Skall nu lägga upp en tråd om mitt första projekt om kuplan min. Köpte nyss min första bil en Volkswagen 1300 -72 som inte är i så bra skick... så skall börja laga en hel del på den... till början så börjar jag med det värsta... ROST... tänkte lyfta opp hela karossen för att byta hela golvet (för det är bara rost)... har hört att det inte skall vara så svårt att lyfta opp den så att skall försöka med det till de första...
Jaa-aa här är skönheten
Jaa det första som ja börja med då var att ta ut sätena och mattorna.. Här är frambänkarna utplockade...
Bakbänkarna ute...
Sedan var det tanken som flög ut(till höger brevid motorn)...
Sen var det bara att lossa alla kablar o dyl. och börja skruva loss karossen... Skruvade först loss framändan (bultarna under tanken), sen bultarna bak i hjulhusena o sen blev det dags för alla bultar längst med sidan av bilen... då uppstod ett litet problem..... ROST... fästena som var som "muttrar" till bultarna brakade och snurrade bara runt så jag moste fo i dom o hålla dom stilla.... och för att slippa åt fästena så hamna jag bryta opp en plåt som var ditsvetsad av nån dum föredetta ägare...
Ouch. Ser ut som om du har lite jobb framför dig Fast det är ju inte målet som är det viktigaste. Det är vägen dit, right! Ta itu med en sak i taget bara, så att du ser att det händer något.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Ouch. Ser ut som om du har lite jobb framför dig Fast det är ju inte målet som är det viktigaste. Det är vägen dit, right! Ta itu med en sak i taget bara, så att du ser att det händer något.
Jou nog finns det alltid en hel del och göra :p Nog blir det sekärt bra till sist
Int är det non som skulle veta ungefär hur många hästar min andra maskin har? förra ägaren sa att d sku va 110-115hk men tvekar liite... Det är en 1.6 med DRLA 45 förgasare och ormbo... andra delar inne i maskin vet ja inget om..
ser ut som ett intressant projekt dethär. lacken på karossen såg ju utvändigt fräsh ut iaf verkar bli en hel del svetsning å blästring för dig framöver mvh elmer
ser ut som ett intressant projekt dethär. lacken på karossen såg ju utvändigt fräsh ut iaf verkar bli en hel del svetsning å blästring för dig framöver mvh elmer
Joo det är det.... Om man tittar noga på lacken så är den inte alls lyckad.. massor med bubblor
Nu har det hänt liite igen Har tagit bort motorn och växellådan för att slippa åt att slipa och måla och har också svetsat dit balken framför bottenplattan.