Billsson skrev:
lundwall skrev:
Billsson skrev:
Sen undrar jag en sak, om ni nu tyckte den som körde (nämner inga namn) den 740n med reg. EPA, körde illa osv, varför sa ni inte de till när den var på plats så den fick reda på detta istället för att skriva här?! Eller jag vet inte ni kanske inte vågar eller så kanske det är lättare att kaxxig osv bakom en dataskärm...
Nej, jag brukar hålla tillbaka vad jag tycker här, eftersom folk inte vill bli kallade för inavlade jävla bonnjävlar på ett forum utan att springa till moderatorerna och bevisa det. Det är tydligen personpåhopp att berätta för folk att deras föräldrar är syskon. Jag har inget som helst problem att plocka ner en mediokert intelligent människa verbalt varken irl eller online.
Jag, TeedasT och koop satt på donken och pratade om att vi borde leta upp personen och fråga vad personen sysslade med. Jag nöjde mig med att koop var framme och snackade med personen medans jag fotade. Det hjälpte uppenbarligen inte, eftersom personen inte förstod något alls. Rätt så väntat.
Nästa gång hoppas jag det smäller istället, så Darwin får rätt.
Det är nog bäst att du frågar din polare koop om han verkligen pratade med rätt person... Sen var ju inte detta en seriös bilträff som många andra bil träffar så det kunde ha gått värre till, och sen det med omkörningar osv sånt ser man vare dag, iaf jag så nästa gång kan man ju hålla sig undan såna som kör som dom vill om man nu är rädd om sin bil.
Eftersom han gick fram och pratade med personen som satt i bilen, körde bilen etc... så tror jag att han pratade med rätt person. Särskilt som han fick respons på just det om idiotkörningen på 41:an. Var det inte en seriös träff? Det bestämdes att det skulle vara konbanekörning, vilket enligt EPA-föraren innebär att man ska sladda runt och köra ner konerna och hålla på och sladda sönder sin bil i 10 minuter varje gång... hur kan det vara okej? Folk stod och väntade och undrade vafan som hände, och folk droppade av när dom tröttnade på att se samma miffobeteende om och om igen. En annan volvo var tydligen sugen på att sladda runt lite, och gjorde det på andra sidan huset istället, skitbra initiativ. Att det "kunde gått värre till" är inte ens en ursäkt, enbart ren idioti. Att hålla sig undan från idioter i trafiken är väldigt svårt, slöförtiraggares föräldrar är uppenbarligen inte så utbildade på det här med preventivmedel.
Visserligen tror jag inte att en människa som kör bil så nånsin kommer förstå det vi försöker framföra, och jag tror inte heller en sån människa kommer göra annat än kosta samhället massa pengar, men när någon riskerar mitt och mina vänners liv, och oskyldiga medtrafikanters, så drar jag gränsen. Jag skiter väl i min bil och vad som händer med den, om det står liv på spel. Jag har försäkring på bilen och kan köra. Jag, koop och TeedasT låg i tajt karavan i hyfsat laglig hastighet eftersom vi kör bra och kan avläsa varann, och denna personen plågade sin stackars rishög till det yttersta, för att pressa sig förbi oss alla tre och tvinga TeedasT att kasta sig på bromsen, när EPA-epan slängde sig in med knappa metern tillgodo till honom OCH den mötande bilen. Sånt beteende är inte okej i trafiken, och ABSOLUT inte okej när man kör i karavan.
Jag håller med om att man ser såna omkörningar varje dag, och om du tar en heldag på akuten så kan du se hur många fellow idioter i trafiken det finns och hur coola dom är.
Jag vet ärligt talat inte varför jag skriver det här, du har inte förstått något alls som vi har skrivit hittills, och lär inte förstå det här. Men jag har väl en fetish för att försöka förklara självklarheter för människor som inte förstår bättre.