29 mars 2008 · 1 306 Inlägg

Mullee skrev:
jag köpte också min vinge därifrån, lacken va schysst förutom några fraktskador på undersidan av vingen (en 4cm lång repa), anser att jag borde få ersättning för detta men dom verkar inte vilja lösa problemet...

Ja kommer inte ge mig så är de bara, för envis för de....Så han  får veckan på sig som kommer sen får vi se va de blir ....

Senast redigerat av Greatsnyggo (29 mars 2008)

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Greatsnyggo saabtok
29 mars 2008 · 1 306 Inlägg

Gozze skrev:
Jag skulle iallfall Maila och skälla ut dom och kräva pengar tillbaka!! man blir less när sånthär händer sad

Släng en bild upp på vingen så får vi se

Ska ta kort ikväll när ja kommer hem ifrån jobb

Man vet ju inte hur seriös företaget är heller  inte gjort så seriöst intryck än så länge iaf , tänkte om man skickar tbx vingen osså blir man blåst på bådde vinge och pengar

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
ironhead volvoraggare
29 mars 2008 · 4 776 Inlägg

låter som ett oseriöst företag detta

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Greatsnyggo saabtok
29 mars 2008 · 1 306 Inlägg

ironhead skrev:
låter som ett oseriöst företag detta

Ja de verkar tyvärr inte bättre

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
leo_m83
29 mars 2008 ·

jag tvekar på att det ens är ett företag utan det är nog en privat person som säljer vingarna. ingen hemsida adress? bara ett vanligt mobil nummer?

Greatsnyggo saabtok
29 mars 2008 · 1 306 Inlägg

leo_m83 skrev:
jag tvekar på att det ens är ett företag utan det är nog en privat person som säljer vingarna. ingen hemsida adress? bara ett vanligt mobil nummer?

Jo hemsida  finns

http://ckcardesign.nu/

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Portal Filkörning?
29 mars 2008 · 852 Inlägg

sidan ser ju lagom seriös ut..... :s  fan klart som fan man ska få en grej man beställt ordentligt lackad... de här får du gå vidare med... funkar det inte att komunicera med dem så får du gå via ARN.  lycka till och hoppas de går bra för dig!

ironhead volvoraggare
29 mars 2008 · 4 776 Inlägg

eller åk dit med vingen och tryck ner i halsen på han tom jag lackar  bättre misslyckas man slipa ner och gör om

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Greatsnyggo saabtok
29 mars 2008 · 1 306 Inlägg

ironhead skrev:
eller åk dit med vingen och tryck ner i halsen på han tom jag lackar  bättre misslyckas man slipa ner och gör om

hehe ja de ligger ju inte nästgårds direkt  han håller till i ANGERED

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Greatsnyggo saabtok
29 mars 2008 · 1 306 Inlägg

Portal skrev:
sidan ser ju lagom seriös ut..... :s  fan klart som fan man ska få en grej man beställt ordentligt lackad... de här får du gå vidare med... funkar det inte att komunicera med dem så får du gå via ARN.  lycka till och hoppas de går bra för dig!

Såg ju inte hemsidan först nu i efterhand  när ja började söka lite på företaget ....Men man trodde ju de var ett seriöst  företag när de hade  anons på blocket o det ....

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
29 mars 2008 · 4 190 Inlägg

Tråkigt att de finns sånna där företag.. hmm bara att försöka kontakta dem eller anmäla dem till ARN.. Hoppas det löser sig!
Mvh Kim

Greatsnyggo saabtok
29 mars 2008 · 1 306 Inlägg

kimpan_90 skrev:
Tråkigt att de finns sånna där företag.. hmm bara att försöka kontakta dem eller anmäla dem till ARN.. Hoppas det löser sig!
Mvh Kim

tackar , ja jag tycker de är så oseriöst så de finns inte , hade ja hafft en firma så hade ja då inte skickat iväg  sakerna i detta  skick utan att skämmas iaf ...

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
zzzoder
29 mars 2008 · 358 Inlägg

Jag köpte min vinge och ögonlock fram av de företaget. Olackerat visserligen.
Men jag är nöjd över delarna åtminstonde. Var dock lite extra arbete med att lägga på olika slipgrunder o skit.. men resultatet blev bra iaf.

Hoppas du får rätsida på detta. Antingen får dom göra en retur på vingen och antingen ge dig pengarna tillbaka eller skicka en precis likadan med bra lack.. eller så får dom ersätta dig med vad de kostar för dig att lämna in den på lack.

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!
Mullee
29 mars 2008 · 22 Inlägg

Greatsnyggo skrev:

Mullee skrev:
jag köpte också min vinge därifrån, lacken va schysst förutom några fraktskador på undersidan av vingen (en 4cm lång repa), anser att jag borde få ersättning för detta men dom verkar inte vilja lösa problemet...

Ja kommer inte ge mig så är de bara, för envis för de....Så han  får veckan på sig som kommer sen får vi se va de blir ....

Nej, jag kommer inte heller ge mig, även om din vinge var betydligt mer deffekta än vad min var. Men beställer man en helt ny vinge med lack så ska lacken vara helt skadefri!

E-30
29 mars 2008 · 1 050 Inlägg

Hej!

Gör som följer: Fota skador samt rinningar på vingen, sedan returnerar du vingen till säljaren. vingen måste skickas rekommenderat, så säljaren får lösa ut den på posten. Gör även klart för säljaren att du tänker skicka tillbaka vingen, så du får ett ev, returnummer.

Vill han bråka så anmäler du honom till ARN konsumentombudsmannen samt även till BLOCKETS abus avdelning för nätbedrägerier, då stängs han omående av från all fortsatt annonsering plus att han blir portad hos Blocket.

Eftersom du handlat av en butik så gäller konsumentköplagen, dock så måste du agera inom en viss tid. Så mitt råd är att du redan nu på Måndag snurrar i gång den STORA karusellen. Sätt blåslampan i arslet pån.

Samt lägg ut bilderna här på forumet, flera bilder, stora bilder, skarpa bilder. Sedan bjuder vi in honom till forumet, så får han förklara sig på plats;-) Kör hårt. B I L D E R. big_smile

EDIT: Fota fakturan med inkl firmanamn big_smile

Senast redigerat av E-30 (29 mars 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
Greatsnyggo saabtok
29 mars 2008 · 1 306 Inlägg

C k (mrck69@hotmail.com)
Sent: Saturday, March 29, 2008 11:41:53 AM
To:  Andreas Persson (greatsnyggo@hotmail.com)

Skicka tillbaka vingen.Jag skickar den till en annan kund.Så kan du ta och göra dina egna saker bättre.





--------------------------------------------------------------------------------
From: greatsnyggo@hotmail.com
To: mrck69@hotmail.com
Subject: RE: Vinge
Date: Fri, 28 Mar 2008 16:08:21 +0000

prövat flera  gånger idag som du sa och ringt men ej fått tag i dig o du svarade inte på mailet heller!!!!
Vad tänker du göra åt saken passformen är skit  diffar minst 5mm och vingens fästen är inte lika ens (öronen på vingen ) om man säger så

lakeringen ser ut som apelsinhud och de är riningar i färgen ....M test va är de för skitsnack .....Vingen är dåligt gjord och lackeringen är ännu sämmre, till och med ja som ej är lackerare hade kunna gjort de snyggare ......

Hur ställer du dig till detta? kan ta bildbevis på vingen o skicka ner så får du se eftersom du tydligen inte kollat vingen innan du skickat den !!


MVH//ANDREAS 




--------------------------------------------------------------------------------
From: mrck69@hotmail.com
To: greatsnyggo@hotmail.com
Subject: RE: Vinge
Date: Thu, 27 Mar 2008 22:18:16 +0100

Hej. Passformen på dem är bra.Vad är det som inte vill passa? Lacken vi använder och ytorna är godkända av M-Test och är då alltså OK.
Har renoverat lackbox idag så har ej kunnat svara men du är mer än välkommen att ringa imorgon.

Mvh Christoffer K
www.ckcardesign.nu



--------------------------------------------------------------------------------
To: mrck69@hotmail.com
Subject: Vinge
From: greatsnyggo@hotmail.com
Date: Thu, 27 Mar 2008 16:40:45 +0100

Hej!

En kund har skickat ett e-post från webbutiken.


•• Ämne:
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Vinge
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••



•• Innehåll:
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Hej jag har idag varit och hämtat ut en vinge till en saab 9-5 kombi .ieln
Är långt ifrån nöjd med den vinge jag fick .. passformen är inte lika på den samt så är lacken inget bra alls då jag såg direkt att den hade sk apelsinhud.
Jag undrar om denna har blivit kollad innan ni skickade den då jag antar ni är noggranna med era produkter ni säljer.
Jag vill nu veta vad jag skall göra då jag ej tycker att vingen är OK till det pris jag betalat.
Jag har flera gånger även försökt ringa er men ej fått något svar så jag hoppas jag ska kunna få svar snart så här

Mvh Andreas Persson mob: xxx-xxxxxxx
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••



•• Användar information:
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••


jaha tillmötesgående???

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
zzzoder
29 mars 2008 · 358 Inlägg

fyfan! vilket seriöst ställe...

Vad sägs om en kurs i kundbemötande för deras del?

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang