6016
Sök

Idag rasade bakaxeln, Volvo 740

474 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
Hallå

Idag så rasade min bakaxel så nu är jag på jakt efter en ny.

Frågan är nu då hur mycket måste man ta bort för att få loss bakaxeln?
Vad jag har fattat efter en snabb titt så är det bromsar och kardan men är det nått mer?

Och spelar det någon roll om man får tag i nyare eller äldre bakaxel? Och spelar det nån roll om det har vart överväxel till den nya bakaxeln? Min är en -88 med 5 växlad låda.

mvh

Volvo S60 2.5T AWD

Driifter;)
1 630 Inlägg
7 april 2008
ne det är väl ungefär vad som behövs plockas ner.. så länge du har en bakaxel med rätt hastighetsdrev finns med olika många "pinnar" så ska de la funka.. du kan få antingen lägre eller högre varv vid en viss hastighet på cäxel och den kan bli lite slöare eller snabbare i acc om du inte tar med samma utväxling men e ju inget större problem så sett så länge givarkransen är rätt

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

474 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
Man skulle kanske få ta på en med lägre utväxling då smile hur vet man hur många hastighetsdrev man har då? eller måste man öppna upp den och räkna? smile Jag antar att jag har 1031 axeln.

Volvo S60 2.5T AWD

Driifter;)
1 630 Inlägg
7 april 2008
vet inte de riktigt kolla på http://forum.740klubben.se de har väl koll på de

ska du ha läge utväxling så du får bättre acc så har den högre nummer än den du har nu .. alltså om du har till exempel 3,00 nu så ska du ha till exepel 3,50 sen för att få bättre acc finns ju flera o välja på så .. finns nog uppåt 3,73 iaf

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

474 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
okaj.. får ta och kika lite bättre på det senare

Volvo S60 2.5T AWD

Sök