2184
Sök

"liquisoLe" 200sx s13 - från orginal till stylad [NU 19.7 - lite småsaker beställda..]

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
16 oktober 2009
liquisole skrev:
så brukar det vara tongue , men det går säkert bra! smile

Mjo smile

Lycka till med bilen, ser fram emot att följa ditt projekt i vinter smile

1 237 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
några grejjer jag tänkt köpa under vintern är b.la en vinge+takvinge samt även koukilysen om ekonomin håller smile

är lite osäker på vilken takvinge av dessa två jag ska köra på, vad tycker ni?

http://www.dnstrading.se/ny/images/produkter/visning/25_ni_006001.JPG

den vingen har jag tänkt köpa, tycker ni jag ska köra på den takvingen som även syns på bilden eller denna :

http://www.dnstrading.se/ny/images/produkter/huvudbild/25_ni_005000.JPG

http://passwordjdm.com/images/Products/JDM%20S13%20180sx%20Kouki%20Tail%20Lights%20Large.jpg
koukilysena

mvh liquisole

150 Inlägg
21 oktober 2009
Köp den nedre så köper jag den övre för den övre är snyggare wink

Var dig själv. Alla andra är redan upptagna!

1 237 Inlägg
22 oktober 2009
Trådstartare
_Jonsson skrev:
Köp den nedre så köper jag den övre för den övre är snyggare wink

Hahah big_smile så tycker tyvärr jag med, men får se hur de blir smile

7 120 Inlägg
22 oktober 2009
Den övre, utan tvekan smile

1 237 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
Den övre, utan tvekan smile

lutar åt den smile)

liten update!

Nu fick jag tillbaka bilen från min vän som hade fixat lite på den så fel-listan ser numera ut såhär :

2a : Tomgången för hög *DELVIS FIXAT*

1a : närljusets inställning *FIXAT*
1a : bakljusets glas - målning eller ytbehandling mot förordning *FIXAT*
1a : Registreringsskyltens ljus (höger) fungerar ej *FIXAT*
1a : buller - för kraftig *FIXAT*
1a : Oljeläckage *FIXAT*
1a : Vindruta - självhäftande etikett på vindrutan (får vara kvar..)
1a : Hastighetsmätare - fungerar ej (får vara kvar..)

Nu har jag bara ett litet problem, tomgången vill inte hållas riktigt på 1000 utan skenar upp mot 2000 imellan av nån orsak, detta tackvare min hks kopia till dump antagligen. tar jag bort slangen från dumpen som går dit till (vad det nu heter) och täpper till den i andra ändan så sjunker varven till 1000 en stund dock åker det upp igen till ca. 2000 efter en stund igen, måste få ordning på detta bara före jag kan ombesikta :S

oljeläckaget kom från ventilkopan så den täpptes till och borde vara läckagefri nu!

ombesiktning på fredag om allt går enligt planerna! smile

mvh liquisoLe

1 237 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
Jahapp!

Idag ombesiktade jag då bilen! rätt så lustig besiktning må jag säga.

började med att han kollade tomgången osv, självklart vart de inte helt bra där utan själva tomgången var bra men syrevärden eller något liknande var dåligt, visste dock vad de berodde på så jag bad om att få skruva lite under huven.

medan jag började pilla på dumpen lite så kollade han övriga fel hastigt o lustigt, när jag äntligen lyckats få tomgången samt alla värden rätt ställda så vad händer då?

JO, motorn börjar koka, WTF? börjar ryka som fan.. tur så hade man en snäll bes.gubbe så han sa bara att hämta lite vatten o häll i, så gjorde det och det sjönk ner för tillfället. Sedan fixade han pappren och fick köra därifrån med GODKÄNT *wohoo*

dock måste nismo-streamern bort inom en vecka då det är antecknat i reg.utdraget vilket betyder att jag nästa sommar inte kommer att kunna köra med något alls på vindrutan sad skulle jag ha varit smart så skulle jag ha tagit bort det till besiktningen och skaffat en ny.. men dumt huvud får kroppen lida big_smile

hastighetsmätaren gav han mig en månad att få reparerad, känns ganska skit att man måste ha den i skick då man har gps som visar hastigheten.. vetefan hur jag ska få den fixad, blir väl att köpa ett annat mätarhus..

anyway, nu till det tråkiga, på hemfärden gick tempen upp igen och motorn börja koka, körd då till närmaste mack och köpte kylarvätska dock hjälpte det inget?! burken är full och ändå går tempen upp i max :S nån som vet vad det kan bero på??

sry för walloftext. // MVH LIQUISOLE smile sad

7 120 Inlägg
29 oktober 2009
Bara riva motorn och börja trimma nu då smile

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
29 oktober 2009
öppnar termostaten (känn om nedre slangen blir varm), har du kylfläkt? org eller el, om org har du kvar fläktkåpan (om den är borta så gör org. fläkten ingen nytta)
luktar det avgaser/olja i exp. kärlet? bubblar det lite hela tiden i exp. kärlet när bilen gått en liten stund?

Jlmmy
29 oktober 2009
Sjukt segt, Kör du utan fläktkåpan som sir_daniel sa?
För då kyler den inget alls, Var samma på min och drog dit den igen så blev tempen normal igen smile

Men annars låter det ju lite som vatten pump ras eller spricka/topp packning läcka... vit ryker den när du startar upp den eller?

mvh

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
29 oktober 2009
liquisole : hoppas att de ordnar sig för din S13 smile

Nissan Silvia

1 237 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
sir_daniel skrev:
öppnar termostaten (känn om nedre slangen blir varm), har du kylfläkt? org eller el, om org har du kvar fläktkåpan (om den är borta så gör org. fläkten ingen nytta)
luktar det avgaser/olja i exp. kärlet? bubblar det lite hela tiden i exp. kärlet när bilen gått en liten stund?

Ska ta o kolla på det du skrev så fort jag hinner, allt borde vara orginal! har inte tagit bort något.. tror jag ivfl tongue ska som sagt kolla de du skrev! thx!

Jimmy : Ska kika imorn om den vitryker osv , får hoppas på att det inte är något större hmm

s12 : det gör det säkert. har ju hela vintern på mig smile avställning sker i veckan.

aerodynamik : Hah smile om pengar skulle finnas så.. smile

tack för era svar riktigt kul när man får hjälp smile

1 325 Inlägg
29 oktober 2009
Well its s13 wink

Tråkigt att det alltid är något, men som sagt kolla avgaser och känn på slangen som nån ovan skrivit.

Lycka till.

Förresten, jag kör utan fläktkåpan på min bil och den blir inte "kokhet", min ligger på normal temp enligt mätaren och dock så är det ju ganska kallt ute nu så kan kanske vara det, aja åker på el-fläkt senare iaf, får se vad man hittar.

MVH!
Senast redigerat av LINGSTROM (29 oktober 2009)

1 237 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
LINGSTROM skrev:
Well its s13 wink

Tråkigt att det alltid är något, men som sagt kolla avgaser och känn på slangen som nån ovan skrivit.

Lycka till.

Förresten, jag kör utan fläktkåpan på min bil och den blir inte "kokhet", min ligger på normal temp enligt mätaren och dock så är det ju ganska kallt ute nu så kan kanske vara det, aja åker på el-fläkt senare iaf, får se vad man hittar.

MVH!

Japp big_smile problemavfall xD

1 325 Inlägg
28 december 2009
Hur gåre med denna då? smile

MVH!

1 237 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
ligger lite på is för tillfället pga lite dålig ekonomi, tyvärr.

kylarproblemet kvarstår, tror jag för den till en verkstad genast då jag tar den ibruk igen, koukilysena lär inte bli av ännu denna sommar dock har jag lite annat smått på G, kommer med update när jag vet mera smile

mvh

1 237 Inlägg
29 januari 2010
Trådstartare
Äntligen lite smått godis beställt till bilen igen!

nya baklyktor :

http://file043b.bebo.com/12/large/2008/07/08/11/3799661810a8248633671l.jpg

samt vita framblinkers

http://file044b.bebo.com/3/original/2008/08/04/03/3799661810a8530314497o.jpg

förhoppningsvis anländer dessa nästa vecka smile

1 325 Inlägg
29 januari 2010
Nice med lite nya lyktor å blinkers smile
Kommer nog passa bra, lite lätt tonat på baklyktorna är grymt snyggt på klarglas.

Hoppas du får klar bilen snart.

Mvh!

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
29 januari 2010
Jag såg idag att jag måste köpa nya lyktor.
jag har en spricka i dem ^^

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

Sök