Sänka v40 fas1 -99, enbart fjädrar. Vilka ni köpt?

Fatstuff Hobby sabotör
21 april 2008 · 178 Inlägg

Som rubriken sa, ska köpa sänkfjädrar till min volvo v40 fas 1. tänkte ta 40 mm runtom. Har kollat hova.com, GE motorsport, Micro, Mekonomen m.m. Vad har ni v40 ägare köpt? märke, från vilket företag, är ni nöjda? Vill ha massa tips och info...!! big_smile
Har dessutom läst att man måste ha kortare dämpare om man ska sänka den 60 mm i fram, men oxå hört att det inte stämmer... Vad är rätt??? roll
ni får gärna skicka med bilder på era bilar med olika sänkfjädrar på, eller länkar.

Tacksam för snabba svar, beställer på tisdag morgon!
Mvh Niclas

"Påbörja inget du kan avsluta"
Ford S-max (2012)
Thiger_84
21 april 2008 · 509 Inlägg

Köp ett helt kitt med dämpare å fjädrar på GE motorsport, kostar ju bara 3900:-.
Vet en som köpte de till sin audi å han vart jättenöjd.
Jag kör med cobrafjädrar, dom sänkte bilen men den blev inte mycke hårdare..

Weermets Gasglad
21 april 2008 · 295 Inlägg

Jag kör med GE motorsport på min, 60 fram 40 bak. Jag har inte bytt dämparna och det funkar fint ändå. Men jag ångrar att jag inte köpte med dämpare, 3900:- är ju som sagt ett riktigt bra pris.

Opel Vectra "2.0T" (2007)
Fatstuff Hobby sabotör
21 april 2008 · 178 Inlägg

Okej, hur stor skillnad gör det att byta dämpare oxå? Kan ju inte påstå att jag riktigt kommer att ha dom pengarna i sommar, ska vara pappaledig och dessutom köpa nya däck med mera... hmm
Är egentligen mest ute efter att få bort att det ser ut som man lastat in 6 elefanter i skuffen... (baktung alltså.)

"Påbörja inget du kan avsluta"
Ford S-max (2012)
Loco_Lopez
22 april 2008 · 94 Inlägg

Jag kör med H&R fjädrar funkar fint för mig, sänker 35-40mm.

Powered By Autotech-----------Stopped By Brembo/EBC
www.x40nordic.com
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang