3524
Sök

Civilpolisen på gatan...

Licenssvetsare
927 Inlägg
19 oktober 2009
Härute har dom en Mörkgrön Volvo 745a , utan toning, inga extra antenner och med takräcke..

Bärs!
3 456 Inlägg
19 oktober 2009
dcay skrev:
Härute har dom en Mörkgrön Volvo 745a , utan toning, inga extra antenner och med takräcke..

lol

Garaget.org peakade 2008.

265 Inlägg
19 oktober 2009
dcay skrev:

HAHHAHAh

zazza
19 oktober 2009
Det hade varit väldigt praktiskt med ett register över deras reg plåtar. kan ju bli svårt med hyrbilarna men man får väl hoppas på att de inte använder hyrda bilar över lag.
Runt kristianstad är det de vita volvo v70 och saab 9-5 som dominerar (enligt en före detta polis) med klassiska 3 antenner bak, extra speglar, tonade rutor hela kittet.
Kanske kan vara bra att veta för eventuella förbipasserande

57 Inlägg
14 november 2009
Det finns nog otaligt olika modeller på civilare. Har sett att det finns en Volvo V40, utan facelift, som rullar i Halmstad. Polisutrustad inuti, och lite extra antenner, men inga synliga ljus! Men man räknar inte med en V40 som polis! hehe

Saab - Move Your Mind
1 094 Inlägg
14 november 2009
Kunskap från moppetiden då bara cevilarna jagar moppar i vår stad. Oftast vita föredetta polisbilar. ex 94X, V70, Saab 9-5. Tonade rutor. 3 anntenner på taket, gps i framrutan.

Enklast är och se på anntenerna direkt.

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864

Y not
221 Inlägg
14 november 2009
blivit stannad av en gammal risig opel ascona b i norge  han var då fan den näst bäste förklädde civilaren jag mött.

sen förra året såg jag till min förvåning att en svart saab men ett litet släp efter kom susande förbi mig i strömstad, denna visade sig vara en civilare som lite l¨ngre fram stannat en celica och skrev böter haha surt för kilen i celican..

Everything thats fast. has my name written on it

17 Inlägg
14 november 2009
Jag har hört att på regskyltarna så får dom ej ha "reklam" för typ  bilia,kinna bil osv. Låter lite konstigt...

sen så skall dom ju tabort antennerna bara köra ingbyggt

volvo fore life

Saab - Move Your Mind
1 094 Inlägg
22 november 2009
petrone skrev:
Jag har hört att på regskyltarna så får dom ej ha "reklam" för typ  bilia,kinna bil osv. Låter lite konstigt...

sen så skall dom ju tabort antennerna bara köra ingbyggt

Kan inte stämma. Mötte två Saab 9-5 sportcombi (09:or) idag. Helt snusrena trotsdagens regn.
Varav den ena var biege/brun och den andre biege/grön. Båda hade tonade rutor och 2 personer i varje framsäte. Med en antenn som var ca 30cm lite grövre nerått.

Tror detta var två nya cevilare polisen hämtat hos Saab då de körde samma håll hela tiden.

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864

Darth Vader
1 644 Inlägg
22 november 2009
I Borås håller dom sig änsålänge till V70/9-5. Vart stoppad senast igår kväll av den i Borås kända WYB-en (Silvrig 9-5, med två små extraljus samt 3st antenner), de kunde dock bara konstatera att bilen var väldigt låg, inga anmärkningar för ombes smile
Senast redigerat av DoWahDiddy (22 november 2009)

Braaaaap?

DFFL
9 020 Inlägg
22 november 2009
MrK skrev:
har träffat på många olika...tex c70 cab riktigt stylad s2000 och saabar av olika modeller och volvon av diverse modeller

roll

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Avstängd
914 Inlägg
22 november 2009
Jag VET att polisen brukar åka i t.e.x kommun bilar och andra firmabilar. Iaf inne i Uppsala, sen vet jag att på E4an mellan Gävle och Uppsala går det en vinröd 9-5 års nånstans mellan 02 och 05.. har även sett poliser i en grön golf 4a

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

228 Inlägg
22 november 2009
men asså lägga upp regnummer känns väl sådär.. helt onödigt.. ofta man sitter med en lista i bilen och har tid att titta på den.. gasa och chansa eller skit i o gasa! smile

Det e VI som e HAMMARBY!

Diesel doftande lastbilschaffis ;)
12 Inlägg
22 november 2009
Fawve skrev:
Cilvilpolisbilar är läskiga. sad

jaaa, fegt av dom åh inte våga visa att dom är poliser me!smile
Senast redigerat av Volvo_740Diesel (22 november 2009)

Volvo DieselR
DieselperformanceClub

4 586 Inlägg
22 november 2009
Det är bara att köra blir man stoppad så blir man.
Senast redigerat av jocke_gronberg (22 november 2009)

196 Inlägg
11 april 2010
Mr_EmCom skrev:
Några tipps....

* Alltid rena bilar
* Om det är snöit så är deras alltid snöfria överallt
* Ofta extraspeglar och extraljus
* alltid tonade rutor
* Mer antenner
* på nära håll kan man skymta röd/blå ljus bak, framför backspegeln och i grillen
* Dragkrok

Nu stämmer ju inte detta til 100%, men det är iallfall de jag hajjar till på när jag ser dom..

* Sen att dom sitter med uniform i är väll kanske inte så hemmligt heller, men när man blåser om dom i 200 på motorvägen så är ju inte de så lätt att se wink

MEN så har jag vid flera tillfällen sett dom i helt andra bilar... På ett street race här i Örebro förra året kom 2 poliser inrullandes i en klappsänkt 740 me add-on paket. Det tyckte jag var ganska skoj tongue

Det där med tonade rutor är skitsnack... var påväg till sthlm, när jag såg en Blå Saab 9-5 -07 sedan, utan antenner eller tonade rutor stoppa bilen framför mig... han hade dock blå ljus både i bak och fram! Här i Uppsala har vi även en silvrig Passat Variant som civilare, dock har den blåljus med magnet fästa som gammla amerikanska civilare.

352 Inlägg
11 april 2010
jag brukar känna lukten av fläsk

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"

191 Inlägg
13 april 2010
Miniblock skrev:
Mr_EmCom skrev:
Några tipps....

* Alltid rena bilar
* Om det är snöit så är deras alltid snöfria överallt
* Ofta extraspeglar och extraljus
* alltid tonade rutor
* Mer antenner
* på nära håll kan man skymta röd/blå ljus bak, framför backspegeln och i grillen
* Dragkrok

Nu stämmer ju inte detta til 100%, men det är iallfall de jag hajjar till på när jag ser dom..

* Sen att dom sitter med uniform i är väll kanske inte så hemmligt heller, men när man blåser om dom i 200 på motorvägen så är ju inte de så lätt att se wink

MEN så har jag vid flera tillfällen sett dom i helt andra bilar... På ett street race här i Örebro förra året kom 2 poliser inrullandes i en klappsänkt 740 me add-on paket. Det tyckte jag var ganska skoj tongue

Det där med tonade rutor är skitsnack... var påväg till sthlm, när jag såg en Blå Saab 9-5 -07 sedan, utan antenner eller tonade rutor stoppa bilen framför mig... han hade dock blå ljus både i bak och fram! Här i Uppsala har vi även en silvrig Passat Variant som civilare, dock har den blåljus med magnet fästa som gammla amerikanska civilare.

vem vet de kanske inte har fått fingrarna ur röven och tona eller så var de ute och försökte få ihop lite pengar till de tongue

2 011 Inlägg
31 maj 2011
Skåne: Polismyndigheten Malmö.

RHP 043 / Volvo V70 / Röd / 2010
SCL 207 / Volvo V70 / Vit / 2001
UDY 182 / Volvo V70 / Vit / 2004
CDK 672 / Volvo V70 / LjusBlå / 2009
BES 674 / Saab 9-5 Kombi 2,3T / Grå / 2008

Inte farten som dödar. Det är stoppen

Fri fart för ett fritt folk!
14 724 Inlägg
31 maj 2011
_Glenne_ skrev:
dom kan till och med hyra en bil, då ser du nog absolut inte att det är en civil bil tongue

märkligt jag avslöjade 2st olika bilar med poliser i utanför mitt jobb härom veckan...båda bilarna hyrda men det lös polis om både dom och bilen endå smile man får gå på känslan helt enkelt

nu kanske jag är skadad men på vissa ställen kan dom liksom inte stå utan att utmärka sig något sjukt

den bästa bilen är örebro polisens Toyota avensis med regg nummer som börjar på GOL den är så avslöjande att man gråter

den brukar stå här utanför och spana på spritlangarna ute på parkeringen

jävlades lite en dag när jag väntade på tanten då jag glömt nyckeln hemma satte mig mitt i mot gol bilen och satan vad hon vred och vände sig i bilen för att inte försöka synnas efter 20minuter så lyckades hon kravla sig över på förarsidan och drog i väg med en jävla fart smile

Kör fort så hinner inget hända...

Sök