2146
Sök

"liquisoLe" 200sx s13 - från orginal till stylad [NU 19.7 - lite småsaker beställda..]

1 237 Inlägg
17 april 2009
Trådstartare
Igår 17.4 var det dags för nästa missöde med bilen. Nämligen vänster elhiss.

skulle hissa upp rutan som vanligt då det hoppar till och kommer ett konstigt ljud, vafan tänker jag och testar att hissa ner det tillbaka. hoppar till igen och hör ett tydligt ljud hur vaijern till hissen går av och rutan faller fullt ner.

På kvällen öppnade vi sidopanelen på dörren med polarn för att kolla felet, anade hela tiden att det var vaijern och så var det också, den hade nämligen först "hoppat ur sin bana" pga en grej som ska hålla den på plats hade krökt sig av nån orsak och därmed hoppades vaijern ur plats och trasslade in sig och brast.

anyway så är det bara nu att försöka få tag i en begagnad motor/vaijer, förhoppningsvis blir det snart för inte kul med icke-fungerande elhiss en vacker vårdag sad

några bilder..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/54912/627573_o20m0m.jpg
ingen vacker syn bakom "kulisserna" , nån skum tysk har även gjort ett mycket "snyggt" träform för högtalaren haha tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/54912/627574_vf3y21.jpg
kim funderar

https://www1.garaget.org/gallery/archive/54912/627575_84xwxj.jpg
en brusten elhiss-vaijer sad

mvh liquisoLe

Jlmmy
17 april 2009
Det var ju inte bra yikes
Vad händer här näst med bilen annars då? smile

mvh

1 237 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
Jlmmy skrev:
Det var ju inte bra yikes
Vad händer här näst med bilen annars då? smile

mvh

nejfan hmm blir att försöka komma över en ny motor inkl. vajjer billigt. Kommer inte hända så mycket nu då penganivån ligger rätt så lågt tyvärr, men ska så småningom försöka mig på nya HDR foton bara jag har tid smile

1 237 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
Idag 4.5-2009 har jag tagit mig orken att fota när min nismo-streamer har kommit på plats smile har regnat här hela dagen så det var en bra orsak att fota ;P

https://www1.garaget.org/gallery/archive/54912/646387_nlgmvr.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/54912/646388_fs41ll.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/54912/646390_q8dbzn.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/54912/646392_hbs9xv.jpg

Xenonljuset märkte jag att blev konstigt så fort jag använde blixt, det är egentligen ljusblått och inte grönt som de ser ut..

Kommentera gärna!! smile

terazzi
4 maj 2009
den e fin oavsett big_smile nismo streamern gjorde sig bra wink

1 237 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
terazzi skrev:
den e fin oavsett big_smile nismo streamern gjorde sig bra wink

thx terazzi, kul att höra smile , tyckte själv det gav lite mera driftstuk på bilen tongue , får nu bara hoppas att inte polisen genast klagar på den hmm smile

terazzi
4 maj 2009
hehe klart smile
har vart dålig på o kommentera massa S13 trådar nu så nu får man passa på..
varför skulle dem klaga på den? :S

1 237 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
terazzi skrev:
hehe klart smile
har vart dålig på o kommentera massa S13 trådar nu så nu får man passa på..
varför skulle dem klaga på den? :S

haha, du är tyvärr inte ensam om det tongue , jadu bra fråga, de anser väl att de skymmer för mycket sikten eller något, lär väl inte gå igenom på besiktningen heller.

Jlmmy
4 maj 2009
Riktigt snygg dekal, En sånn skulle man vilja ha på sin nisse! big_smile
Ser fint ut, mvh

1 237 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
Jlmmy skrev:
Riktigt snygg dekal, En sånn skulle man vilja ha på sin nisse! big_smile
Ser fint ut, mvh

heh, bara att sätta igång och fynda på ebay wink finns säkert nån som matchar din nisses färger smile tack big_smile

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
19 maj 2009
Får hålla ett öga på denna tråden! smile

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

1 237 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
MadeByMe skrev:
Får hålla ett öga på denna tråden! smile

det gör du rätt i wink mvh liquisole smile

1 702 Inlägg
8 juni 2009
Hej snygg bil du har baken får mig att tänka på rx7:an i fast and the furious snyggt med tonade bakljus.

Hur mycket tror du det kostar att skicka en taklucka till finland??

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

1 237 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
Skruvar till det skrev:
Hej snygg bil du har baken får mig att tänka på rx7:an i fast and the furious snyggt med tonade bakljus.

Hur mycket tror du det kostar att skicka en taklucka till finland??

ser man på, har inte märkt att nån skrivit i tråden smile , jo måste säga att de liknar lite rx7 då man har tonade baklyktor på 200an smile , kostar inte så mycket skulle jag tro, vågar inte säga något pris men du hittade ju inte luckan ändå? sad

en liten update när jag ändå är inne här..

elhissen är numera FIXAD smile , har även köpt några billiga högtalare till framdörrarna då de gamla började spraka sad

https://www1.garaget.org/gallery/archive/54912/696951_edzpl9.jpg

mvh liquisole smile

1 237 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
snyft. Har nu upptäckt ett problem som kommer att kosta rätt så skapligt antagligen. Började med att jag märkte att det knappt var nån olja i motorn, dock fanns det en hel del under bilen sad Såg att det hade läckt lite överallt i motorrummet..

antar att topplockspackningen gått eller något liknande hmm får se vad som händer här näst.

1 237 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
Update 8/10 :

Besiktade bilen idag inför vintervilan och en rätt så lång rad kom upp där (förväntat) närmare sagt :

2a : Tomgången för hög (går att fixa på två sek genom att skruva ner lite på dumpskruven)

1a : närljusets inställning (höger) för lågt
1a : bakljusets glas - målning eller ytbehandling mot förordning ( dvs min toning på dom, hade reflexer under, dock hjälpte det inte...)
1a : Registreringsskyltens ljus (höger) fungerar ej
1a : buller - för kraftig (får väl slänga i insatsen..)
1a : Oljeläckage (vilket jag nämnde i mitt förra inlägg att jag hade märkt sad
1a : Vindruta - självhäftande etikett på vindrutan ( lol, min nismo-streamer big_smile )
1a : Hastighetsmätare - fungerar ej (vadå? bara för att den kör i 300 när den står stilla tongue )

Har alltså 7st 1:or och man får max ha 3st, så får se vilka av dem jag kommer att fixa, ivarjefall oljeläckaget samt toningen på baklyktorna.. 2:an är en enkel grej smile

Sen får vi se vart vägen bär smile mvh liquisoLe

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
16 oktober 2009
liquisole skrev:
Update 8/10 :

Besiktade bilen idag inför vintervilan och en rätt så lång rad kom upp där (förväntat) närmare sagt :

2a : Tomgången för hög (går att fixa på två sek genom att skruva ner lite på dumpskruven)

1a : bakljusets glas - målning eller ytbehandling mot förordning ( dvs min toning på dom, hade reflexer under, dock hjälpte det inte...)
1a : Vindruta - självhäftande etikett på vindrutan ( lol, min nismo-streamer big_smile )
1a : Hastighetsmätare - fungerar ej (vadå? bara för att den kör i 300 när den står stilla tongue )

Har alltså 7st 1:or och man får max ha 3st, så får se vilka av dem jag kommer att fixa, ivarjefall oljeläckaget samt toningen på baklyktorna.. 2:an är en enkel grej smile

Oj det var några anmärkningar.
Lätta fel iaf, ingen rost osv iaf!

Hoppas du får ordning på allt!

MVH!

1 237 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
LINGSTROM skrev:
liquisole skrev:
Update 8/10 :

MVH!

heh mm smile borde vara fixat i helgen! sen blir de ombes samt avställning! smile

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
16 oktober 2009
liquisole skrev:
LINGSTROM skrev:
liquisole skrev:
Update 8/10 :

MVH!

heh mm smile borde vara fixat i helgen! sen blir de ombes samt avställning! smile

Superb, min skall besiktigas snart också, lite nervis är man allt tongue

MVH!

1 237 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
så brukar det vara tongue , men det går säkert bra! smile

Sök