Engla mordet

peegee Forummoderator
15 april 2008 · 2 924 Inlägg

Jag tycker det verkar troligast att han hamnar inom sluten rättpsykriatisk vård (som ju är sådär).

Men hamnar han i fängelse så lär han inte hamna bland de som hatar sånna som han mest och är mest kapabla till att skada honom....det blir säkert i en skyddad isolerad instans eller bland eko-brottslingar som är för fega för att fysiskt skada andra...han kommer få skydd tyvärr.

Men det jag ser som allra mest troligast just nu är att han kommer göra allt för att begå Självmord så snart han får chansen.

....men man kan ju bara spekulera i dagsläget.

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
shougan
15 april 2008 · 5 Inlägg

BMW_Galen_Tjej skrev:
Förlåt men det är jätte synd d som hänt men varför kan man inte uppmärksammat dom 2 små barnen som blev ihjälslagna med en hammare för 3 veckor sen??? tycker man ska tända ett ljus mm för dom 2 med å även den 5 årida barnet för 2 veckor sen som blev mördad med sin mamma.. sad

jag håller med dej

här står d någe skitfränt, som ingen annan tänkt på ;-)
peegee Forummoderator
15 april 2008 · 2 924 Inlägg

BMW_Galen_Tjej skrev:
Förlåt men det är jätte synd d som hänt men varför kan man inte uppmärksammat dom 2 små barnen som blev ihjälslagna med en hammare för 3 veckor sen??? tycker man ska tända ett ljus mm för dom 2 med å även den 5 årida barnet för 2 veckor sen som blev mördad med sin mamma.. sad

Du har rätt, det känns verkligen lite skevt.... roll

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
guilty_
15 april 2008 ·

det är tråkigt att resten av sverige verkar ha glömt bort vad som hänt inom ramen av en månad.. nu fokuseras allt på engla.  fast kanske är det för att alla från början visste vad som hade hänt med barnen i arboga t.ex. men med engla så visste ingen något i början.

enligt mig får vi bara mer och mer sjuka människor i sverige.. hårdare straff skulle rädda liv..

richardoo290 VOLVO for life..
15 april 2008 · 2 113 Inlägg

blacken skrev:

Piraten skrev:

Thomas_945LTT skrev:

Ett rättssystem fungerar ju så, i alla fall i en demokrati, att man ska straffa folk när dom gjort ngt olagligt. Dödsstraff är tyvärr en alldeles för enkel utväg. Dessutom kan man ju inte lära folk att inte döda, genom att själv döda. Dubbelmoral så det skriker om det.

Men du måste väl ändå hålla med om att han är sjuk? Ingen frisk människa skulle ju göra ngt sådant. Jag hoppas och tror å andra sidan att han aldrig någonsin kommer att bli friskförklarad. Han borde istället låsas in livet ut.


R.I.P. Engla

Klart som fan han är sjuk. För min del spelar det ingen roll om han är sjuk eller frisk hade det varit min lilla tjej hade jag dödat han ock KRÄVT lagens hårdaste straff.  Hade man dock haft döds straff hade jag inte behövt göra det själv. Konstigt att det inte händer oftare att folk skiter i vilket och bara dödar sådana här dårar.

Oavsett,så är det inte fullt så lätt att döda en annan människa, det är en spärr som alla normala människor har.

hur klarade folk av att döda under andra världs-kriget då?
varför kan vissa människor arbeta med att skära upp döingar?
.. att trycka på en knapp i ett annat rum är nog inte så farligt faktiskt.. (när man vet va han har gjort)

riggley Valkyrie
15 april 2008 · 118 Inlägg

Många verkar tycka att dödsstraff är ett för lätt straff. Gör det enkelt för anhöriga och för skattebetalare, inför dödsstraff. Jag menar inte att vi ska bli som Kina, men det ska finnas ett kontrollerat dödsstraff i Sverige för personer som t ex dödar och våldtar små barn.

R.I.P. Engla

EDIT: Så länge inte Sverige tar steget att satsa mer pengar på psykvården får man ta till andra medel. Jag menar inte att det behöver vara dödsstraff... men något behöver göras!!!

Senast redigerat av riggley (15 april 2008)

Forge Distributer http://www.maptun.com/
blacken
15 april 2008 ·

richardoo290 skrev:

blacken skrev:

Piraten skrev:
Klart som fan han är sjuk. För min del spelar det ingen roll om han är sjuk eller frisk hade det varit min lilla tjej hade jag dödat han ock KRÄVT lagens hårdaste straff.  Hade man dock haft döds straff hade jag inte behövt göra det själv. Konstigt att det inte händer oftare att folk skiter i vilket och bara dödar sådana här dårar.

Oavsett,så är det inte fullt så lätt att döda en annan människa, det är en spärr som alla normala människor har.

hur klarade folk av att döda under andra världs-kriget då?
varför kan vissa människor arbeta med att skära upp döingar?
.. att trycka på en knapp i ett annat rum är nog inte så farligt faktiskt.. (när man vet va han har gjort)

Ingen av dom som varit med i aktiv tjänst i något krig har (under förutsättning att vederbörande är någolunda normal) "klarat" av det. Dom är för alltid förändrade oftast till det sämre för den enskilda individen.
Att "skära upp" en som redan är död är svårt för alla, med att döda någon är ännu svårare,
Att trycka "på en knapp" eller klämma åt en avtryckare när man vet att man släcker ett liv när man gör det, är inte så djävla lätt som en del kan tro,snacka går ju an, men när man står vid "faktum" så att säga. Då blir "klangen i skällan" helt annorlunda..

Senast redigerat av blacken (15 april 2008)

Hoevding Withlimb
15 april 2008 · 210 Inlägg

Please, i sommar kommer någon annan mördas och då kommer alla whina "R.I.P lilla flicka" och totalt glömma bort alla andra som har mördats inom det senaste halvåret.

Nu lär jag ju få halva forumet på mig om inte mer, men jag sörjer hellre för ingen än att låtsas vara "förbannad och vill sätta en kula i huvet på honom" i en månad innan nästa offer dör och man igen blir "förbannad och vill sätta en kula i huvet på honom".

Länge leve adorexi!

Senast redigerat av Hoevding (15 april 2008)

105hk rent vansinne!
D_MAN ?
15 april 2008 · 1 038 Inlägg

richardoo290 skrev:
hur klarade folk av att döda under andra världs-kriget då?

Och vad är det som säger att dom inte lider av det i dagsläget???

Kolla bara dom från ner i vietnam, hur många har inte tagit skada av det roll

Jackie Arklöv, även om han hade en skruv lös innan men hur många hade han inte när han kom hem roll

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
Sushikocken Sleeper
15 april 2008 · 3 084 Inlägg

Grejen är ju den att om man sätter sig in i englas föräldrars situation så kan man inte fatta hur jävla hemskt det måste vara att ens barn blir bortrövat.. Tänk på att barn som blir bortrövade troligtvis kommer till ett öststatsland. där dem blir prostituerade etc etc.. Tänk sen då barnet blir äldre och har vaga minnen om man hade föräldrar och insett att istället skulle man kanske haft ett bra liv inse hur jävla hemskt det måste kännas.
   Om man nu sätter sig in i Englas föräldrars situation vad skulle man ha gjort? Tänk och sitta där under rättegången och se sin dotters mördare. Jag hade nog fan inte pallat och leva och hade det vart jag som var englas mor/far så hade jag nog tagit konsekvenserna och suttit av mina sju år? Jag kan inte ens tänka mig hur det är att leva vidare. :S Detsamma gäller de 2 morden i arboga.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Defeqt
15 april 2008 · 135 Inlägg

Ja allt detta är tragist men som många skriver här så tror dom att han kommer att få ett helvete i fängelset , Å tyvärr är de inte så,,  Pedofiler å våldtäcksmän hamnar på ett eget fängelse (skogome) i gbg och där sitter ju alla för samma sak så där händer inget å sedan när dom har avtjänat den mästa delen så slungas dom ut på öppna anstalter bla " smälterryd" De är en klass 4 anstallt å eftersom de är sista anhalten för alla så är de ingen som gör någonting där ..... Talar av egen erfarenhet då ja har varit på smälteryds anstallten i 12 månader, ( men de var för ekobrott )

Muttley
15 april 2008 ·

sanhoj skrev:
Ja allt detta är tragist men som många skriver här så tror dom att han kommer att få ett helvete i fängelset , Å tyvärr är de inte så,,  Pedofiler å våldtäcksmän hamnar på ett eget fängelse (skogome) i gbg och där sitter ju alla för samma sak så där händer inget å sedan när dom har avtjänat den mästa delen så slungas dom ut på öppna anstalter bla " smälterryd" De är en klass 4 anstallt å eftersom de är sista anhalten för alla så är de ingen som gör någonting där ..... Talar av egen erfarenhet då ja har varit på smälteryds anstallten i 12 månader, ( men de var för ekobrott )

så du tror inte barnamördare får rätt mycket skit ? tror inte de finns så många som accepterar sådant i fängelsen.
vi kan väl hoppas på att han får ett vettigt straff, säg sisådär 50 år utan permission.

den som suttit längst i sverige är väl över 50 år har jag för mig, och de är väl en pedofil. har glömt vad han gjort.

ESTRANDBERG88 Hojmek
15 april 2008 · 748 Inlägg

R.I.P Engla

HOLLELLE
15 april 2008 · 409 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Kommer det fram till att han var/är psykiskt sjuk så sitter ni här och spyr galla på en sjuk person som behöver och behövt hjälp av en sjukdom som kan drabba oss alla.

Självklart klarar ingen frisk människa av att gå runt i 8 år och veta att man har mördat någon?
Tro fan man spyr galla? Hade jag blivit så psykiskt sjuk hoppas jag någon inser det och avrättar mig innan jag mördar någon.. Jag vet inte hur du känner men jag tror aldrig man kan bli frisk och må bra och leva som en vanlig människa när man insett att man mördat en flicka på 10 år.

Säger som en gammal lärare. "Ett skott kostar 2 kronor"

pippaaN
15 april 2008 · 987 Inlägg

GMCMAN skrev:

pippaaN skrev:
MAX 13 år skulle jag tippa på, svenska rättssystemet suger dase.

den människan om man kan kala honom det:mad: kommer att hamna antingen på kåken eller ett ställe typ säter, och efter dom åren jag gort så vet jag att aset kommer bli sönderslagen överallt för det kommer bli mkt förflyttningar på grisen, jag vet har själv vart med och fixat sånna snubbar, tycker man kunde få straffimmunitet om man slog ihjäl han. så tycker jag.

Man kan alltid hoppas på att han blir sönderslagen, inte mer än rätt

i like it load
Larsson_Power Saabvilde!
15 april 2008 · 1 708 Inlägg

Satt nästan och grät då de berättade det på nyheterna första gången i förrgår(?) när de sände andra gången på kvällen gick jag bara därifrån...sad

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
D_MAN ?
15 april 2008 · 1 038 Inlägg

tkd_rille skrev:
så du tror inte barnamördare får rätt mycket skit ? tror inte de finns så många som accepterar sådant i fängelsen.

Kolla på kärringen som döda Bobby, hon fick stryk av en medfånge, å de va inte mer än rätt big_smile

Senast redigerat av Evo-Danne (15 april 2008)

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
Muttley
15 april 2008 ·

Evo-Danne skrev:

tkd_rille skrev:
så du tror inte barnamördare får rätt mycket skit ? tror inte de finns så många som accepterar sådant i fängelsen.

Kolla på kärringen som döda Bobby, hon fick stryk av en medfånge, å de va inte mer än rätt big_smile

precis, och de är de fan värda.
var faktiskt ett fall här i skåne där interner som satt på olika avdelningar fick komma in i samma korridor. tror att den ena var våldtäktsman eller nått sådant, och den andre var tungt kriminell i undre världen,  de två kom i samma korridor och våldtäktsmannen blev så misshandlad att han hamna i koma. (anledning till att jag vet är att de var min kompis kusin som misshandlade) 
och de ska vara hårt mot internerna.

FreddeK
15 april 2008 ·

peegee skrev:

BMW_Galen_Tjej skrev:
Förlåt men det är jätte synd d som hänt men varför kan man inte uppmärksammat dom 2 små barnen som blev ihjälslagna med en hammare för 3 veckor sen??? tycker man ska tända ett ljus mm för dom 2 med å även den 5 årida barnet för 2 veckor sen som blev mördad med sin mamma.. sad

Du har rätt, det känns verkligen lite skevt.... roll

Tyvärr blir det lite mycket för var och en att bry sig tror jag så man väljer den mest mediala uppmärksamheten som i Englas fall.

Men tyvärr mördas det ju betydligt fler barn i Irak på en vecka vad det gör i sverige på 10 år. Det är när det kommer så nära inpå som det känns mer jobbigt. I Englas fall visste man ju inte vad som hänt och där byggdes det en spänning i luften och det var det som gjorde att alla fastna för henne!

Men 10 mördade barn på 2 månader i Sverige är ju helt sjukt!

Vila i frid allihopa!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang