Eftersnack: YSTAD-träffen 23 Maj 2008 kl 19.00 Elgigantens Parkering

Moppsen Livsnjutare
24 maj 2008 · 44 Inlägg

Motorcyklisten mår vad jag har förstått ganska så bra och har inte fått några livshotande skador.. skriver detta för att undvika rykten och massa "jag har hört att.." men som t0bias skrev vill jag inte heller gå in på några detaljer utan tycker det viktigaste är att han mår hyffsat!

Volvo For Life Karr!
Volvo S60 2,5T "Säpo edition" (2007)
Volvo V70R AWD "Blå Tåget" (2000)
Andreas79
24 maj 2008 · 3 968 Inlägg

Skönt att höra det om honom.



Gott om bilar på Elgigantens parkering igår. Ses nästa träff! Hoppas på lika bra väder då cool

Senast redigerat av Andreas79 (24 maj 2008)

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
Tomelilla
25 maj 2008 · 21 Inlägg

CivicIssa skrev:

Jill skrev:

CivicIssa skrev:
http://www.ystadsallehanda.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080524/SENASTENYTT/59535159/1365


De har ändrat lite grann på artiklen  nu.. jag hoppas verkligen denna killen klarar sig.

Ingen som känner han närmre och kan ta reda på hur det har gått... Riktigt obehagligt!


Om bilen inte blinkade är det ruskigt surt!!! När ska folk lära sig att andvända blinkers!!!

ja men de e så jäkla många som bara skiter i blinkersen.. de e hemskt. undra hur folk fick sitt körkort. kan inte ens blinka de lättaste på en bil. suck.. ja blinkar heldre tidigare faktist än inte alls för att ja tänker på andra i trafiken. dessutom ser man en mckommande så ska man ju inte köra ut framför han iheller. särskillt när man se r att han kommer på bakhjulet. :S suck.. men men.. får hälsa han från mig o sambon:) säkert fler som hälsar till mcföraren.  håller tummarna för det:) har inte kunnat sova knappt inatt för vad som hände:S

Tror ju nog inte man kör rakt ut framför någon varesig motorcykel eller bil bara för de är kul. Har små känningar av att motorcykeln kommit i skymundan.
Va sån tur inte på plats när olyckan inträffade men de är tråkigt när de händer. Hoppas på att båda klarade sig utan större skador.
Men som sagt jag hoppas kommunen funderar lite extra på att lägga pengar på bilintresserade och inte bara på andra "prestige" sporter.

Volvo 940 "Jävlar" (1998)
Volvo 940 T5 "AWD Drifting" (1991)
ROE
25 maj 2008 · 336 Inlägg

CivicIssa skrev:

Jill skrev:

CivicIssa skrev:
http://www.ystadsallehanda.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080524/SENASTENYTT/59535159/1365


De har ändrat lite grann på artiklen  nu.. jag hoppas verkligen denna killen klarar sig.

Ingen som känner han närmre och kan ta reda på hur det har gått... Riktigt obehagligt!


Om bilen inte blinkade är det ruskigt surt!!! När ska folk lära sig att andvända blinkers!!!

ja men de e så jäkla många som bara skiter i blinkersen.. de e hemskt. undra hur folk fick sitt körkort. kan inte ens blinka de lättaste på en bil. suck.. ja blinkar heldre tidigare faktist än inte alls för att ja tänker på andra i trafiken. dessutom ser man en mckommande så ska man ju inte köra ut framför han iheller. särskillt när man se r att han kommer på bakhjulet. :S suck.. men men.. får hälsa han från mig o sambon:) säkert fler som hälsar till mcföraren.  håller tummarna för det:) har inte kunnat sova knappt inatt för vad som hände:S

vi ska väl inte sitta här och spekulera i vem som har gjort rätt eller fel?

//
Roe
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
25 maj 2008 · 4 418 Inlägg

Tomelilla skrev:
Men som sagt jag hoppas kommunen funderar lite extra på att lägga pengar på bilintresserade och inte bara på andra "prestige" sporter.

Vad menar du nu? MECA finns ju.

I hela Sthlm finns inte en enda bana och då tro att Ystad skulle skapa något är bara att drömma vidare om. Tycker att det är grymr bra att MECA finns och vet många Sthlmare som är avis på det! smile

CivicIssa Issa
25 maj 2008 · 329 Inlägg

Jill skrev:

Tomelilla skrev:
Men som sagt jag hoppas kommunen funderar lite extra på att lägga pengar på bilintresserade och inte bara på andra "prestige" sporter.

Vad menar du nu? MECA finns ju.

I hela Sthlm finns inte en enda bana och då tro att Ystad skulle skapa något är bara att drömma vidare om. Tycker att det är grymr bra att MECA finns och vet många Sthlmare som är avis på det! smile

de tror ja säkert wink

CiViC Issa
Volvo 740 "Snuis" (1989)
330beamer
25 maj 2008 · 78 Inlägg

Kan bara hålla med. Att Ystad skulle få en egen bana är väl lite långsökt. Det tar väl typ 20 min till malmö.

Visst är det kul med race men det som pågår i Helsingborg och lite varstans är något som bör hållas på bana. Rena vansinne att köra race med åskådare på båda sidor bara meter ifrån. Det är bara en tidsfråga innan olyckan är framme.

Andreas79
25 maj 2008 · 3 968 Inlägg

Bilder från Elgigantens parkering 23 Maj 2008:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=87763

Kommentera i den tråden tack cool

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
mickecorrado Bilplåtslagare
25 maj 2008 · 1 036 Inlägg

330beamer skrev:
Kan bara hålla med. Att Ystad skulle få en egen bana är väl lite långsökt. Det tar väl typ 20 min till malmö.

Visst är det kul med race men det som pågår i Helsingborg och lite varstans är något som bör hållas på bana. Rena vansinne att köra race med åskådare på båda sidor bara meter ifrån. Det är bara en tidsfråga innan olyckan är framme.

Specielt som i Ystad med ett backkrön och en korsning i sluten av sträckan.

Smoke Tires Not Drugs.
Tomelilla
27 maj 2008 · 21 Inlägg

Jill skrev:

Tomelilla skrev:
Men som sagt jag hoppas kommunen funderar lite extra på att lägga pengar på bilintresserade och inte bara på andra "prestige" sporter.

Vad menar du nu? MECA finns ju.

I hela Sthlm finns inte en enda bana och då tro att Ystad skulle skapa något är bara att drömma vidare om. Tycker att det är grymr bra att MECA finns och vet många Sthlmare som är avis på det! smile

Egen bana har jag väl inte nämnt något om. Men vi har oanvända flygfält bland annat som kummunerna kunde låta oss utnyttja..

Volvo 940 "Jävlar" (1998)
Volvo 940 T5 "AWD Drifting" (1991)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
27 maj 2008 · 4 418 Inlägg

Tomelilla skrev:

Jill skrev:

Tomelilla skrev:
Men som sagt jag hoppas kommunen funderar lite extra på att lägga pengar på bilintresserade och inte bara på andra "prestige" sporter.

Vad menar du nu? MECA finns ju.

I hela Sthlm finns inte en enda bana och då tro att Ystad skulle skapa något är bara att drömma vidare om. Tycker att det är grymr bra att MECA finns och vet många Sthlmare som är avis på det! smile

Egen bana har jag väl inte nämnt något om. Men vi har oanvända flygfält bland annat som kummunerna kunde låta oss utnyttja..

Men Meca finns ju ett stenkast härifrån.
Kommunen godkänner aldrig en stripp i varje buske...

PG81
27 maj 2008 · 131 Inlägg

Kommunen godkänner aldrig en stripp i varje buske...

Haha kunde inte låta bli:)

CivicIssa Issa
27 maj 2008 · 329 Inlägg

PG81 skrev:

Kommunen godkänner aldrig en stripp i varje buske...

Haha kunde inte låta bli:)

förstår ja:P men nu lägger vi ner detta snacket... haha... se fram emot nästa träff istället=)  in o skriv in er där smile

CiViC Issa
Volvo 740 "Snuis" (1989)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
27 maj 2008 · 4 418 Inlägg

PG81 skrev:

Kommunen godkänner aldrig en stripp i varje buske...

Haha kunde inte låta bli:)

Lite humor iaf wink

Andreas79
28 maj 2008 · 3 968 Inlägg
Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
CivicIssa Issa
28 maj 2008 · 329 Inlägg

Jill skrev:

PG81 skrev:

Kommunen godkänner aldrig en stripp i varje buske...

Haha kunde inte låta bli:)

Lite humor iaf wink

alla har humor=) tror ja roll

CiViC Issa
Volvo 740 "Snuis" (1989)
PG81
28 maj 2008 · 131 Inlägg

Jill skrev:

PG81 skrev:

Kommunen godkänner aldrig en stripp i varje buske...

Haha kunde inte låta bli:)

Lite humor iaf wink

Tack..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang