29 april 2008
Trådstartare
Hlå å TACK alla ni som ska hålla ögonen öppna, verkligen snällt.
Visserligen så är det ju BARA ett par fälgar men igår så var bärgaren och hämtade bilen och då fick man ju se lite mer skador. Måste rikta plåt/golvet, trasig front, sidokjolarna är bara soper, skivorna fram är bara skit, alla 4 hjulhusen har tagit skada, kofångaren bak trasig och sne, kanske båda framskärmarna måste bytas ut, japsdämparen skadad m.m. m.m......
Jaa BARA materiella skador visserligen men jag blir ju utan bil ett bra tag framöver och så har man ju fått sitta i telefonen i timmar för att fixa med försäkringen, polisen osv...
Papper å kvitton ska skickas in...Så struligt, och all sån skit tar ju också tid och så måste jag försöka fixa allt på min arbetstid dessutom-vilket fskbolag har öppet 8 på kvällen??!!
Jag ska köpa andra bultar till nästa uppsättning fälgar (när det nu blir) dom är ju såklart bättre än vanliga men vill tjuven ha så tar dom. Tänkte inte på såna bultar när jag köpte bilen, men ja menar inte låser man ju fast krattan å skottkärran på gräsmattan på baksidan av huset.
Inte köper jag ett lås till cykeln för 3000:- för att ingen ska kunna sno den, alltså ska man vara så säker på att ingen kan sno nåt så blir det svårt.
Tyvärr så tänker man ju att "det kommer inte hända mig" men faan i dagens läge så stjäl dom ju som korpar så man kanske ska glömma bort "det kommer inte hända mig"......
Men låsningsbara bultar för nån hundring är det ju värt när man har fälgar för tex 15-20 000...
Som tidigare skrivit, TACK alla ni som kikar runt...Jag skulle göra samma sak för er....
Mvh den däcklösa/halvskrotade bilens ägare jezzze.....
Senast redigerat av Jezzze (29 april 2008)
Jobbar som frilansande gynekolog...