Missnöjd med vinge ifrån ck car design (nu med bilder)

Mataten
30 mars 2008 · 104 Inlägg

Hemsidan har inte uppdaterats sen nov -06,så det är full aktivitet på företaget!

Kolla stavningen på rubriker,inte många rätt där heller...

Hemsidan känns som om nån har "hem-butik" o kokar ihop lösningar efter att kund hör av sig till dem.Letar då upp de prylar,verkstäder som behövs för att lösa uppgiften.

Ledsen att du blitt utsatt för en oseriös firma.Lider verkligen med dig.Hoppas det löser sig och att du får pengar tillbaka för alla utlägg.

Volvo håller Ford ifrån konkurs,fast nu rasar de utför för alla
Smajly
30 mars 2008 · 3 059 Inlägg

Har man inte "ångervecka" enligt konsumentköplagen?

viccoA
30 mars 2008 · 3 110 Inlägg

Att man skulle få betalt för returfrakten ser jag inte som ett måste. Kunden är ju inte nöjd med vingen och företaget har erbjudit honom att skicka tillbaka den, men det brukar göras på kundens bekostnad... Se det i såfall som lärpengar.

I övrigt fattar jag inte hur de kan sälja prylar som inte är i närheten av okej...antar att de inte finns kvar länge till.

E-30
31 mars 2008 · 1 050 Inlägg

viccoA skrev:
Att man skulle få betalt för returfrakten ser jag inte som ett måste. Kunden är ju inte nöjd med vingen och företaget har erbjudit honom att skicka tillbaka den, men det brukar göras på kundens bekostnad... Se det i såfall som lärpengar.

I övrigt fattar jag inte hur de kan sälja prylar som inte är i närheten av okej...antar att de inte finns kvar länge till.

Eftersom företaget misslyckats med lackeringen, så finns det ingen anledning för kunden att ensam stå för returfrakten. Kunden har erbjudit sig att godta lackdefekterna,mm mot ett prisavdrag på 800:- Men detta vill ej säljföretaget lämna som kompensation för alla brister. Då får de naturligtvis också stå för returfrakten. Skulle bara fattas annat..big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
AndersWestlund Avstängd
31 mars 2008 · 99 Inlägg

Jag har varit nära att köpa vinge och ögonlock av dem, ringt o mailat osv, verkstaden är i älvängen, precis bakom brandstationen, där håller han till på eftermiddagen-kvällen.
Jag har åkt dit 2 gånger för att hämta min beställning men varje gång har han varken svarat på telefonen eller hört av sig när jag skickat sms om när jag kan komma.
Tar mina pengar och går till seriösa firmor nu för att få produkterna.
Är ni missnöjda så åk istället till verkstaden och lös det personligen då han backar väldigt fort vid personligt bemötande jäntemot i telefonen där han kan vara lite stöddigare.
MVH

Volvo V70n (2001)
FinnUbbe
31 mars 2008 · 5 Inlägg

Hej!

Jag har varit tveksam till dessa annonser förut, har t.ex. kommenterat liknande annonser och vingar på stcs i t.ex. denna tråd Vinge till 9-5SC/SS så köps de säkert via ebay och säljes vidare, därför leveranstid är ca. 2-3 veckor :

Saab 9-5 ESTATE roof spoiler 1998-2005 NEW !!! NEW !!!

Saab 9-5 SALOON boot spoiler 1997-2005 NEW !!! NEW !!!

Priset blir då kring 820 kr och då ingår frakten. (priset + frakten är: £45 + £18, från www.forex.se 818,73 SEK ger dig 63,00 GBP)

T.ex en användare från Sverige har åtminnstone köpt 3 st vingar till Saab 9-5 SC.
Tror inte han äger / behöver tre vingar till en Saab 9-5 kombi.

Mvh Ubbe

Fiat 600 "Lill Fiaten" (1971)
Greatsnyggo saabtok
31 mars 2008 · 1 306 Inlägg

Har iaf  fått igenom att han ska sätta in 800 kr på konto denna vecka iaf, så slipar ja ner den och fixar hörnen så de  blir jämna och lämnar den på lack. Så har ja iaf inte  förlorat något förutom lite arbete ja får lägga ner på slipa den .....Men han läre ju inte få mycke kunder härifrån eller ifrån STCS , för de ligger  på deras forum med ...

Bara återstår att vänta på pengarna nu ...

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
JIB
2 april 2008 · 2 Inlägg

Greatsnyggo skrev:
Har iaf  fått igenom att han ska sätta in 800 kr på konto denna vecka iaf, så slipar ja ner den och fixar hörnen så de  blir jämna och lämnar den på lack. Så har ja iaf inte  förlorat något förutom lite arbete ja får lägga ner på slipa den .....Men han läre ju inte få mycke kunder härifrån eller ifrån STCS , för de ligger  på deras forum med ...

Bara återstår att vänta på pengarna nu ...

Jag kan bara säga att jag har den vingen på min Saab och är inte heller riktigt nöjd sad
Vingen är lite större än vanliga Hirsch-vingar  med.
Jag hade problem att få kvitto av dom, först efter påtryckningar från Saab-Växjö så skickade dom kvitto.
Lycka til, men jag tror inte du kommer bli riktigt nöjd när den sitter på bilen sad

Greatsnyggo saabtok
2 april 2008 · 1 306 Inlägg

Idag kom pengarna in på kontot iaf , så de hela är väl löst nu , men fortfarande kan ja inte förstå hur en firma kan skicka iväg en produkt som är i det skicket .....

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
ToBe www.maniacracing.se
3 april 2008 · 494 Inlägg

Greatsnyggo skrev:
http://www.blocket.se/vi/12807964.htm?ca=11_s

Ja köpte vinge därifrån och hämtade den i torsdags på bussgods

beställde den lackad i bilens färg, bes o leverans tog väl en 3-4 veckor så de var väl ok ...

Men nu kommer de till de hela de första ja ser när ja öppnar packet det är apelsinhud på hela vingen och de är riningar  otroligt missnöjd med lackeringen ...Frågade till och med innan om de var seriös lackerare som lackde och fick svaret ja de var de ...ok tänkte ja skit samma får väl leva med de o står där och ska måtta in den och fästa den då ser ja att de diffar ju mist 5mm på vingens öron elelr va man ska säga + att de är inte alls lika  blir riktigt  förbannad och ringer upp företaget , men tror du man får något svar nää ,mailar långt om länge svarar han på de att de är inget  fel på denna vinge . Fan han läre ju vara blind ju .. prövar ringa igen dagen efter men inget svar fast han sa att ja kunna ringa så skulle vi lösa de , mailar igen men inget svar ....VAD GÖR MAN ??????? så otroligt less slängt ut 2000 kr i sjön känns de som ....

mvh Andreas

Kan lägga upp bilder på den sen  så får ni se alla hur den ser ut


hemsidan deras är denna

http://ckcardesign.nu/

Du ska vara glad du har ju fått din vinge!!!!! Polaren bestälde en för typ tre månader sen och har inte fått den en. Fast han har ringt o tjatat som fan på dom.. dom Säger förs att den är skickad men att den kom tillbax och sen att det är fel på lackboxen och att den är skickad igen men inte fan kommer det någon vinge för det... så jag kommer då fan Aldrig köpa något från dom

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se
E-30
4 april 2008 · 1 050 Inlägg

På något sätt så tycker jag att denna tråden fyllt sitt syfte. Trådskaparen har ju redan fått tillbaka både pengar 800:- samt vingen. Kan det bli bättre? Varför fortsätta att sparka på säljaren som EJ ens är inbjuden till forumet..för att ges möjlighet att besvara den massiva kritiken.

Stäng ned tråden..eller bjud in säljaren så han får svara för sig..big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
FL3JM Inga konstigheter
4 april 2008 · 2 064 Inlägg

Det här är ju som att köpa nån pissbillig pryl på biltema och sen tycka att finishen suger, smakar det så kostar det (så länge man inte köper från ebay dvs), så är det bara.

ahlberg-
25 mars 2009 · 8 Inlägg

Har beställt ett sportpaket till min s60.. han sa att det skulle komma i nästa vecka. beställde det lackerat så trycker jag dit det själv på bilen. men jag har bett honom att skicka faktura till min fars företag för jag vill ju inte betala något innan jag inte har sett grejerna. så vi får se hur dessa grejerna kommer att se ut. ska bli skoj. men börjar bli tveksam till alla negativa recensioner dom har fått..:S

Doodoo
20 april 2009 · 24 Inlägg

har du sett något resultat? Har varit i kontakt med CK ang lack av lister + tak på min bil

twin_cam Smålänning
20 april 2009 · 7 877 Inlägg

Hemsideaddressen är ledig nu iaf om någon annan villstarta samma företag wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Cambrant
21 april 2009 ·

Greatsnyggo skrev:

MrTurbo skrev:
Ett tips om du vill ha en RIKTIG vinge. smile

http://www.speedparts.se/arkiv/bilder/9 … /index.htm

jo jag vet de finns och en rad andra ställen med , men de kostar som sagt lite mer ....

Återigen så får man vad man betalar för också smile

mikael_st Bilhora
22 mars 2010 · 51 Inlägg

jag har lämnat in mina fälgar till han för lackering. Men han svarar på sms, ringer upp och är mycket trevlig att ha att göra med. Ska hämta dom i veckan nu så får vi se resultatet. Men tror nog att det blir bra, han sa på telefon att dom blev mycket snygga iallafall.

Mikael W
Peebo
22 mars 2010 · 265 Inlägg

Företaget ligger i Ale utanför gbg.
Jag va där i somras och köpte min vinge av honom och då var det inga som helst problem.

Alla bilar rostar men Opel har Rekord...
Caffe
22 mars 2010 · 1 436 Inlägg

Nej det vore väl själva f*n om han inte lyckades ha en enda nöjd kund!

Men det är sättet att bemöta de missnöjda kunderna som gör firman/honom till En-dålig-firma™.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Chrise Det är alltid gratis ost i råttfällan
22 mars 2010 · 175 Inlägg

Smajly skrev:
Har man inte "ångervecka" enligt konsumentköplagen?

Nja, enligt distansavtalslagen har du 14 dagars ångerrätt. Men enligt konsumentköplagen her du alltid ångerrätt om varan inte stämmer överens om vad du avtalat med säljaren

"Assumption is the mother of all fuckups"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang