3257
Sök

volvo 16v kompressor går inte så bra dör på tomgång. mm

falken
13 maj 2008
Trådstartare
har konverterat min 16v volvo med en kompressor laddar 0,4 bar.. men den vill inte gå så bra just nu den svajar på tomgången sen dör den.. går dålig när den spotar och hoppar då.. kan det ha någe att göra med att jag kör med vanliga 8v gl boxar... å inte glt 16v eller kan det hjälpa att byta typp luftmassemätaren eller vad kan jag göra ska man åka till någonfirma som kan stäla in boxar eller ?
Senast redigerat av falken (13 maj 2008)

812 Inlägg
13 maj 2008
gick den bra innan du satte på kompressorn? förlite soppa lr spikar den?

man lever bara en gång..

falken
13 maj 2008
Trådstartare
jaa för fan den funkade innan men det är ju en vanlig gl i grunden som jag har byt motorn i till en 16v.. men har kvar orginal boxarna... den blöddrar mäst luktar litte soppa ibland. men efter ett tag så går den bra men inte på tomgång då vill den svaja mellan 2000 och 500varv sen dör den..

812 Inlägg
13 maj 2008
okej. har du kallstart på den? tänkte om de e de att den får förmkt soppa..

man lever bara en gång..

10 287 Inlägg
14 maj 2008
Ehhh, oj då....

Du , det är helt annan bränslemap och tändmap på en 16V. Helt annan.....

/Göran

falken skrev:
kan det ha någe att göra med att jag kör med vanliga 8v gl boxar...

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

812 Inlägg
14 maj 2008
Sharky skrev:
Ehhh, oj då....

Du , det är helt annan bränslemap och tändmap på en 16V. Helt annan.....

/Göran

falken skrev:
kan det ha någe att göra med att jag kör med vanliga 8v gl boxar...

men den gick ju bra innan han montera kompressorn.. kan dé inte ha med å göra om den har för hög komp så den spikar ist,?

man lever bara en gång..

10 287 Inlägg
14 maj 2008
Det framgick väl inte helt klart vad han menar med "den funkade innan" om den funkade innan motorbytet eller kompressorn.
I vilket fall som helst så är tändkurvan helt åt ...ursäkta franskan.....helvete om man kör med 8V boxar.
(En 8V som man laddar typ 1 bar på med tex en 531 topp kan man ligga på 28 grader förtändning men på en 16V med 1 bar så kan man max ha ca 10 grader)

/Göran

pimpad740 skrev:
men den gick ju bra innan han montera kompressorn.. kan dé inte ha med å göra om den har för hög komp så den spikar ist,?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

falken
14 maj 2008
Trådstartare
joo men den funkade efter motor bytet men sen när jag sattepå en kompressor så vart den orolig på tomgång och blödrar när den är kall men sen när den bli varm så går den bättre.. men vill inte gå på tomgång..

Forummoderator
10 576 Inlägg
14 maj 2008
falken skrev:
joo men den funkade efter motor bytet men sen när jag sattepå en kompressor så vart den orolig på tomgång och blödrar när den är kall men sen när den bli varm så går den bättre.. men vill inte gå på tomgång..

mappa bilen...  det är inte ett dugg konstigt om bilen fungerar dåligt/inte alls om du slår omkull förutsättningarna för den totalt.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

falken
15 maj 2008
Trådstartare
nu har jag fått bilen att gå bättre har haft litte problem med  täningen den var för lågtänd. men nu svarar den bättre på gasen och blödrar inte längre big_smile nu är det bara problem med tomgången big_smile
Senast redigerat av falken (15 maj 2008)

Sök