Nu får de fan vara nog.. bensinen över 13 kr/litern..

Soubee
6 maj 2008 ·

fredda_king skrev:
jag kan då parkera nån stans och låta bilen stå därsmile bara säg till vart:)

Jag är på, så länge jag slipper åka genom halva sverige, bensinen är ju så dyr.... roll

Mortalis VW-nörd?
6 maj 2008 · 4 332 Inlägg

Vi i storstan kan ju faktiskt börja ge lite mer fan i o ta bilen hehe. Ska börja köra väldigt mkt mindre. Får vi se hur de löser det..när de inte blir inkomster tongue

Fast just sommaren är det ju USA som vi kan tacka för, det är deras driving-season. Vet inte vart de tar vägen, men de kör väldigt mkt tydligen så de tar ju fan 80% av all olja under sommarn eller så

Senast redigerat av Mortalis (6 maj 2008)

laaantz
6 maj 2008 · 465 Inlägg

http://www.bensinskatteuppror.se/  den där listan verkar inte bli mkt av heller.... massor som skrivigt på men ser inga resultat...

zortep
6 maj 2008 · 911 Inlägg

Den dagen kmr inte va rolig må jag säga...

men tänk om man verkligen får fram väldigt många bilar som kan blockera en väg nånstans, skulle man verkligen få fram sin röst i detta skede ? och om man skulle få det, tror ni politikerna skulle ingripa och sänka bensinskatten eller låta polisen ingripa och böta oss som blockerar ?.....

sen kan man ju alltid ta och ringa in till median när man väl blockerar för ytterligare respons..

pic up the phone, wazzzaaa
insanebrains
6 maj 2008 · 160 Inlägg

det är 40 öre billigare på shells obemannade station i täby/stockholm 40öre är mycket,ska skaffa shell kort... trist att bilarna straffas när industrin står för det mesta av mesta utsläppen ....... det slutar väl med att stockholm blir fullt av  billiga 2takts mopeder som spyr blårök... gratis parkering och 0kr i miljö avgift...

Ford Falcon Futura Sprint "Rally Falcon" (1965)
Volkswagen 1303s "1303rs" (1973)
terazzi
6 maj 2008 ·

Det e ju politiker så gissar på dem hade bötfällt alla.. vi lever ju desvärre i moderaternas styre ett tag till.. sjukt hur man kan förstöra så mkt på så pass kort tid ^^ sånt kan bara en moderat lyckas med tongue

Mortalis VW-nörd?
6 maj 2008 · 4 332 Inlägg

zortep skrev:
Den dagen kmr inte va rolig må jag säga...

men tänk om man verkligen får fram väldigt många bilar som kan blockera en väg nånstans, skulle man verkligen få fram sin röst i detta skede ? och om man skulle få det, tror ni politikerna skulle ingripa och sänka bensinskatten eller låta polisen ingripa och böta oss som blockerar ?.....

sen kan man ju alltid ta och ringa in till median när man väl blockerar för ytterligare respons..

Får väl skapa de i evenemangsavdelningen på forumet tongue en motorträff tvärs över E20 på onsdagar, E6 på torsdagar osv wink

Ellertz Norrlänning
6 maj 2008 · 1 453 Inlägg

zortep skrev:
Den dagen kmr inte va rolig må jag säga...

men tänk om man verkligen får fram väldigt många bilar som kan blockera en väg nånstans, skulle man verkligen få fram sin röst i detta skede ? och om man skulle få det, tror ni politikerna skulle ingripa och sänka bensinskatten eller låta polisen ingripa och böta oss som blockerar ?.....

sen kan man ju alltid ta och ringa in till median när man väl blockerar för ytterligare respons..

ja men nått måste vi ju göra.. ja vägrar betala 20 kr litern till slut.. vissa är ju fan beronde av bilen, vart fan är sverige på väg ? :S  ja precis.. ring in medier och blocka E4 och E18 i sthlm.. smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Ellertz Norrlänning
6 maj 2008 · 1 453 Inlägg

terazzi skrev:
Det e ju politiker så gissar på dem hade bötfällt alla.. vi lever ju desvärre i moderaternas styre ett tag till.. sjukt hur man kan förstöra så mkt på så pass kort tid ^^ sånt kan bara en moderat lyckas med tongue

Kan inte annat än att hålla med.. han står och ser sverige i ögonen och lovar lägre skatter, sen 1 år efter spottar han på folket och höjjer dom ist.. hmm  och vi är snälla som kattungar och bara ser på..

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Lindahl-
6 maj 2008 · 151 Inlägg

Som många säger är vi för mesiga här i Sverige när det kommer till vad politikerna sätter för regler och skatter. Alla är så bra på att klaga men inget händer.. Så kommer det alltid att vara också så det är nog bara att tanka o se glad ut till ett svindyrt pris eller sälja bilen helt enkelt!

Big_JN
6 maj 2008 · 2 126 Inlägg

Ellertz skrev:

Mortalis skrev:
It's all 'bout the money, not the environment...samordna lastbilschaffisarna till o blocka infarterna till storstäderna som fransmännen gjorde, då händer de saker...men de får ni som e yrkeschaffisar göra, hjälper inte me en golf

Precis.. varför ska vi i sverige som nästan betalar mest för bensinen vara så snälla jämt för.. ? VÅGA!!

Speciellt när vi har den billigaste bensinen per liter innan skatt i Sverige sen kommer dom jävla svinen och lägger på en svinhög skatt och sedan ytterligare en skatt på den skatten!
Stod i en insändare i tidningen Bilsport att vi privat bilister betalar ca 900 kr / ton koldioxid i jämförelse med företagen som endast betalar 60 kr /ton!!!!

Snacka om orättvis beskattning!

zortep
6 maj 2008 · 911 Inlägg

Ellertz skrev:

terazzi skrev:
Det e ju politiker så gissar på dem hade bötfällt alla.. vi lever ju desvärre i moderaternas styre ett tag till.. sjukt hur man kan förstöra så mkt på så pass kort tid ^^ sånt kan bara en moderat lyckas med tongue

Kan inte annat än att hålla med.. han står och ser sverige i ögonen och lovar lägre skatter, sen 1 år efter spottar han på folket och höjjer dom ist.. hmm  och vi är snälla som kattungar och bara ser på..

Historien upprepar sig smile sossarna har platsen ett antal år , sen så väljs moderaterna helt plötsligt, och vipps, så fattar alla vilket misstag man gjort och väljer sossarna vid nästa val så dom får försöka reparera skadan moderaterna har gjort !

Jag kan dock inget om politik och därför röstar jag ej heller ^^ man får ta d som d kmr tyvärr

pic up the phone, wazzzaaa
Opelmadness German cars, quality and beyond
6 maj 2008 · 8 197 Inlägg

Det är skitjobbigt ju. När man är så bilberoende p.g.a sjukdom och infektionskänslig så man inte kan åka lokaltrafik (Vilken knappt existerar här)... Plus att svinfeldt, hhrrmm.. grisfeldt.. Ja, ni vet, drar ner på inkomsterna för sjukpensionärer så dom rika asen ska få leva som kungar.. TVI FÖR FAAAN sägeer jag bara!!! mad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
terazzi
6 maj 2008 ·

Ellertz skrev:

terazzi skrev:
Det e ju politiker så gissar på dem hade bötfällt alla.. vi lever ju desvärre i moderaternas styre ett tag till.. sjukt hur man kan förstöra så mkt på så pass kort tid ^^ sånt kan bara en moderat lyckas med tongue

Kan inte annat än att hålla med.. han står och ser sverige i ögonen och lovar lägre skatter, sen 1 år efter spottar han på folket och höjjer dom ist.. hmm  och vi är snälla som kattungar och bara ser på..

ohja,du röstade inte på M heller va? big_smile haha..
politiker är alltid politiker,ska citera en av mina kompisar nu ^^

Polarens citat:
Jag kommer då fan aldrig rösta
vilka som än kommer dit så ändrar dom sina jävla åsikter direkt!

Ja det är synd vi e så mesiga i sverige!
Tänk då om dem får igenom allt med bevakningen då? sen sätter dem alltid oss bilister i skiten eftersom vi är en stor grupp med.. prakt exempel e ju vägtullarna i sthlm.. drog in ofantligt med pengar ju.. o blev det bättre vägar av dem? ne..

Senast redigerat av terazzi (6 maj 2008)

Phaetoon
6 maj 2008 · 8 156 Inlägg

terazzi skrev:
Det e ju politiker så gissar på dem hade bötfällt alla.. vi lever ju desvärre i moderaternas styre ett tag till.. sjukt hur man kan förstöra så mkt på så pass kort tid ^^ sånt kan bara en moderat lyckas med tongue

Inte för att jag har märkt speciellt mycket av vad dom har förstört faktiskt.
Har mest märkt av dom positiva sidorna om jag ska vara ärlig. Speciellt att högerblocket lyckats med att få företagen att anställa folk. Färre folk är arbetslösa och färre är i åtgärder och färre antal personer blir förtidspensionerade.

Däremot så tycker jag att dom har svikit när det gäller bensinskatten. Jag tycker att dom borde införa en momsfri fossilbränsleavgift på bensinen som inte ökar med bensinpriset. Dessutom kan en avgift vara öronmärkt till ett visst speciellt ändamål, vilket inte en skatt kan vara.

Jag tycker att dom borde öronmärka en eventuell fossilbränsleavgift till att bekosta en subventionering av miljöbränslekonvertering av äldre bilar. Tänk om man kunde få 5000:- för att konvertera en bil till etanol-, biodiesel/raps- eller biogasdrift. Sen kanske man kunde subventionera vissa miljöbränsleprojekt?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Ellertz Norrlänning
6 maj 2008 · 1 453 Inlägg

joo de är sjukt.. Bilismen bara betalar och betalar, inte ens riktiga vägar kan vi få hmm

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
6 maj 2008 · 2 853 Inlägg

lika o skriva lite till big_smile

Baxtr Leg. nöt
6 maj 2008 · 460 Inlägg

Ja tycker ja att dehär förbannade bensinpriset låg bra på en tia/liter.. lixom hur rolgit e de å veta att ca hälften av priset för en liter bara e skatt man betalar.?? mad
skitroligt å tanka nu för tiden..
Vad ja hört så ska svenska regerigen tyldigen tänka egostiskt och va bäst i EU när de gäller att tänka på miljön..
De e vä lantagligen därför vi har de priser vi har på bensin/disel..
kortfattat sverige e de absolut dyraste landet i världen(snart) att handla bensin/disel å snt som kan påverka miljön i..

Har även hört att priset kan stiga uppåt 14 kr/Liter i slutet av året..

SAAB
Mortalis VW-nörd?
6 maj 2008 · 4 332 Inlägg

Phaetoon skrev:

terazzi skrev:
Det e ju politiker så gissar på dem hade bötfällt alla.. vi lever ju desvärre i moderaternas styre ett tag till.. sjukt hur man kan förstöra så mkt på så pass kort tid ^^ sånt kan bara en moderat lyckas med tongue

Inte för att jag har märkt speciellt mycket av vad dom har förstört faktiskt.
Har mest märkt av dom positiva sidorna om jag ska vara ärlig. Speciellt att högerblocket lyckats med att få företagen att anställa folk. Färre folk är arbetslösa och färre är i åtgärder och färre antal personer blir förtidspensionerade.

Däremot så tycker jag att dom har svikit när det gäller bensinskatten. Jag tycker att dom borde införa en momsfri fossilbränsleavgift på bensinen som inte ökar med bensinpriset. Dessutom kan en avgift vara öronmärkt till ett visst speciellt ändamål, vilket inte en skatt kan vara.

Jag tycker att dom borde öronmärka en eventuell fossilbränsleavgift till att bekosta en subventionering av miljöbränslekonvertering av äldre bilar. Tänk om man kunde få 5000:- för att konvertera en bil till etanol-, biodiesel/raps- eller biogasdrift. Sen kanske man kunde subventionera vissa miljöbränsleprojekt?

Från 1a juli 2008 skall du kunna etanolkonvertera din bil lagligt och med konverteringssatser som är godkända samt auktoriserade firmor som utför konverteringen. Dock får du inget bidrag för att göra det.

Senast redigerat av Mortalis (6 maj 2008)

Ellertz Norrlänning
6 maj 2008 · 1 453 Inlägg

Phaetoon skrev:

terazzi skrev:
Det e ju politiker så gissar på dem hade bötfällt alla.. vi lever ju desvärre i moderaternas styre ett tag till.. sjukt hur man kan förstöra så mkt på så pass kort tid ^^ sånt kan bara en moderat lyckas med tongue

Inte för att jag har märkt speciellt mycket av vad dom har förstört faktiskt.
Har mest märkt av dom positiva sidorna om jag ska vara ärlig. Speciellt att högerblocket lyckats med att få företagen att anställa folk. Färre folk är arbetslösa och färre är i åtgärder och färre antal personer blir förtidspensionerade.

Däremot så tycker jag att dom har svikit när det gäller bensinskatten. Jag tycker att dom borde införa en momsfri fossilbränsleavgift på bensinen som inte ökar med bensinpriset. Dessutom kan en avgift vara öronmärkt till ett visst speciellt ändamål, vilket inte en skatt kan vara.

Jag tycker att dom borde öronmärka en eventuell fossilbränsleavgift till att bekosta en subventionering av miljöbränslekonvertering av äldre bilar. Tänk om man kunde få 5000:- för att konvertera en bil till etanol-, biodiesel/raps- eller biogasdrift. Sen kanske man kunde subventionera vissa miljöbränsleprojekt?

ja har bara märkt negativa saker om ja ska vara ärlig... vipps så blev bilförsäkringen 30 % dyrare i form av en skatt på den, sen hörde ja på radion att under 2007 hamnade flesta unga hos kronofogden på 30 år eller vad de var.. :S

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang