qpon skrev:
kapish. om det finns så många som fixar fusk-kvitton, river ner klistermärken och inte blir slaktade av företag som lade ut grejorna till bygget så kvittar det.
jag menar bara att fler kommer våga ställa ut med en sådan klass och att det var jävligt stimulerande att förtsätta bygga för min del iaf.
jag kan hålla med till viss del

dekaler finns många som har från företag på sina bilar som dekaltrim ...även om man inte är sponsrad ,så e som dom säger...svårt att avgöra där

....om man får tex 10% e man sponsrad då eller har man rabatt....vissa kan ju ha tex 10% i spons

vissa klubbar skriver att dom har 10% spons från vissa företag...hm ..rabatt spons...skillnad ?? redan här går det isär vad som är spons och inte....
alla företag har inte heller konrakt skrivet för spons,då kan har man inte det dolumenterat där heller å visst finns det dom som nekar att dom har spons, ...näää e bara dekaltrim.....
denna fråga kan man bolla i evigheter tyvärr...är bara en samvets fråga egentligen
gällande grupperingar om klasser mm så .......detta ämne är alltid svår att dra gränserna på ,men dom hade tex på summermeet i Eskilstuna för 2 veckor sen 3 klasser med 1-3 pris i varje klass.

klasserna va:
*rookie* stylingcar ...folk som inte jobbar med yrket eller har sponsorer..mindre styling för amatörbyggare som inte byggt om hela bilen.
*amatör* stylingcar ...folk som medverkat tidigare år med att ställa ut å har mer erfarenhet av bilbyggeri samt även ha mindre förtag som sponsor.
*proffs* stylingcar...folk som jobbar med yrket eller har stora företag i ryggen till bygget etc...samt extremare byggen där det mesta är redigt ombyggt från grunden.
åsikterna är alltid delade om hur man dömmer mm ......så alltid svårt att göra alla tillags

men jag personligen tyckte denna bedömning va kanon

...då man ger alla en bra chans

och urvalet av bilar va trevligt med en bra å blandad kompott ...å va även trevligt att proffs och rookies fick chansen att lära känna varandra så man som nybörjare kunde få tips å råd av *proffsen*
man vågade komma dit med sitt rookiebygge trots att proffsen va på plats utan att man fick skämmas
....att ändra former å regler mitt under en säsong kanske oxå är knepigt, då det kanske kan anses orättvist mot tidigare utställare som tävlat på andra premisser.

men tips å råd kan man alltid ge så får man se vad som kommer om regler och praxis till nästa säsong

keep up the good work at SCF så syns vi snart igen

//Mvh