Varning för Idiot på "blocket"... (med länk)

Daniel_P_
28 april 2008 · 125 Inlägg

fan vad störande..skickade iallafall te han med bilen o frågade lite grejor hehe

Soubee
28 april 2008 ·

Jäkla tråkigt när man åker så långt för att titta på en bil. Ja det är ju bra att du varnar iaf!

zortep
28 april 2008 · 911 Inlägg

fyfan vad sånt är jobbigt !

pic up the phone, wazzzaaa
Chrille_cupra
28 april 2008 · 17 Inlägg

Ja alltid går det att lura någon, enligt texten skulle ju bilen vara i toppskick. Tror många råkat ut för samma sak. En polare och jag åkte och kollade på en camaro -90. Polaren hade sett en annons på blocket, bilden var givetvis tagen på sommaren nytvättad och med kass kamera. Nä vi kommer dit är bilen riktigt sunkig. Enligt säljaren var allt bytt och "helrenoverat" Men efter en snabb koll läckte det olja lite varstans och de "nya" däcken var blankslitna. Bara att tacka och sticka typ.

Okim Dra mig i draken!!!
28 april 2008 · 616 Inlägg

kohler skrev:

enpatte skrev:

Okim skrev:
Bilden är tagen  06 - Maj 15:38 .... bara där får man fundera lite

det står 06-maj-07 15:38

Det läser jag som 6:e maj 2007

poängen är väl att bilden inte var tagen igår direkt...

Precis big_smile

Mvh// Okim // Jocke
Holmen
28 april 2008 · 3 Inlägg

Förjävlig när de är så..
Har råkat ut för samma sak men åkte "bara" 15mil
skulle kolla på en BMW såg riktigt fin ut på bilden å de va inga fel sa han som jag pratade med han kallade sig Lars tror ja..
ja vi åkte och tittade då kommer hans "bror" och ska visa bilen han kunde knapt svenska osv.

jaja började titta närmare på bilen fick in hela handen i sparklådan. oljan va som som sirap, fläktremen lät som en döende katt och desutom va halva bilen omlackad i en nästan likadan färg

jag sa att ja inte va intresserad längre och sa att han skulle sänka priset om han ville ha den såld för ingen skulle köpa den för de han begärde (kommer inte ihåg exakta summan) då blev karjäveln sur å tyckte att jag slösat på hans tid.

en sliten jävla Volvo :)
tar inget ansvar för eventuella felstavningar
Muttley
28 april 2008 ·

red daddy skrev:

tkd_rille skrev:
jag skrev att jag ger 14 tusen smile , kan vara roligt och få ett svar hehe.

inte första som "skambjuder" direkt.

många "nysvenskar"... varför skambjuder dom så in i helvete? hmm

vad i helvete menar du med de smile
jag är helsvensk. synd där va???

jag gör som försäljaren av bilen smile driver med han. dock har jag inte fått svar.

och skulle jag ens velat ha en sådan bil hade jag faktiskt ringt och kollat på den.

sen vill jag tillägga en sak, inte bara nysvenskar som bjuder lågt.
man förlorar ALDRIG på att ge ett skambud. har man tur har man det. och de har min bror vunnit mycket på i sina bilaffärer när han höll på..

Senast redigerat av tkd_rille (28 april 2008)

red daddy
29 april 2008 ·

tkd_rille skrev:

red daddy skrev:

tkd_rille skrev:
jag skrev att jag ger 14 tusen smile , kan vara roligt och få ett svar hehe.

inte första som "skambjuder" direkt.

många "nysvenskar"... varför skambjuder dom så in i helvete? hmm

vad i helvete menar du med de smile
jag är helsvensk. synd där va???

jag gör som försäljaren av bilen smile driver med han. dock har jag inte fått svar.

och skulle jag ens velat ha en sådan bil hade jag faktiskt ringt och kollat på den.

sen vill jag tillägga en sak, inte bara nysvenskar som bjuder lågt.
man förlorar ALDRIG på att ge ett skambud. har man tur har man det. och de har min bror vunnit mycket på i sina bilaffärer när han höll på..

Ofaan, sorry.
Var trött och läste att du bjuder MIG 14000 på min VR6:a... lol
De har ju ringt/mailat/sms:at en del "sånna" på min annons.

wofflan- Gear Heads Göteborg
29 april 2008 · 156 Inlägg

enpatte skrev:

Okim skrev:
Bilden är tagen  06 - Maj 15:38 .... bara där får man fundera lite

det står 06-maj-07 15:38

Det läser jag som 6:e maj 2007

ja inte är det 7 i alla fall...

Senast redigerat av wofflan (29 april 2008)

red daddy
12 maj 2008 ·

ha ha, bilen är kvar fortfarande...

Rock-Star
12 maj 2008 · 2 982 Inlägg

såna människor kommer råka illa ut. ja va med polaren o skulle kolla på en bil och hade i stortsett redan bestämt att polaren skulle ha bilen, (kommit överens med säljaren).. bilen var såld til oss per telefon.

vi åkte 60mil..... för att hämta bilen...


när vi kommer fram så dyker det upp andra spekulanter på bilen samtidigt.
killen säger sedan att budgivningen kunde börja. ..
han hade sagt sameshit till varenda en som hade ringt o lovat.
alla stod där med cash i handen.......och budgivningen hade börjat.
alla blev ju skitförbannade för alla ville ha biljäveln.
bilen gick till någon annan "enligt hans budgivningsplan"...


det slutade med att vi bankade honom gulochblå. TYVÄRR! -och ingen bil.

Senast redigerat av Residence (12 maj 2008)

red daddy
12 maj 2008 ·

Residence skrev:
såna människor kommer råka illa ut. ja va med polaren o skulle kolla på en bil och hade i stortsett redan bestämt att polaren skulle ha bilen, (kommit överens med säljaren).. bilen var såld til oss per telefon.

vi åkte 60mil..... för att hämta bilen...


när vi kommer fram så dyker det upp andra spekulanter på bilen samtidigt.
killen säger sedan att budgivningen kunde börja. ..
han hade sagt sameshit till varenda en som hade ringt o lovat.
alla stod där med cash i handen.......och budgivningen hade börjat.
alla blev ju skitförbannade för alla ville ha biljäveln.
bilen gick till någon annan "enligt hans budgivningsplan"...


det slutade med att vi bankade honom gulochblå. TYVÄRR! -och ingen bil.

Fy faan. Lider med dig/er... Tråkigt sånt där sad

D_MAN ?
13 maj 2008 · 1 038 Inlägg

kohler skrev:

enpatte skrev:

Okim skrev:
Bilden är tagen  06 - Maj 15:38 .... bara där får man fundera lite

det står 06-maj-07 15:38

Det läser jag som 6:e maj 2007

poängen är väl att bilden inte var tagen igår direkt...

Ja och varför begär man inte nya foton av bilen istället för att ha en lite road trip på 90mil????

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
Kmarcus
13 maj 2008 · 854 Inlägg

Jag åkte inte lika långt, ca 25 mil, skulle kolla på en vinterbil (volvo 740) som såg fräsh ut. Ringde innan och sa att är det några större fel som du inte sagt nu så köper jag den inte, han sa att det var solklart och att det bara var att komma och kolla på den. Det första ha sa var att "jag sålde de vita blinkerserna till en som bjöd nypris..." Idiot... hade han inte sagt något så hade inte jag tänkt på det... sen så kollade vi bilen och allt såg riktigt fint ut till en början. När vi startade den så läckte grenröret rejält och när vi skulle iväg så hände det nästan ingenting när man gasade, kopplingen var tvärslut. Han sa att han inte kände nått men gasade man på 3:an i svag uppförsbacke så slirade den :S Åkte lustigt nog hem utan vinterbil...

BMW M3 Coupé "3.0 goes 3.2" (1994)
kolvas
13 maj 2008 · 4 001 Inlägg

har råkat ut för 2 sådana resor, den ena gången skruvade vi ur stolarna för besväret och den andra gången fick dom släppa med sig bilen på trailer hem, det var en tävlingsbil som dom kom med på trailer vi möttes halvvägs och dom skulle vidare och hämta en annan... dom blev smått förbannade när dom fick dra med sig skiten hem, man undrar vad det är för idioter som håller på så, tror dom att bara för man kört en bit så köper man vilket skrot som helst!

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Munkens
13 maj 2008 · 349 Inlägg

Jag har varit med om nått liknande fast åt andra hållet... En kille kom för att kolla på min Opel Astra, han verkade jävligt intresserad och tog den på en provtur, sen började han gnälla om hur dåligt den gick (det var en diesel...) och skambjöd 15000kr för den (annonserade ut den för 28000kr). Jag tackade nej och han fick åka hem förbannad och tomhänt, han blev skitsur på mig för att han åkt så långt i onödan... Jag bytte in Opeln hos en handlare istället och fick 5000kr mer än vad jag hade haft den ute för på blocket. Försäljaren berömde det fina skicket och att den var pigg och välskött i motorn, idag har den pinnat på 12000mil till för den nya ägaren och han är hur nöjd som helst!

Det finns väldigt mycket folk som tror att man ska köpa eller sälja allt bara för att man åkt långt!

Anders "Munken" Jonsson
Lexus LS400, Datsun 200SX S110, Chevrolet Chevelle
Projekttråd Chevelle: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=181653
roxe Jesus didn´† Tap
14 maj 2008 · 1 146 Inlägg

Finns många idioter i detta land.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang