6448
Sök

Hjälp med styling front

63 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
Hejsan.
Jag fick min front igår och när jag passade den på bilen så verkar det som att den är för kort. :S
Den slutar lite innan skärmkanten.
Nån som varit med om samma sak eller som har tips på hur man kan få ordning på det ?

MVH

https://www1.garaget.org/gallery/archive/57422/302139_5gy4u7.jpg
för kort?:S

2 644 Inlägg
2 april 2008
snacka med dom du köpte den av får du inte en ny som du borde få om du visar bilden är det bara sätta kapen i den och förlänga den på siderna..

Johan Lindgren

63 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
Okej.
Ska ringa dom när jag kommer hem tänkte jag.
men du tror jag borde få en ny alltså smile

2 911 Inlägg
2 april 2008
Dendär håller ju inte ens rätt form i skärmkanten, vad är de för amatörer du köpt ifrån ?

Endera tillverkningsfel så det sjunger om det, eller så är det någon som hittat polyesteravdelningen på biltema och försöker själv.

29 Inlägg
2 april 2008
Säjer samma som förra, Reklamera,. Det måste vara fel från tillvärkaren "bossebildocktor"

I annat fall: Kan du alltid såga in den i fronten mera, Antar att han tar i i UPPkant.
Eller blir det att gå loss med spackel!!! wink

4 767 Inlägg
2 april 2008
Reklamera, ser ju inte klokt ut någonstans. Ser ju dessutom ut som att hela fronten sitter för långt "in" redan,  och kanten mot hjulet ser ju helt galen ut också. Skicka tillbaka skiten och be om pengarna tillbaka.

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

* Klåpare
1 718 Inlägg
2 april 2008
Ja tillbaka med den bara! Hoppas dom inte försöker snacka bort det med hänvisning till att "viss passning måste göras i vissa fall", fattas ju hur mycket som helst... Annars får du väl göra egna avslut i glasfiber upp till skärmkanten.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

3 059 Inlägg
3 april 2008
Är den anpassad till den bilen, asså bilmodellen eller är det till en annan modell som du ska ha dit?
Den ser ju ut att vara avkapad..

ser andra sidan likadan ut??
Senast redigerat av Smajly (3 april 2008)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
3 april 2008
Ska jag vara ärlig så ser det ut som en äldre version Plast & son till volvo 850 ????

C H E V R O L E T <3

2 644 Inlägg
3 april 2008
måste ju fan va till fel bil du fått..

skräm dom lite med en tråd här med bilder och firma namn och sånt.. så får du en ny smile eller pengarna tbx utan problem smile

Johan Lindgren

Lite överallt..
612 Inlägg
3 april 2008
Ser ju inte ens rak ut i bakkant? Ser ju ut som om någan har tagit rondellen och kapat bort en bit?

Antingen det, eller så är kjolpaketet i en fruktansvärt dålig finish och tillhör en annan bilmodell.
Senast redigerat av A_Lindahl (3 april 2008)

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

63 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Ringde till spoilershop som jag köpt ifrån och har tydligen fått till fel bilmodell.
Skulle skicka tillbaka den här så skulle dom gjuta en ny till mig.
Får hoppas den passar bättre smile

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
3 april 2008
Aah, hoppas det ordnar sig. Det är inte kul när man får fel...
Beställde en frontspoiler till min Duett en gång i tiden, fick hem en till en Amazon! Det gick ju inte...
Farsan ringde och morrade åt dom, och fick mäta den och beskriva hur den såg ut, för tillverkningsnumret stämde.
Det var bara att konstateraa tt dom hade märkt den med efl nummer. Dom tog gladeligen tillbax den och jag fick en ny Schpåjler på Dutten. big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Sök