Hmm, är inte över-förtjust i astra gsi gälarna Vad tror folket om några typ Sierra Cosworth gälar, dock i mindre format? Alltså, ovala, men lite mindre
kolfiber finns inte att köpa till calibra men glasfiberhuv finns med igenlagt emblem och integrerad huvförlängare för 3000:- på www.maxxtuning.se ! Känner han som driver den sidan lite, schysst kille! han har dessutom en äckligt snygg calibra!!
okej, men tror att det är onödigt jobb Är inte huvförlängarna i glasfiber? I så fall kan man räkna med små lacksprickor om man spacklar ihop den med huven.. Om de nu är i plåt så är det ju lite slit att svetsa på den och spackla snyggt. Men man slipper ju de fula huvlåsen som man måste ha på glas/kolfiberhuv..
mina hål är inte täckta med nåt.. Det är bara hål med nät under
jag vågade inte göra hålen själv utan lämnade det till en plåtgubbe som gjorde det för en hundring
Hade spenderat XXX antal timmar och kronor på spackling, formande i plåt och svetsning av böseblicken så den var klar, så jag tänkte inte låta det gå förgäves genom att slinta med vinkelslipen
Hålen kapades dessutom i panik samma dag bilen skulle på lack
Nätet sitter med konstruktionslim.. Det är som sika-flex fast lite bättre.
jag tycker mina hål är jävligt snygga (annars skulle jag inte haft dom daaah ) för de går i samma vinkel som nedre delen av huven.. Och så har jag aldrig sett någon med liknande heller!
Skissade lite i photoshop för att få till stuket jag ville ha.. Går att grovskissa i vanliga Paint också.. Så här såg modden ut om någon är intresserad ;D Hålen blev lite större i verkligheten http://web.comhem.se/~u73705050/ps/huvtest2.jpg
Det man måste tänka på är hur balkarna på undersidan av huven går.. Så börja med att riva loss mattan under huven (den behövs inte) och se vart balkarna går och utgå från de tomma områdena.. Självklart går det att svetsa om balkar men det är onödigt jobb..
calibra_nox skrev: edit: hur är det annars med rost runt hålen? en tanke som dök upp i mitt huvud är att hål rakt genom plåten borde vara rena rosttilldragarna
Man får rostskydda Man kan knappast köra bilen på vintern, snö i motorrummet är inte bra Det går ju att sätta plexiglas-skiva under på något sätt, jag sket i det fast jag har lite plexi liggandes som är utskuren till mina hål, men det känns så oäkta då
eller köpa en huv på skroten, kan väl inte kosta mer än 500 spänn? Tar inte mer än 10 minuter att byta om man är två-tre pers Och lacka med vanlig sprayburk, helst mattsvart Det är fräckt med mattsvarta huvar på vintern hehe..
Hmm, det vore något dock så tror jag att farsan skulle bli smått förargad om jag börjar ha mera bildelar i garaget men det får han ta Det finns en i grannstaden som har BARA Calibra delar måste nog söka efter honom i telefon-katalogen och ta en tur dit någon dag