2501
Sök

bränslemängd volvo 850 turbo

103 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
finns det nåt lätt sätt att öka bränslemängden på? för det borde väl inte vara lika farligt att ställa upp laddet lite om man kunde skicka på liite mer soppa?

Den som ingen turbo har, han får åka utan bar.. :)

kevlar_soul
5 maj 2008
Btr, bränsletrycksregulator! Passa även på att slänga in en större pump..

2 911 Inlägg
5 maj 2008
Tändning och luft då ?

Inge pystrim och ge fasen i WG-staget, det ska du inte ens titta på, knappt wink
Senast redigerat av Decibel (5 maj 2008)

103 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Decibel skrev:
Tändning och luft då ?

Inge pystrim och ge fasen i WG-staget, det ska du inte ens titta på, knappt wink

grejen e den att jag har satt ett litet T-kors på den bara...tanken slog mej att det funkar ju bra på 940LTT, så tänkte att det skulle funka bra på min me...å jag har inte märkt nåra tendenser till att den skulle må dåligt av det på nåt sett...men det kanske man inte märker av bara sådär?

Den som ingen turbo har, han får åka utan bar.. :)

2 911 Inlägg
5 maj 2008
940 får du pysa då den inte har nån tryckstyrning, 850 har elektroniskt.
Således kommer motorleketroniken försöka kompensera det du pyser = funkar någotsånär, men inte ens i närheten av optimalt.

Så nej, gör om, gör rätt.
Större spridare, större LMM, större soppapump och ev. btr och en mappning på de, eller varför inte bara chippa den.

Sen kan man ju blunda och skruva med pys också, men jag skulle inte rekommendera det.

10 287 Inlägg
5 maj 2008
Tyvärr fel tänkt. På en 940 sitter mekaniskt inställt laddtryck. På en 850 så styrs laddtrycket av motorns styrsystem precis som Decibel skriver.

/Göran

canka skrev:
grejen e den att jag har satt ett litet T-kors på den bara...tanken slog mej att det funkar ju bra på 940LTT, så tänkte att det skulle funka bra på min me.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök