1642
Sök

Ska kvinnor få gå topless i badhusen?

358 Inlägg
29 mars 2008
Om de vill så är de klart att de ska få det! de är väll inte mkt som skiljer sig från utomhusbad?

Annat vore de om vi börjar disskutera att få ta av sig nertill.. då skulle jag nog säga nej.. skulle inte uppskatta nån grandy kommandes naken

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

674 Inlägg
29 mars 2008
Supra_Micke skrev:
John87 skrev:
Varför inte ha som på vissa bastun?
Torsdag efter kl 18 är det tillåtet att vara naken, annars inte.
Detta var ett exempel så dag, tid och grad av nakenhet kan ändras.

Då får dom som vill gå utan bikini/bh/whatever göra det på en tid som ingen kan ta illa upp på (för jag tror knappast att någon som har något emot det går dit på en tid där det är tillåtet att gå naken (eller utan bh/bikini)).

Fast sen finns det ju en annan sida på det.
Redan nu är det ett stort problem med folk som tar och pillar på tjejer mot deras vilja.
Det lär nog inte direkt minska om tjejerna börjar ta av sig lite kläder.

Skulle nog inte bli speciellt långlivat då det troligen skulle sluta med att alla dom tas om hand av polis rätt fort... Sen skulle det lugna ner sig med tiden, avdramatisera allt, göra bröst mindre sensuellt. Lite av det hela handlar ju om att det är lite mystik runt bröst då dom hela tiden är övertäckta. Skulle man dag ut och dag in se bröst i badhuset eller egentligen varsomhelst så skulle dom sluta vara så spännande och roliga.

Det är ju det som är problemet,   Det ÄR ju sensuellt med bröst... om de är fina & friska. Men det är ju en annan historia.    Har alltid varit & kommer alltid att vara.      Iden är ju typ som att av sensualisera brösten.. Men det är ju som att ta bort en del av sexet när man har sex....     VARFÖR i helvete skulle man göra något sånt??????     Jag fattar inte vad de har tänkt med???     Vad är problemet??

With great freedom comes great responsebility

49 Inlägg
29 mars 2008
klart tjejerna ska få göra det om de vill, dock tror jag att dom bara håller på med detta i brist på nåt annat bättre att engagera sig i, så fort det blir fullt tillåtet så kommer de sluta tjata om att få bada topless och kommer åter ha badkläder på, och istället börja härja om nåt annat...

Man får vänja sig...

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
29 mars 2008
v4jessica skrev:
Men tycker ändå att man ska kunna få gå hur man vill utan att en gubbe ska göra nåt

Ja, men så kommer det aldrig att bli.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

674 Inlägg
29 mars 2008
Growe skrev:
herrsiba skrev:
FireTraXX skrev:
Nej, tycker jag inte.
Bröst är en "sexsymbol", inte på samma sätt som kuken och fittan, men ändå.
Och jag hade inte velat att min 4-åring (Har ingen, men lär väl ha nån gång) ska behöva se gamla ruttna hängtuttar såväl som nya fina fasta tuttar på simträningen.

Jag själv hade inte haft något emot det, men jag tror inte att det är bra för små barn.

Så en fyra-åring ser bröst som en sexsymbol.... hmm wink

han inser nog den dagen när han har små barn att dom inte bryr sig ett skit

Det handlar om att barn tar efter vad vi vuxna gör.  Tex, Vill vi visar dem att man kan sticka en pinne i magen på en igelkott??  Om vi visar det så tycker de till slut att Det är ju så man gör utan att tänka efter.  Liks så i bad huset, man vill ju inte visa barnen det andra gör som känns moraliskt fel.

674 Inlägg
29 mars 2008
v4jessica skrev:
Skyline_dennis skrev:
Nej... de kommer bara locka fram massa gubbsjuka och massa pedofiler när 14-15 åringar går toppless... jag röstar NEJ!

det förstås. är väl en nackdel. Men tycker ändå att man ska kunna få gå hur man vill utan att en gubbe ska göra nåt

Världen funkar ju inte så.   Det är som att provocera, reta & skratta åt en person bara för att du kan för att den personen inte på något sätt skulle få reagerar imot dig.   Världen är ju bara inte sån.  Lika dant med brösten.   Om tjejers sexualitet på något sätt blir mer öppet & mer utmanande som det blir med nakna bröst,   För det ÄR ett sexobjekt,  tro inget annant.  Har alltid varit & kommer ALLTID att vara.  Så kommerdet att få konsekvenser, på så sätt tror jag att det finns ingen mättnads gräns för sexualiteten, där sex helt plötsligt skulle bli mindre intressant.   GLÖM det.   Sex är den med häst längder STARKASTE kraften i en människa av alla begär & viljor.  Det är den som får oss att föra vidare vår arvsmassa.  Det skulle säker bli så att det blir mer antastningar, ofredanden & mer försök att få komma till osv. just för att sexualiteten blivit mer utmanande.  & DET är absolut inget jag vill utsätta min dotter för!  För ni tror väl inte att det inte skulle sprida sig till andra ställen, som nattklubben, gatan osv. ?

"Lägger du en saftig köttbit utanför en björn grotta, så kan du inte räkna med att björnen helt plötsligt skulle bli vegitarian"

Livsnjutare
403 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
v4jessica skrev:
Skyline_dennis skrev:
Nej... de kommer bara locka fram massa gubbsjuka och massa pedofiler när 14-15 åringar går toppless... jag röstar NEJ!

det förstås. är väl en nackdel. Men tycker ändå att man ska kunna få gå hur man vill utan att en gubbe ska göra nåt

då kan väl jag få gå utan badbrallor då?? vrf inte..

Gta Iv 31april

1 297 Inlägg
29 mars 2008
nej nej nej! du kan inte slita blicken från brösten. din tjej ser att du stirrar eller gör ett försök att inte stirra.. svartsjuka.. sen efter ett tag slutar man bry sig.. vad är poängen me de? idioti :X

Livsnjutare
403 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
Ramrod skrev:
v4jessica skrev:
Skyline_dennis skrev:

Världen funkar ju inte så.   Det är som att provocera, reta & skratta åt en person bara för att du kan för att den personen inte på något sätt skulle få reagerar imot dig.   Världen är ju bara inte sån.  Lika dant med brösten.   Om tjejers sexualitet på något sätt blir mer öppet & mer utmanande som det blir med nakna bröst,   För det ÄR ett sexobjekt,  tro inget annant.  Har alltid varit & kommer ALLTID att vara.  Så kommerdet att få konsekvenser, på så sätt tror jag att det finns ingen mättnads gräns för sexualiteten, där sex helt plötsligt skulle bli mindre intressant.   GLÖM det.   Sex är den med häst längder STARKASTE kraften i en människa av alla begär & viljor.  Det är den som får oss att föra vidare vår arvsmassa.  Det skulle säker bli så att det blir mer antastningar, ofredanden & mer försök att få komma till osv. just för att sexualiteten blivit mer utmanande.  & DET är absolut inget jag vill utsätta min dotter för!  För ni tror väl inte att det inte skulle sprida sig till andra ställen, som nattklubben, gatan osv. ?

"Lägger du en saftig köttbit utanför en björn grotta, så kan du inte räkna med att björnen helt plötsligt skulle bli vegitarian"

Beundransvärt inlägg!

Gta Iv 31april

Yrkesförare
1 073 Inlägg
29 mars 2008
Ramrod skrev:
v4jessica skrev:
Skyline_dennis skrev:

Bästa inlägget hittills

2 079 Inlägg
29 mars 2008
Ska kvinnor få gå topless i badhusen?

ja, det är klartdom ska få, om det är snygga wink

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

116 Inlägg
29 mars 2008
TTTTT skrev:
linda_xtravagant skrev:
hade vissa gubbar inte varit så fruktansvärt äckliga när det gäller att sitta å glo på tjejers bröst hade det varit okej att låta dom gå utan tycker jag.Men nu när samhället ser ut som det gör me många sjuka snuskgubbar osv så tycker jag faktist att man kan behålla överdelen på i badhus osv,ingen tjej mår väl dåligt av att ta på sig en bikini liksom. Och det e väl inte lika vanligt att man drar iväg ett brudgäng till badhuset som att åka till stranden,badusen e väl endå lite mer riktade åt barnfamiljer el barn i sig.Jag kan riktigt se det framför mig om det hade blivit tillåtet att alla snusk mohamad mf samlas i poolerna å drar i korven å tittar på flickornas bröst till höger å vänster å kommer me den ena komentaren efter den andra..#NÄ USCH! toppless på stranden kan ja tycka e helt okej men inte där,bara feministerna som inte har ngt annnat å komma med så kom dom på detta idiot förslag,el så hade dom två brudarna det handlade om fruktanvsvärt dåligt självförtroende så dom var i behov av uppmärksamhet.

Om man nu inbillar sig att killar/gubbar/män inte glor på pattar eller att man som tjej anser att man har rätt att välja vem som ska titta när man rycker av toppen på stranden eller were ever så ska man nog sola tuttarna hemma i trädgården istället.
Åter till Topic:
det finns faktiskt människor som tycker att det är stötande med nakna kvinnobröst, ett exempel är äldre människor ett annat många från andra kulturer än vår egen, även många småbarnsföräldrar anser att det är olämpligt att deras barn ser skumnpande pattar på stränder beachbarer odyl.
Av respekt för sin omgivning så tycker jag att man ska välja situationen när man solar top less eller naken.
Som tidigare sagts, i västvärlden räknas kvinnobröst som en sexsymbol.

har aldrig sagt att man kan styra det rl välja det heller,men genom att behålla bhn på kan man styra det själv till en viss del,självklart glor ju killar endå,det ligger i er natur.men det känns endå inte på samma sätt som om man hade gått runt naken!

Lika Barn Leka Bäst..

Livsnjutare
403 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
Kan lova att många klär av dig med blicken ändå;)

Gta Iv 31april

Thomas_945LTT
29 mars 2008
linda_xtravagant skrev:
Jag kan riktigt se det framför mig om det hade blivit tillåtet att alla snusk mohamad mf

Snusk mohamad????!!! Är det skrivet med rasistisk baktanke? Förstår inte riktigt det begreppet.....

1 062 Inlägg
29 mars 2008
nej d tycker ja inte

Volvonörd
1 187 Inlägg
29 mars 2008
Growe skrev:
herrsiba skrev:
FireTraXX skrev:
Nej, tycker jag inte.
Bröst är en "sexsymbol", inte på samma sätt som kuken och fittan, men ändå.
Och jag hade inte velat att min 4-åring (Har ingen, men lär väl ha nån gång) ska behöva se gamla ruttna hängtuttar såväl som nya fina fasta tuttar på simträningen.

Jag själv hade inte haft något emot det, men jag tror inte att det är bra för små barn.

Så en fyra-åring ser bröst som en sexsymbol.... hmm wink

han inser nog den dagen när han har små barn att dom inte bryr sig ett skit

Alltså jag har en snart 4 årig son och han bryr sig inte när min tjej springer topless hemma eller när vi är på stranden om det springer topless tjejer där, han har fullt upp med att leka å ha roligt, men som vissa har skrivit så kan man ju dra gränsen att dem kan hålla sig på stranden... Jag personligen tycker att det inte är passande på ett badhus, jag skulle vilja ha en "frizon" där man kan klara sig utan att se tuttar överallt (nynnar på Hjalle & Hevvys gamla slagdänga). Jag tycker om att vara på badhuset med min son eller på stranden å man har inte ens tid som förälder att blänga efter tuttar... Tittar hellre på min son vad han gör... Men men nä behåll badhusen med "påklädda" killar som tjejer... Sen kan jag även hålla med om att man kanske inte ska som kille gå med bar överkropp på staden heller för det ser lika illa ut som en tjej skulle gå topless men sen att det blir mer skrik å liv när bruden kommer topless på stan är en annan femma wink

Vill man se tuttar på sommaren åk till stranden annars kan man kolla på en porrfilm om man är så tuttfixerad... Bara min egna lilla mening.
Senast redigerat av TheRefunder (29 mars 2008)

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

8 156 Inlägg
29 mars 2008
Hur många kommer att bada topless? Tror inte att det kommer att vara så många.
Om det sen är så att det kommer att locka fram pedofiler, so what? Då får man iaf reda på vilka dom är och kan sätta dit dom?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sleeper
3 084 Inlägg
29 mars 2008
NEJ FY FAN VAD VIDRIGT!! Jag vill inte se en massa pojkar gå runt med bånge på badhuset O,o Sen brösten... är ju liksom lite mer spännande med bröst. Det kommer ju knappast vara lika spännande när det blir öppet.
Senast redigerat av Sushikocken (29 mars 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Volvonörd
1 187 Inlägg
29 mars 2008
Ramrod skrev:
v4jessica skrev:
Skyline_dennis skrev:

BÄSTA INLÄGGET I DENNA DISKUTION!!!!!

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

8 156 Inlägg
29 mars 2008
Men ska det inte vara upp till kvinnorna att avgöra? Så länge deras frihet inte inskränker någon annans frihet? Det skadar ju ingen annan?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök