r-vinge stulen, knep för att få behålla den.

promo
19 april 2008 ·

Limma fast rakblad på undersidan vingen så ska du se dom små klåfingriga jävlarna håller sig borta.

LocKtar Herr
19 april 2008 · 1 722 Inlägg

FLindgren skrev:
om en inbrottstjuv gör inbrott i ditt hus och ramlar på något och bryter benet. så kan DU åka dit för det. jag satte fast min r-vinge med tjock stålvajjer igenom vingen och runt bagageluckan. efter 20 dagar var den borta och kabeln avklippt..

Det vill jag se hålla i rätten=) "inbrottstjuven ramla i trappan och vedebörande får straff för det" tjena

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
19 april 2008 · 2 853 Inlägg

lika o va sitt eget larm me laddad pistol o välkommna idioten/erna...

Soubee
27 april 2008 ·

mcguyver skrev:
skruva fast kan man göra men då går det kanske så här



http://www1.garaget.org/gallery/archive/35972/311608_pb5jno.jpg
ajajajajajaj

Auch, ja men då vet jag att man inte skall skruva fast vingen iaf XD

bjelke_performance
2 juni 2008 · 57 Inlägg

sätt dit rakblad,hellre att ja ser lite kött slamser på min skuff när vingen blivit stulen,men när dom väl ryker min så lär ja juh åka dit på de,men de e värt de:)

Volvo v70 D5 "d5Ran" (2003)
Helvete_racing Arg Snickare
2 juni 2008 · 875 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:

LordLife skrev:
En annan blev så sur på att dom gjorde inbrott i sin bil att han köpte ett sätes överdrag och sate fiskekrockar i det.. tjuven satt fast och polisen kom och ägaren fick böter.. men va kul det måste ha sett ut. big_smile

Då va min vän lite mer roande då han satte en kanyl med kort nål under klädseln med pumpen full i klorin mad
Då vill man verkligen inbrottstjuven illa wink Som Pumpe sa, helt klart värt risken att skada tjuvar.

kul om man skulle glömma ta bort sprutan sen när man själv sätter sig därbig_smile

Haniball_s
2 juni 2008 · 455 Inlägg

lider med er som har råkat ut för detta!

>syns man inte finns man inte<
Helvete_racing Arg Snickare
2 juni 2008 · 875 Inlägg

största bovarna är ju dom som köper vingarna. om alla ni som köper en vinge på internet, trader, blocket osv osv. ber om kvitto på vingen ni köper så är väl affären rätt solklar. men visst allt har väl med ärligheten att göra. skulle du köpa en vinge utan kvitto på internet? klart som fan ni skulle det?! rent samvete till 850 ägarna för fan!!

Opelmadness German cars, quality and beyond
2 juni 2008 · 8 197 Inlägg

Jag hade kvitto på R-vingen jag hade på min 240 1995-97. big_smile 1000:-
Köpte av ett företag i Göteborg som hade krockat sin firmabil.. Hade gått 120 mil.. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Weidis
2 juni 2008 · 14 Inlägg

Sjukt att folk inte vet vad som är mitt och ditt.... Men det är väl som folk skrivet sätter du fast den mer så får du väl bara mer sönderslitet, Tror bästa tipset är ett bra larm.

Nissan Skyline R33 GTS-T "Kränghäng" (1996)
hedley Saaboholic
2 juni 2008 · 3 129 Inlägg

Säger bara ett par saker om allt sånt här. Sveriges polisväsen/rättsväsen SUGER BÄVER PUNG.

Om någon gör inbrott hos dig, och du slår ner dom så åker du dit och tjuven får ännu mer pengar.

Om någon våldtar din kompis, din syster eller liknande och du sedan slår skiten ur dom så åker du dit snutjävlarna skiter fullständigt i vad som ligger bakom det, hur många anmälningar den personen fått på sig osv.

Om någon rör din bil och blir skadad på ett eller annat sätt så åker du dit på det.

Så vad fan ska man ta sig till? Enda rätta enligt mig är att ta lagen i egna händer då snutarna här är för bekväma för att lyfta sina arslen ur stolarna och kolla upp fakta. Vet inte hur många gånger vissa har blivit anmälda för allt från misshandel till stölder då det har funnits flera ögonvittnen reg nmr osv, MEN bara för att de har en rik förälder eller dylikt så klarar dom sig fin fint.

Nä fy fan säger jag, det får vara nog med tramserier, skall sverige spela allan ballan wannabe USA så kan man väl åtminstone använda deras straff också för där lönar sig iallafall inte brott som här.

/En mycket irriterad och smått vansinning herr Backlund.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
skjortan Down n`out
2 juni 2008 · 514 Inlägg

998cc skrev:
blir så jävla less på folk som förstör bilar överhuve taget. min 3 månader gamla bil blev nycklad, inte bara över ena sidan med ett streck, dom la ner tid på det å gjorde cirklar över hela jävla bilen. blir så less påt, nackskott  borde dem ha allihop

mm sådant är töligt..min bil har dom sparkat av bakspeglarna på 2 ggr å repat hela sidan på en gång..töligt som fasen är de

Down n`out
El_Bodegos Bilbyggare
2 juni 2008 · 74 Inlägg

Köp dej ett bäjsbollträ o slå ihjäl alla som int fattar att ditt e ditt o mitt e mitt big_smile Haha man blir jävligt trött på såna som snor asså tongue

Over and out

Att bygga bil handlar inte om rätt elr fel mer om hur extrem du vill vara!
JockeT
30 juli 2008 · 1 010 Inlägg

va tvungen att skriva lite i tråden igen...

funtade på en sak, ni vet gps-sändare som man kan sätta i bilen?
att bygga in en sån i vingen med ett batteri som sedan aktiveras när vingen avlägsnas.

skulle va intressant att knacka på och be om att få tillbaka vingen smile

_Wallis_
30 juli 2008 · 4 506 Inlägg

JockeT skrev:
va tvungen att skriva lite i tråden igen...

funtade på en sak, ni vet gps-sändare som man kan sätta i bilen?
att bygga in en sån i vingen med ett batteri som sedan aktiveras när vingen avlägsnas.

skulle va intressant att knacka på och be om att få tillbaka vingen smile

Ja det är ju ett dyrt alternativ.

Eller så kan du ju göra ett "jord styrt larm" Tror jag det blir va?

Som de man har på motorhuvuen,, Två plattor som har kontakt,
När kontakten bryts, såvida du ej har larmat av, eller dratt ur säkringen
så larmar det.

Kan du andas kan du dö.
evilaudio
30 juli 2008 · 16 195 Inlägg

JockeT skrev:
va tvungen att skriva lite i tråden igen...

funtade på en sak, ni vet gps-sändare som man kan sätta i bilen?
att bygga in en sån i vingen med ett batteri som sedan aktiveras när vingen avlägsnas.

skulle va intressant att knacka på och be om att få tillbaka vingen smile

tror nog att de e billigare å köpa en ny vinge än en TRACKgps.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
pukan2
30 juli 2008 · 3 182 Inlägg

annars kan man dra en tun vajer igenom vingen ok runt bakluckan med ett vajerlås. inte snyggt men du få garanterat behålla vingen. om man borrar ett hål på varje sida av vingen som vajern går igenom. fungka kanon bra på polarens bil, nån mup hade försökt rycka vingen men lyckades ej. tack vare vajern.

850_GLT
11 november 2008 · 947 Inlägg

E-30 skrev:

744tic skrev:

E-30 skrev:
Jag har själv blivit drabbad av att någon stulit min R-vinge två gånger. Sista gången slutade notan på 22.000:- Efter detta krävde försäkringsbolaget någon form av extra larmslinga till vingen.

Skaffade då ett Cargard 950S samt en liten kvicksilverstömbrytare som monterades inne i vingens bromsljus. Nu larmar vingen redan vid 5 graders lutning. Så fort någon försöker rycka vingen så larmar det direkt. Har även gjort en larmslinga till S70:ins grill, klarglas samt klarglasblinkers, så fort kabeln klipps så larmar det.

Köpte kvicksilverbrytaren hos Conrad. Pris 140:-

Låter smidigt men jag har ett Volvo Guard 2 larm i bilen nu finns det möjlighet att koppla in en sån där kvicksilverströmbrytare på ett sånt tro?.

Nix, det funkar ej alls till Volvos originallarm, satsa istället på ett beggat Cargard 950S, detta larm  har larmslinga samt tre olika uttag för magnetkontakter,mm. Jag ropade in mitt Cargard 950S hos tradera för 495:- Kör med båda larmen parallellt. Volvolarmet styr ju i princip endast c-låset.

Edit: Kolla för säkerhets skull så du inte redan har ett Cargard 950. En del tidiga 850 har detta larm som originaltillbehör.

Vart kan man köpa detta larm och tillbehör.. ska isf koppla den på vingen sidomarkörer blinkers och grill..

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Svensson Licens Svetsare
11 november 2008 · 219 Inlägg

har en polare som limmat me två komponent lim och skruvat den, så ska som ta vingen får dom ta hela bagagen

Bommen Team Pro5
11 november 2008 · 313 Inlägg

Svensson skrev:
har en polare som limmat me två komponent lim och skruvat den, så ska som ta vingen får dom ta hela bagagen

Det har jag varit med om 2ggr!

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk
Volvo V70 (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang