honda civic styling projekt( TILL SALU!)

conny1990
25 augusti 2010 · 602 Inlägg

e36rat skrev:
fan vilket underbart bygge...önskar man hade tid till att göra det på sin egen civic.

tackar:D har man bara plats på man kan jobba med den så kan det ju ta hur lång tid som helst man behöver inte göra allt på en gång:)

Markus-Persson
4 februari 2011 · 92 Inlägg

Vilket jobb du lägger ner!! bra jobbat!!

conny1990
5 februari 2011 · 602 Inlägg

Markus-Persson skrev:
Vilket jobb du lägger ner!! bra jobbat!!

tackar jag hoppas bara jag kan få hem bilen snart så jag kan börja på den igen

Markus-Persson
5 februari 2011 · 92 Inlägg

Jaså var är den nu då? smile

conny1990
5 februari 2011 · 602 Inlägg

Markus-Persson skrev:
Jaså var är den nu då? smile

den står i ett garage 3mil i från Kristianstad och samlar damm till jag har råd och plats att bygga klart den:(

conny1990
27 februari 2011 · 602 Inlägg

bilen kommer säljas i delar hojta till om du behöver något:)

anledningen till att den ska säljas är att under det året den har stått så har fukten förstört alla former på bilen och jag har redan byggt om det en gång så nu får det vara nog utan det får bli någon annan bil att bygga på.. som det ser ut nu så kommer det nog bli en gammal peugeot 405 mi16 som kommer få samma behandling  när det gäller utsidan,fast plåt breddning för då ska fan inte fukten kunna förstöra formerna+ en liten liten förändring som inte är så vanlig. jag ska alltid vara värst så det kommer bli att bygga bakhjuls drivet av tex  en bmw 750 drivlina och då är v12 med räknad eller m3-m5 drivlina får ser vad som är lättast att få ner

det är åt det hållet det lutar i alla fall,jag måste kolla upp om det är möjligt att få den igenom bes och sådant först om man skulle göra en så stor förändring





kommantera gärna vet inte riktigt om det är lönt att göra klart civicen eller  man sla försöka dra i gång ett sådant stort bygge som att bygga en bakhjulsdriven peugeot

Senast redigerat av conny1990 (27 februari 2011)

conny1990
27 februari 2011 · 602 Inlägg

det blir att behålla civicen för jag var och kollade på den i dag och det går att reda formerna, när jag fick beskrivet hur det hade rest sig av fukten så lätt det 100gånger värre en vad det var när jag själv kollade på den. men det blir nog att göra allt i plåt i stället för glasfiber.


men jag behöver tips på vad för motor jag ska lägga ner i civicen jag har kollat runt lite på type-R motorn men den är ju skit dyr om man ska ha tag i något som inte har gått över 10000mil så tips på motor äär väldigt uppskattat och det spelar ingen roll om motorrummet måste byggas om:D

Teraxx
28 februari 2011 · 13 Inlägg

Volvos t5 från 850!

conny1990
28 februari 2011 · 602 Inlägg

Teraxx skrev:
Volvos t5 från 850!

ja det kunde faktiskt varigt något, den motorn kan man ju få tag i rätt lätt:)

tack för tipset:D

Teraxx
28 februari 2011 · 13 Inlägg

Behöver ju inte tvunget vara t5an men volvo turbo smile

conny1990
28 februari 2011 · 602 Inlägg

Teraxx skrev:
Behöver ju inte tvunget vara t5an men volvo turbo smile

ska man endå bygga om så mycket för att få ner en volvo maskin så kommer det nog bli T5an;)

Teraxx
1 mars 2011 · 13 Inlägg

Sant så sant! fint ska det va!

conny1990
29 april 2011 · 602 Inlägg

Allt på hondan kommer säljas i delar så är du intresserad av något skicka ett pm så kollar jag om det finns vissa delar till inredningen saknas.

där sitter helt nya bromsar runt om som max har rullat 5-10mil

motor och lådan kan tas ut om någon är intresserad av att köpa det

även glasfiberhuven och stötfångaren fram är till salu

ev kan hela bilen bytas mot en ascona A eller en amazon den behöver inte vara rullande men helst eller delvis komplett

MERCEDES-BENZ
29 april 2012 · 247 Inlägg

conny1990 skrev:
lite bilder på delar som är bestälda till den som förmodligen kommer i morgon eller i början på nästa vecka

http://www1.garaget.org/gallery/archive/80912/346029_ftrrgm.jpg
skärmbreddarna om ska sitta bak på den

http://www1.garaget.org/gallery/archive/80912/346032_u8q1it.jpg
den fronten är köpt

Fina skärmar undrar var man kan få tag på sånna?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang