Dominerar Volvo??

Viinikka Bas För Ditt As!!!!!!
16 april 2008 · 443 Inlägg

FireTraXX skrev:
Allting är relativt.
Jag tycker att en biltillverkare gör snyggare bilar än en annan.
Jag tycker att en biltillverkare gör bättre bilar än en annan.
O.s.v.

Visst jag avskyr volvo, men det gör inte de flesta inavlade pojkflickorna här.

Haha. lol

The Black Ghost
MilleN
16 april 2008 · 9 108 Inlägg

Volvoägare dominerar på att bryta mot regler är en sak jag lärt mig som Moderator i alla fall.

Uppdiktade modellnamn är inte tillåtna. Skriv korrekt modellnamn som tillverkaren angivit! "REGEL"

Min bil är också "breddad" för övrigt men det är inget jag känner för att döpa bilen till.

Syst3m
16 april 2008 · 1 079 Inlägg

MeloveGolf skrev:

Fredde21 skrev:
Sökte precis på "Breddad" i Bilar/sök här på garaget och fick bara 11träffar varav 10av dom var Volvo!! och 1 Ford smile 

Dominerar Volvo?

kan det  vara så att dom som kör volvo inte vet hur man stavar "widebody" ? roll
prova göra om sökandet igen med ordet widebody så får du 34 träffar varav kanske 5-6st är volvo..

Host host. Faktist SJU Volvo tongue

Pikey
16 april 2008 · 2 283 Inlägg

Dave_C70 skrev:

Fredde21 skrev:
Förlåt om det redan funnits en så här tråd. Är ny här smile Varför är det mest volvo bilar på träffarna då, Är vi patriotiska? Är det smidigare men köpa reservdelar? Hade Farsan en som du fick köpa billigt?? Eller är det helt enkelt för att det är en bra bil??

Varför köpte du din Volvo??

Givetvis för att Volvo är bilarnas bil. Kvalitét, komfort, säkerhet och design. Smidiga att ha att göra med, oftast bara att tanka och köra. Skulle nåt strula behöver man inte beställa delar från Korea och ha pyttehänder för att byta denna del. Varför köpa en dålig bil när man kan köpa en Volvo? smile

Haha design! xD

Ajja vet inte vad jag ska säga...

R.I.P. Michael Jackson!
race Race For Fun!
16 april 2008 · 379 Inlägg

denna avundsjuka sad

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
Gulmun * Klåpare
17 april 2008 · 1 718 Inlägg

Lite lustigt ändå är att såna här märkes-krigs-trådar ALLTID dyker upp för att Volvo-folket måste slå sig på bröstet för att de är flest, inte för att vi andra börjar klaga på dom... big_smile

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
17 april 2008 · 946 Inlägg

Pikey skrev:

Dave_C70 skrev:

Fredde21 skrev:
Förlåt om det redan funnits en så här tråd. Är ny här smile Varför är det mest volvo bilar på träffarna då, Är vi patriotiska? Är det smidigare men köpa reservdelar? Hade Farsan en som du fick köpa billigt?? Eller är det helt enkelt för att det är en bra bil??

Varför köpte du din Volvo??

Givetvis för att Volvo är bilarnas bil. Kvalitét, komfort, säkerhet och design. Smidiga att ha att göra med, oftast bara att tanka och köra. Skulle nåt strula behöver man inte beställa delar från Korea och ha pyttehänder för att byta denna del. Varför köpa en dålig bil när man kan köpa en Volvo? smile

Haha design! xD

Ajja vet inte vad jag ska säga...

OK, men jag vet vad jag ska säga iaf, och det är inget annat än att jag tycker det är skönt att alla har sin egen åsikt om allt, speciellt Volvo. smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
17 april 2008 · 946 Inlägg

Gulmun skrev:
Lite lustigt ändå är att såna här märkes-krigs-trådar ALLTID dyker upp för att Volvo-folket måste slå sig på bröstet för att de är flest, inte för att vi andra börjar klaga på dom... big_smile

Hmm, nja jag bara svarade på frågan varför jag valde att köpa Volvo. Kalla det för "slå sig på bröstet" eller vad som, men ämnena på forumet resulterar allt som oftast i pajkastning från olika håll. Tror inte alla läser hela tråden utan bara enstaka inlägg. Då kan man, enl mig, inte delta i debatten/diskussionen. Men ja, jag står för vad jag skrivit vad än Volvo-allerigkerna säger (eller inte vet vad de ska säga, som Pikey skrev).

MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
aliwin
17 april 2008 · 114 Inlägg

ja kan säga att ja ska alldrig ha en volvo! i alla fall inte äldre än 850! för de är segt och komforten suger och sen så är de så jävla slöa och fula!

Gti 16v
Volvo 240 GL "Weber" (1980)
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
17 april 2008 · 946 Inlägg

aliwin skrev:
ja kan säga att ja ska alldrig ha en volvo! i alla fall inte äldre än 850! för de är segt och komforten suger och sen så är de så jävla slöa och fula!

OK, skönt för då får man ha sina bilar för sig själv då. smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Casy vinnarskalle!
17 april 2008 · 907 Inlägg

Att många kör volvo beror på att dom är ganska billiga, i nyskick som begagnad. Det finns så oerhört många volvos på blocket.se vilket gör att priset sjunker en aning.
Själv har jag inget emot volvo, tycker dom är grymt sköna att köra på grusvägar som är i dåligt skick (passar perfekt i norrland), och även dra släp med.
Men ska jag börja rejsa och visa upp bilen så tar jag självfallet min 325a..

BMW M3 "Crisis" (2002)
Team-Adolfsson Gödseldräng
17 april 2008 · 4 529 Inlägg

Dave_C70 skrev:

Team-Adolfsson skrev:
för att svenskarna har GRYMT dålig bilsmak kanske ?
jag hatar min volvo över allt annat tongue vet inte varför jag köpte den
var nog för att ha nåt å åka i bara ^^

Fan sålde inte du din 740? Har för mig den var till salu ett tag, men kan ha fel. smile MVH

jag hade den på blocket i typ 2 månader men var ju bara alibaba folk som hörde av sig och sa
ey kompis du får 2000 för bilen ^^
och nu har den fått lite repor å skit så är la ingen som vill ha skiten tongue
den får gå till skroten istället framöver ^^ där dom passar bäst smile

C70
17 april 2008 · 424 Inlägg

Säkerhet, unik taklösning, komfort, utseende osv!  cool

beta
17 april 2008 · 804 Inlägg

MeloveGolf skrev:

Fredde21 skrev:
Sökte precis på "Breddad" i Bilar/sök här på garaget och fick bara 11träffar varav 10av dom var Volvo!! och 1 Ford smile 

Dominerar Volvo?

kan det  vara så att dom som kör volvo inte vet hur man stavar "widebody" ? roll
prova göra om sökandet igen med ordet widebody så får du 34 träffar varav kanske 5-6st är volvo..

Sök på widebody på blocket och man hittar i stort sett bara toyota, nej det är inte fusk. cool

C70 skrev:
Säkerhet, unik taklösning, komfort, utseende osv!  cool

Ha, p1800 och c70 räcker inte för att volvo ska göra snygga bilar. Säkerhet, ha, typ 50% av alla nya v50:is är så kassa att de får bärgas till verkstad...

Senast redigerat av baaki (17 april 2008)

Mortalis VW-nörd?
17 april 2008 · 4 332 Inlägg

Unik taklösning vet ja inte...vw eos har ju tom en bättre lösning tongue

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
17 april 2008 · 946 Inlägg

Mortalis skrev:
Unik taklösning vet ja inte...vw eos har ju tom en bättre lösning tongue

Bättre enligt?

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
knugis
17 april 2008 · 57 Inlägg

baaki skrev:
Sök på widebody på blocket och man hittar i stort sett bara toyota, nej det är inte fusk. cool

hahah de va nog de sjukaste ja har sett!!! 72 bilar, BARA toyota ^^

"fattar inte hur du kan upploada med din afrikanska adsl uppkoppling. tankar i 20kb/s, skandalöst. tankar fan snabbare från en chinesefarm som spelar wow och tankar 10 filmer från sin polare."
Mortalis VW-nörd?
17 april 2008 · 4 332 Inlägg

Dave_C70 skrev:

Mortalis skrev:
Unik taklösning vet ja inte...vw eos har ju tom en bättre lösning tongue

Bättre enligt?

Bättre för den är smartare, stolparna är inte lika långt bak över passagerarutrymmet, snabbare att fälla/ta upp och tar mindre plats...

Senast redigerat av Mortalis (17 april 2008)

Grundstrom Nismo
17 april 2008 · 758 Inlägg

De är väl klart volvo dominerar?!

epapower
17 april 2008 · 593 Inlägg

FireTraXX skrev:
Allting är relativt.
Jag tycker att en biltillverkare gör snyggare bilar än en annan.
Jag tycker att en biltillverkare gör bättre bilar än en annan.
O.s.v.

Visst jag avskyr volvo, men det gör inte de flesta inavlade pojkflickorna här.

Du, tycker du ska ligga väldigt lågt med personangrepp, det är inte första gången jag är på dig om när du börjar med dina "dumma" kommentarer om hur männsikor är/bör vara enligt dig. Volvoåkarna är inte mer "inavlade pojkflickor" än såna som du, sluta med dina personangrepp och fokusera på ämnet istället.

Tillbaka till ämnet.. Ja tror att de flesta väljer att bredda volvobilarna både för de är ganska trevliga att bredda, de finns mkt "förberedda" lösningar på bilarna som underlättar vid breddning.. Sen är det även bra tillgång på volvobilar och hyffsade priser vilket är en fördel då den yngre byggaren ska dra igång något projekt, det är den uppfattningen ja fått iaf..smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang