2186
Sök

"liquisoLe" 200sx s13 - från orginal till stylad [NU 19.7 - lite småsaker beställda..]

1 237 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
lingstrom, ja det kan faktist vara riktigt nice smile får se om jag fixar.
madebyme : haha jasså big_smile sen bara klicka in dig på ebay big_smile

vad rekommenderar ni för oljekyl? kmr knappast trimma upp mer än ca 250hästar så den behöver inte vara den grymmaste, länka gärna nån på ebay om ni orkar smile antar att det är setrab som gäller.

mvh

2 077 Inlägg
30 januari 2010
Oj var länge sen man kommenterade här smile
Dem lysena e fina som fan tycker jag, fast jag älskar kouki mer..
Men keep it up nu wink

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
30 januari 2010
liquisole skrev:
lingstrom, ja det kan faktist vara riktigt nice smile får se om jag fixar.
madebyme : haha jasså big_smile sen bara klicka in dig på ebay big_smile

vad rekommenderar ni för oljekyl? kmr knappast trimma upp mer än ca 250hästar så den behöver inte vara den grymmaste, länka gärna nån på ebay om ni orkar smile antar att det är setrab som gäller.

mvh

Får fan göra det! Kikade lite nu, hittade lite Godis! smile

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

1 237 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
Miniupdate :

Har lite problem med att få hem prylarna jag beställde från ett företag på ebay, skulle ta 7-9 dagar och har nu tagit långt över 14 dagar redan, han är även seg att svara på mail och att länka så att jag kan tracka mina delar verkar inte vara en möjlighet för honom, så får se om det händer något denna vecka, annors blir det att ta kontakt med paypal så dom får ta tag i saken.

inte kul att bli blåst på 3k hmm

JDM Tyte yO
134 Inlägg
22 februari 2010
Stressa inte upp dig, vart har grejerna skickats ifrån?
Det kan ta upp emot 30 dagar innan grejerna kommer fram smile

There is no replacement for cubic displacement!

1 237 Inlägg
22 februari 2010
Trådstartare
raseri skrev:
Stressa inte upp dig, vart har grejerna skickats ifrån?
Det kan ta upp emot 30 dagar innan grejerna kommer fram smile

Well med tanke på att de lovade 7-9 dagar så har man ju lite rätt att stressa upp sig tongue

Men fick faktist idag att brev...............av tullen, de hade tydligen beslagtagit mina kära tuningdelar och kräver nu skattavgift samt hanteringsavgifter vilket inte riktigt smakar så gått att betala.

Dock har jag inget val så skickade int blanketterna idag att de har rätt att öppna o granska att det inte innhehåller knark osv.

Förhoppningsvis kommer delarna snart hem smile

// liquisoLe

Jlmmy
22 februari 2010
Vad skönt på ett sätt att delarna är påväg! big_smile

1 237 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
Jlmmy skrev:

Yes smile hellre betala tull än att bli lurad och börja krångla med paypal för att reda upp det smile
borde få mina grejjer denna vecka smile tullen har ställt 100 frågor, lite småjobbigt nog men förhoppningsvis värt det!

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
2 mars 2010
liquisole skrev:
Jlmmy skrev:

Yes smile hellre betala tull än att bli lurad och börja krångla med paypal för att reda upp det smile
borde få mina grejjer denna vecka smile tullen har ställt 100 frågor, lite småjobbigt nog men förhoppningsvis värt det!

Härligt, fått ordning på motorn?
För mig att du hade något "fel" på den.

Mvh

1 237 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
LINGSTROM skrev:
liquisole skrev:
Jlmmy skrev:

Härligt, fått ordning på motorn?
För mig att du hade något "fel" på den.

Mvh

Hade problem med kylare som läcker, kan vara nån slang eller något har inte orkat felsöka ens tongue lämnar antagligen in den på verkstad så fort jag får ut den så  får dom fixa det wink

Fick idag mina paket. När man tänkte att det inte kunde bli värre så hade dom skickat FEL lampor/blinkers sad Hade fått rätt modell men tonade versionen, baklyktorna ser helt fina ut dock kommer jag ha problem @ besiktningen nu tack vare detta, och framblinkersen är även de tonade vilket inte alls är lika snyggt som vita IMO sad

Men blir nog att behålla och vara nöjd bara då jag inte orkar vänta igen över en månad och sen även vara tvungen att betala skatt på skiten hmm  Monterade idag grejjerna dock hade jag ingen kamera med så blir bilder en annan dag tongue

MVH Liquisole

7 Inlägg
8 mars 2010
Trevligt med nya lysen tongue surt med tullen bara... been there done that!

Om du tänkt trimma nåt så har jag ett helt nytt steg 1 chip + boost controller liggandes till ett bra pris smile Blir inte av att använda det själv då jag har lagt siktet på mer hk smile

// Patrik

1 237 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
Eye_In_The_Sky skrev:
Trevligt med nya lysen tongue surt med tullen bara... been there done that!

Om du tänkt trimma nåt så har jag ett helt nytt steg 1 chip + boost controller liggandes till ett bra pris smile Blir inte av att använda det själv då jag har lagt siktet på mer hk smile

// Patrik

Hehe nå de var kanske lika bra att jag fick tonade för en jappe sa att du har likadanna lyktor som jag hade beställt, stämmer det? Jasså, vad får man ut av steg 1 chippet då? har funderat på steg2 smile

mvh

1 237 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
Hejsan tjojsan, här är några dåliga bilder på framblinkers och ett litet klipp på baklyktorna då fotona blev urkassa.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/54912/875763_u8s7vw.jpg

nya framblinkers

https://www1.garaget.org/gallery/archive/54912/875764_0yki58.jpg
borde modifiera så hela lyser orange smile finns färdigt hål för det

baklyktorna :

http://www.garaget.org/video/nnslf00aoxmu

Kommer bättre bilder så fort jag får ut bilen i solskenet, har värdelös kamera atm hmm

Har även släng tillbaka xenonkittet nu smile

MVH!
Senast redigerat av liquisole (12 mars 2010)

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
12 mars 2010
Det ser mtk bra ut smile
Tycker lätt du skall modda om så hela lyser istället för halva.

ÄLSKAR xenonet, mums.

mvh

1 237 Inlägg
12 mars 2010
Trådstartare
LINGSTROM skrev:
Det ser mtk bra ut smile
Tycker lätt du skall modda om så hela lyser istället för halva.

ÄLSKAR xenonet, mums.

mvh

Thx, yes måste bara hitta nån guide hur man gör tongue kanske finns på 200sx.nu måst leta lite smile jo xenon är ju älskvärt ;D du har int beställt ett kit åt dig än? wink

1 237 Inlägg
30 mars 2010
Trådstartare
Nu vill bilfan inte starta, vetefan vad det beror på.. provade med startgas och hällde även lite k-sprit i tanken. Tändstiften vart lite fuktiga av nån orsak och när polarn skruva tillbaka det sista sa det "KNACKS" och där låg stiftet i två delar.

Så nu har nya Denso PQ20R / NGK BCPR6EP1 stift beställts, förhoppningsvis hjälper detta då de gamla BOSCH Super plus tydligen inte var nån höjdare till s13 (frågan är hur ett stift går av på mitten då det är gjort att hålla bra mycket mer än så)

men men håller tummarna.

smurfidunder
327 Inlägg
31 mars 2010
Bara en liten parantes angående s13 tempmätare...

Jag körde med en extra tempgivare monterad mitt i toppen, när denna visar över 105grader så går standard mätaren upp till normal. står fortfarande på normal när toppen håller 120grader...

Sen så är spannet för brett, den står still i mitten ända tills det är jättevarmt. Den är gjord för att "ligga stabilt" gillar inte det och litar inte på den alls.

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk

1 237 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
dundersmurfen skrev:
Bara en liten parantes angående s13 tempmätare...

Jag körde med en extra tempgivare monterad mitt i toppen, när denna visar över 105grader så går standard mätaren upp till normal. står fortfarande på normal när toppen håller 120grader...

Sen så är spannet för brett, den står still i mitten ända tills det är jättevarmt. Den är gjord för att "ligga stabilt" gillar inte det och litar inte på den alls.

Tack för tipset, något som kan vara bra att tänka på ifall jag börjar trimma!

har du någon teori om vad som hänt med mitt tändstift då? tongue 1 år gammalt och går av på mitten (vid keramiken) något måste ju vara galet, eller så var det verkligen inte rätt sort's stift :o

Drifter
283 Inlägg
31 mars 2010
Angående stift så ska du ha NGK BCPR7es det e dom bästa till s13!

Tider: SS 1:30:42
Ett liv på drift........
Projekt tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 870&p=

1 237 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
Barne skrev:
Angående stift så ska du ha NGK BCPR7es det e dom bästa till s13!

stor skillnad mellan de och NGK BCPR6EP1? kör ju trotts en orginalare..har hört att 7an är för trimmade, stämmer det?

Sök