"""Stulna fälgar"""

Tomten Tomten
28 april 2008 · 1 065 Inlägg

Hej

Kan du kolla upp vilka bilar dom passar på?
Skulle vara bra att vete så man kan hålla koll.

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
brelasten
28 april 2008 · 274 Inlägg

tänk på vad glad han som stal dom måste ha blivigt smile nejrå fan va tråkigt, mitt tipps är att svetsa på en 15mm mutter på hjulbulten, blir lite problem för tjuven som har fälgkors smile

fyllo
erixon89
28 april 2008 ·

fan va tråkigt  idioter säger jag bara...kan inte skilja på mitt och ditt

_Emelie ~ Team Ljudstudion ~
28 april 2008 · 106 Inlägg

Socbidrags pack, bl***** eller svenskar som inte kan hålla sina klåfingriga händer borta från sånt som inte tillhör dom.. Meningen "Allt jag hittar är mitt" funkade när man var 3-5år gammal i vuxet tillstånd så vet man bättre.. Som resten har skrivit hur i hela helsingland kan det vara så j*vla svårt att skilja på det som är mitt och det som är ditt?!

Man ska väl inte behöva vara orolig för att ens våga plocka ur bilen från garaget, snart får man väl sitta vakt med bössan i hand för att inte bli av med nåt.. Alltså vart är sverige på väg egentligen och var är polisen när dom behövs? jo upptagna med annan skit (samla in pengar till fikat) ..

Bedrövligt att du blev av med dina fälgar, håller ett stadigt utkik på blocket om jag ser något!

Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!!
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
28 april 2008 · 946 Inlägg

Residence skrev:
jätteledsen att dina fälgar blev stulna men om du inte hade låsbultar så anser jag att det var givet att de blir stulna.

Spelar fan ingen roll! Man ska ta mig fan kunna ställa fyra hjul jämte bilen på kvällen och de ska för djävulen vara kvar på morgonen sen! yikes Nej, men förstå principen liksom... Man ska inte behöva låsa fast sakerna och minera området omkring bara för att få ha sakerna ifred.

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
zzzoder
28 april 2008 · 358 Inlägg

OVM Poison, är även ett annat namn på dessa fälgar.. endast annan navdekor.

Hoppas idioten torskar!

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!
Jezzze
29 april 2008 · 68 Inlägg

Hlå å TACK alla ni som ska hålla ögonen öppna, verkligen snällt.

Visserligen så är det ju BARA ett par fälgar men igår så var bärgaren och hämtade bilen och då fick man ju se lite mer skador. Måste rikta plåt/golvet, trasig front, sidokjolarna är bara soper, skivorna fram är bara skit, alla 4 hjulhusen har tagit skada, kofångaren bak trasig och sne, kanske båda framskärmarna måste bytas ut, japsdämparen skadad m.m. m.m......

Jaa BARA materiella skador visserligen men jag blir ju utan bil ett bra tag framöver och så har man ju fått sitta i telefonen i timmar för att fixa med försäkringen, polisen osv...

Papper å kvitton ska skickas in...Så struligt, och all sån skit tar ju också tid och så måste jag försöka fixa allt på min arbetstid dessutom-vilket fskbolag har öppet 8 på kvällen??!!

Jag ska köpa andra bultar till nästa uppsättning fälgar (när det nu blir) dom är ju såklart bättre än vanliga men vill tjuven ha så tar dom. Tänkte inte på såna bultar när jag köpte bilen, men ja menar inte låser man ju fast krattan å skottkärran på gräsmattan på baksidan av huset.

Inte köper jag ett lås till cykeln för 3000:- för att ingen ska kunna sno den, alltså ska man vara så säker på att ingen kan sno nåt så blir det svårt.
Tyvärr så tänker man ju att "det kommer inte hända mig" men faan i dagens läge så stjäl dom ju som korpar så man kanske ska glömma bort "det kommer inte hända mig"......

Men låsningsbara bultar för nån hundring är det ju värt när man har fälgar för tex 15-20 000...

Som tidigare skrivit, TACK alla ni som kikar runt...Jag skulle göra samma sak för er....

Mvh den däcklösa/halvskrotade bilens ägare jezzze.....

Senast redigerat av Jezzze (29 april 2008)

Jobbar som frilansande gynekolog...
Piraten
29 april 2008 · 166 Inlägg

Gör nu inte samma misstag och bara anv en uppsättning lås ha minst 3 olika låsbultar (av olika typ)på varje fälg.

Nordic_viper
29 april 2008 · 41 Inlägg

För det första, jäkligt trist att du blev av med dina stiliga fälgar. Hoppas du får erstättning från försäkringsbolag och polisen får tag på tjuven.

Sen detta med låsbultar, det hindar inte tjuven. Vill tjuven ha dina fälgar så tar han dem. Du kan ha låsbultar på varje bult, olika märken och storlekar. Det tar bara lite längre tid att sno dem.. Du riskerar också att tjuven förstör bilen mera på köpet.
Låsbultar är tyvärr en falsk säkerhet, men nybörjar/"minitjuven" kan det avskräcka kanske, men en riktig tjuv tar fälgarna utan större beskymmer.

Kungen-EssE
29 april 2008 · 993 Inlägg

såna fälgar såg jag i malmö idag, med likadana däck...

har du bevis på att det är dina för det ?

tråkigt med såna här trådar, dom leder juh ingen stans..

lika tråkigt som folk startar trådar: "hej, R-vingen stulen, ring om ni ser den, röd lackad"

ibland undrar man alstå....

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
Jezzze
30 april 2008 · 68 Inlägg

Lika tråkigt som när folk bara skriver skitinlägg å bara gormar om något som tråden inte alls handlar om.
Varför skriver du alls när du bara gnäller ändå, haha jaa ibland undrar man ju alltså...

Jag vill inte att det ska bli nån pajkastning mellan oss 2 nu men jag är inte på humör för att läsa sån där skit som inte kan hjälpa mig på nåt sätt...

Du såg likadana fälgar jaha, du såg ju tydligen även den där lastbilen som var stulen
:jag såg den i Malmö idag 100%

Du ser bra du men försök hjälpa till istället för att klaga...


Sånt hör hemma på lunar..........

Senast redigerat av Jezzze (30 april 2008)

Jobbar som frilansande gynekolog...
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
30 april 2008 · 946 Inlägg

Jezzze skrev:
Du såg likadana fälgar jaha, du såg ju tydligen även den där lastbilen som var stulen
:jag såg den i Malmö idag 100%

LOL! Ja, den var stulen i Norrköping och anträffad i Jönköping, men han såg den till 100% i Malmö... big_smile
BTT: Hur går det med försäkringsbolag osv då? Hoppas verkligen allt löser sig utan att det ruinerar dig... MVH

Senast redigerat av Dave_C70 (30 april 2008)

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
30 april 2008 · 4 190 Inlägg

Varför ens Skriva inlägge som Kungen-EssE gjorde.. hmm

Jezzze vill ju bara ha tillbaka sina fälgar, eller varna oss om att de är stulna så man vet om det om man får ett erbjudande av någon eller ser ett set liknande fälgar på blocket osv.. så kontaktar man väl honom för att vara shysst..

Hoppas allt löser sig Jezzze, håller lite utkik på blocket osv. jag med smile
Mvh Kim

Senast redigerat av kimpan_90 (30 april 2008)

sEAMP
30 april 2008 · 392 Inlägg

TurboEm skrev:
Socbidrags pack, bl***** eller svenskar som inte kan hålla sina klåfingriga händer borta från sånt som inte tillhör dom.. Meningen "Allt jag hittar är mitt" funkade när man var 3-5år gammal i vuxet tillstånd så vet man bättre..

Kanske är 3-5åringar som snor dom ? smile

ber om ursäkt för OT , var bara tvungen smile
Hoppas du får tillbaka fälgarna btw, ska hålla utkik !!

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!
Brandis Diktator
30 april 2008 · 968 Inlägg

jag går på socialen och är halv svensk, alltså måste jag vara den värsta typen av "svensk" yikes 


vet inte men för mig är det självklart att om man har shyssta rims på bilen har man någon form av säkerhet på dom :S

vet en bil som stod mitt på en parkering i stan under en helg, på fredagen vart hela stereon snodd, på lördagen vart inredningen snodd, på söndagen fälgarna och på morgonen på måndagen stod bilen och brann för fullt... och ingen hade sett något...

hoppas du får tag på fälgarna och att dom är oskadade! eller att försäkrings bolaget ger dig kapital att köpa nya.

Jezzze
30 april 2008 · 68 Inlägg

Ahh skön läsning gott folk å tack än en gång...Jag var till verkstaden idag och gjorde en sk "skadebesiktning" med en verkstadsgubbe. Dom kommer få lacka, byta, rikta bla bla...Så dom kommer att ha lite å göra med den.

Ang fälgarna då så har jag fått klartecken från fskbolaget att det är bara att åka in och handla nya, men vi har inte riktigt bestämt för vilken summa jag kan handla för men det ser ganska ljust ut för min del ändå så jag kan nog sova ganska gott inatt...

Vet inte om jag ska ta likadana fälgar för jag tyckte dom passade perfekt men när man kikar runt på nätet så hittar man ju såklart en jävla massa andra fälgar som är snygga så...Njaaa...Blir inte lätt direkt...

Jag får väl uppdatera med lite kort när jag bestämt mig så får ni kika smile....

Jobbar som frilansande gynekolog...
pippaaN
30 april 2008 · 987 Inlägg

Kungen-EssE skrev:
såna fälgar såg jag i malmö idag, med likadana däck...

har du bevis på att det är dina för det ?

tråkigt med såna här trådar, dom leder juh ingen stans..

lika tråkigt som folk startar trådar: "hej, R-vingen stulen, ring om ni ser den, röd lackad"

ibland undrar man alstå....

I princip i varje tråd jag kollat om stulna grejer, så säger du dig ha sett dom.. Hmm..

i like it load
Opelmadness German cars, quality and beyond
30 april 2008 · 8 197 Inlägg

Dave_C70 skrev:

Jezzze skrev:
Du såg likadana fälgar jaha, du såg ju tydligen även den där lastbilen som var stulen
:jag såg den i Malmö idag 100%

LOL! Ja, den var stulen i Norrköping och anträffad i Jönköping, men han såg den till 100% i Malmö... big_smile
BTT: Hur går det med försäkringsbolag osv då? Hoppas verkligen allt löser sig utan att det ruinerar dig... MVH

Tänkte pracis samma sak.. Hamnar ALLT stöldgods i Malmö eller? roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Smajly
1 maj 2008 · 3 059 Inlägg

EssE >> Läs INTE efterlyst trådar som handlar om stulna bilar eller delar så slipper du störa dig på dom..

Big_JN
1 maj 2008 · 2 126 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

Dave_C70 skrev:

Jezzze skrev:
Du såg likadana fälgar jaha, du såg ju tydligen även den där lastbilen som var stulen
:jag såg den i Malmö idag 100%

LOL! Ja, den var stulen i Norrköping och anträffad i Jönköping, men han såg den till 100% i Malmö... big_smile
BTT: Hur går det med försäkringsbolag osv då? Hoppas verkligen allt löser sig utan att det ruinerar dig... MVH

Tänkte pracis samma sak.. Hamnar ALLT stöldgods i Malmö eller? roll

Hamnar väl typ i Rosengård! tongue

Kungen-EssE e kanske en hälare, därför han ser så mycket stulna grejer! wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang