Mitsubishi FTO tips ?!

siriusx
13 april 2008 · 62 Inlägg

funderar på en Fto någon som kan nått om de ? bra/dåliga motorer ? reservdelar ? , ge mig lite tips !

Snyggt ska det va !
leo_m83
13 april 2008 ·

FTo och 3000gt är väl nästan likadana? Och vad jag har hört så har de ett jäkla komplecerade el system ( i alla fall 3000gt) . samma gäller även 300zx. Lägg de pengarna på en skyline / supra / mitsu evo . lönar sig i längden....

vr4
22 april 2008 · 61 Inlägg

FTO och 3000GT är två helt olika modeller och det förekommer inga allmäna el fel i en 3000GT om det inte är nogon klåpare där och rotar. vill passa på att säga att det som var så hitech med 3000GT när den kom är i stort set minimal standard på en valig bil idag.

Mvh/Fredric

Evolution_6SiC6 MitsuNörd
22 april 2008 · 880 Inlägg

siriusx skrev:
funderar på en Fto någon som kan nått om de ? bra/dåliga motorer ? reservdelar ? , ge mig lite tips !

Det är väl lite svårt att få tag i en del reservdelar eftersom att den aldrig såldes i Sverige.
Vet inte vilken V6a som sitter i den dära bilen.
Men kika gärna in på http://www.mitsubishiclubsweden.se - finns nog några gammla trådar angående ämnet

Annars så är det en bil som är mycket sällsynt här i Sverige

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida
Lexus GS 430 "Dailyfresh - VIP" (2002)
Mitsubishi Colt GLX "Carosund.se" (2000)
Mitsubishi Eclipse GSX "Total Eclipse" (1998)
Crippa
30 april 2008 · 11 Inlägg

Jag kan inte förstå vad 3000gt har mkt elfel uppfattningen kommer ifrån? Har sett detta lite överallt, förutom på 3kgt forumets tekniska del wink

Men som sagt, gtn e ju "bara" tung wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang