Jag har enligt egna erfarenheter kommit fram till att en vit bil är lättare att hålla ren än en mörk. På den mörka bilen ser man smutsen DIREKT, på den vita syns smutsen knappt, det blir bara liite mindre vitt
Har bara tvättat min vita bil två gånger på ca 100 mil och den är fortfarande skitfin, det är rekord
Nu blir det väl livat då man köpt oljan på macken:lol:
Leta reda på nivåpluggen (den i mitten med gänga som är större än bultskallen(13mm)) till vänster ser man "tråget".
Sök lämpligt ställe att fylla på oljan som tex denna ventil uppe på lådan(17mm)
Lossa "tråget" på växellådan o låt oljan rinna ut. (det ljusa i mitten är ny helsyntet motorolja som jag "sköljde ur" lådan med efter den runnit tom bara för att få bort lite skit)
Hitta en liten tratt och börja fyll tills det rinner ut ur nivåpluggen
Sen kommer det bästa efter du satt ihop allt och provkör så upptäcker du att växellådan känns som ny och ev små missljud i lådan är som bortblåsta:D
Tar det lungt med modifieringarna nu, tänkte få åka lite med bilen nu när det äntligen blivit sommar! Hösten kommer ju fortare än man anar och då åker den in i garaget igen för: Översyn av fram o bakvagn med byte av bussningar + ev stötdämpare mm. Sen blir det väl lite ögongodis också;) i vanlig ordning.....