1867
Sök

Ska kvinnor få gå topless i badhusen?

517 Inlägg
29 mars 2008
Även om det nu skulle vara tillåtet så skulle det aldrig bli lika utbredd handling som på stranden... På stranden ser man sällan nån som solar topless ändå.. Dom som gör det ligger på mage isf....

/Martin - Wolfsburg GTI

Bildrulle
499 Inlägg
29 mars 2008
Klart dom ska få om dom vill....

Bröst är en sexsymbol för att vi har gjort dom till det. Skulle nog avdramatiseras ganska friskt om topless badning blev tillåtet på badhus... Eller ja, vissa badhus har ju redan tillåtit det.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
29 mars 2008
Supra_Micke skrev:
Bröst är en sexsymbol för att vi har gjort dom till det. Skulle nog avdramatiseras ganska friskt om topless badning blev tillåtet på badhus

Right on track!

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
29 mars 2008
de gör dom väl redan på flera ställen? Men jo visst ska dom få det... ska ju va jämnlikhet... vi går ju topless lixom smile

Bmw osv..

2 014 Inlägg
29 mars 2008
Tycker inte att de måste göra det eller heller att de bör göra det, men tycker däremot att de som vill bör få göra det.

Nu är kanske jag en av de minst bröstfixerade killar som finns, men jag tycker inte det är någon skillnad på en bar mansbringa eller ett par bara kvinnobröst. Det som det ena könet har är vad det andra könet saknar, och ingen av varianterna är sexifierat i min värld.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

150 Inlägg
29 mars 2008
det borde väll tjejerna få göra. det är ju upp till en själv. varför ska dom va tvingade att ha bh? och angående barnen så bryr dom sig knappst så hårt.

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång

8 156 Inlägg
29 mars 2008
Louise skrev:
ironhead skrev:
Louise skrev:
Jag skulle aldrig ens tänka tanken även om jag fick!

om jag ska se bröst så vill jag ju se dom på min blivande flickvän om jag nu nån får hehe inte i ett badhus

hehe det är precis så jag ser på saken.. min kropp är endart till för min pojkvän, när jag har någon..

Tycker att det är helt rätt att tycka så. Det är ju ditt val. Men om någon känner för att visa upp sina bröst och tycker om att bada/sola topless så ska dom väl få det? Det skadar ju ingen liksom?

Sen att brösten blivit ett sexobjekt kan jag hålla med om. Men isåfall borde ju det här förslaget bara vara bra, eftersom det skulle leda till att brösten blir en naturlig del av vardagen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Makaronborrare
993 Inlägg
29 mars 2008
Föredrar ju bara kvinnobröst på badhuset framför svettiga gubbar med bar överkropp i livsmedelsaffärer på sommaren

junsele
248 Inlägg
Fisketokig
2 997 Inlägg
29 mars 2008
Att det ska vara tillåtet hur som helst på badhus känns fel.

Då ska det vara temadagar eller tider. Varmbad / Toplessbad/ Pensionärsbad / Babysim smile

Det finns ju 2 grupper av tjejer/kvinnor som är för detta:

1. Feministjävlarna som bråkar om allt och de kan hålla sig till att diskutera.
2. Fjortisar som vill ha bekräftelser och tycker om att visa upp sig mm men det har de längen använt internet till och kan fortsätta med det så allmänheten slipper ta del av det ofrivilligt.

Tuttar, bröst, pattar, rattar eller vad fan ni vill kalla dem så är det, och kommer alltid vara en sexsymbol när de sitter på kvinnor.

Ska det tillåtas att visa dem på offentliga badhus så kommer det bara fortsätta så att det ska vara helt naturligt att gå topless offentligt annars också.
Självklar ska tjejerna få rätt att gå topless i skolorna också isåfall ?!

Detta går ju åt fel håll.

På offentlig plats ska det vara påklätt med stranden som undantag.

Idag har vi håriga gamla gubbar som går utan tröja på ICA helt fritt på sommaren.
Ska jag också acceptera att det kan komma halvnakna kärringar med hängtissar som ska böja sig ner i kyldisken mitt emot en när man ska försöka handla mat?

Stoppas det inte vid badhus kommer det gå hur långt som helst och det vill jag inte...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Move Your Mind
164 Inlägg
29 mars 2008
FireTraXX skrev:
Nej, tycker jag inte.
Bröst är en "sexsymbol", inte på samma sätt som kuken och fittan, men ändå.
Och jag hade inte velat att min 4-åring (Har ingen, men lär väl ha nån gång) ska behöva se gamla ruttna hängtuttar såväl som nya fina fasta tuttar på simträningen.

Jag själv hade inte haft något emot det, men jag tror inte att det är bra för små barn.

Så en fyra-åring ser bröst som en sexsymbol.... hmm wink

/Simon
-Fun is not a straight line
-"When once you have tested flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"

196 Inlägg
29 mars 2008
Phaetoon skrev:
Louise skrev:
ironhead skrev:
om jag ska se bröst så vill jag ju se dom på min blivande flickvän om jag nu nån får hehe inte i ett badhus

hehe det är precis så jag ser på saken.. min kropp är endart till för min pojkvän, när jag har någon..

Tycker att det är helt rätt att tycka så. Det är ju ditt val. Men om någon känner för att visa upp sina bröst och tycker om att bada/sola topless så ska dom väl få det? Det skadar ju ingen liksom?

Sen att brösten blivit ett sexobjekt kan jag hålla med om. Men isåfall borde ju det här förslaget bara vara bra, eftersom det skulle leda till att brösten blir en naturlig del av vardagen.

nej nej det har jag inte sagt något om.. men jag tror att det kan bli rätt fel i början.. småtjejer som vill visa upp sig o killar i samma ålder som ska klämma o känna..
eller ja ni fattar vad jag menar..
Senast redigerat av Louise (29 mars 2008)

53 Inlägg
29 mars 2008
Tycker inte att tjejer ska få gå utan bh men tycker även att gubbar med hängtuttar borde bära bh eller liknande i badhus !

Fri fart för ett fritt folk!
14 702 Inlägg
29 mars 2008
herrsiba skrev:
FireTraXX skrev:
Nej, tycker jag inte.
Och jag hade inte velat att min 4-åring (Har ingen, men lär väl ha nån gång) ska behöva se gamla ruttna hängtuttar såväl som nya fina fasta tuttar på simträningen.

Jag själv hade inte haft något emot det, men jag tror inte att det är bra för små barn.

Så en fyra-åring ser bröst som en sexsymbol.... hmm wink

han inser nog den dagen när han har små barn att dom inte bryr sig ett skit

Kör fort så hinner inget hända...

Svartrök
673 Inlägg
29 mars 2008
Jag tycker att var och en borde få gå klädd i det den känner sej bekväm i överallt.

Fast det klar ett par hängiga flikar till kärringbröst e ju inget jag vill se någonstans...
Senast redigerat av Thorsholm (29 mars 2008)

Jag har fel ibland... men inte ofta

Bildrulle
499 Inlägg
29 mars 2008
Thorsholm skrev:
vem fan bryr sej, jag tycker att var och en borde få gå klädd i det den känner sej bekväm i överallt.

Nja, inte överallt, tycker det ska vara klädeskrav i mataffärer. Jag vill inte se halvnaket folk stå och svettas vid grönsaks- eller charkdisken.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

Buller & Bånk
31 Inlägg
29 mars 2008
FireTraXX skrev:
Nej, tycker jag inte.

Håller med väldigt mycket... Personligen inget emot det, men finns som sagt yngre människor som kanske inte e så lämpade att se det.

It's not how you treat your car, It's how you drive it

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
29 mars 2008
Vems rätt är viktigast... att folk ska slippa se andra nakna på badhus eller att andra ska tvingas se folk nakna på offentliga badhus.

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
29 mars 2008
Thorsholm skrev:
Jag tycker att var och en borde få gå klädd i det den känner sej bekväm i överallt.

Fast det klar ett par hängiga flikar till kärringbröst e ju inget jag vill se någonstans...

Mer motsägelsefullt än detta kan man knappast skriva hmm

Vad menar du egentligen och vad är egentligen din åsikt ?

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

116 Inlägg
29 mars 2008
hade vissa gubbar inte varit så fruktansvärt äckliga när det gäller att sitta å glo på tjejers bröst hade det varit okej att låta dom gå utan tycker jag.Men nu när samhället ser ut som det gör me många sjuka snuskgubbar osv så tycker jag faktist att man kan behålla överdelen på i badhus osv,ingen tjej mår väl dåligt av att ta på sig en bikini liksom. Och det e väl inte lika vanligt att man drar iväg ett brudgäng till badhuset som att åka till stranden,badusen e väl endå lite mer riktade åt barnfamiljer el barn i sig.Jag kan riktigt se det framför mig om det hade blivit tillåtet att alla snusk mohamad mf samlas i poolerna å drar i korven å tittar på flickornas bröst till höger å vänster å kommer me den ena komentaren efter den andra..#NÄ USCH! toppless på stranden kan ja tycka e helt okej men inte där,bara feministerna som inte har ngt annnat å komma med så kom dom på detta idiot förslag,el så hade dom två brudarna det handlade om fruktanvsvärt dåligt självförtroende så dom var i behov av uppmärksamhet.

Lika Barn Leka Bäst..

Sök