4239
Sök

tips på ny stereo för ca1500-2000kr. Ska kopplas till dator i framtiden.

Skogsfan
649 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
Hejhej!

Har skrotat min gamla clas ohlssonspelare nu så är på jakt efter en ny!

Finns ju säkert miljoner trådar om detta men alla har vi ju våra speciella önskemål osv.

Det jag har tänkt mig är spelare som ska prestera bra men helst inte kosta skjortan, tänkt pris, ca 1500-2000kr. Detta borde väll inte vara omöjligt att få en bra spelare för?

Mina önskemål är då att den ska spela så bra, klart fint ljud som möjligt och även vara stabil, stötar osv.
Multipla lågnivåutgångar vore fint då jag kommer att ha minst 2 st slutsteg kopplade till den.
Behöver inte ha någon bra förstärkare i sig då jag inte kommer köra några högtalare från stereons steg utan enbart från separata slutsteg.

Men huvudsaken med detta köpet är att den ska gå bra att koppla datorn till senare. Jag ska ha en dator i bilen att köra musik och film på, och vad jag förstått vad det gället detta så behövs en stereo emellan datorn och slutstegen. Så någon sorts ingång för ljud måste finnas och den lär då fungera fläckfritt! Även om det kanske finns några stereo's som är anpassade speciellt för sådant?

har också funderingar på om det kan vara värt att importera från utlandet?

Alla tips välkommna!

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

Skogsfan
649 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Pioneer DEH-P6000UB.
Fyrkanals lågnivå, aux på baksidan, schysst ljud,
något dyrare än du tänkt dig, men du får ju aux:en
på den rätta sidan. Baksidan.

Den där såg fin ut! hur är den i lågnivåutgångarna? någon som vet? vad jag förstått ska det vara bra med volt i dem för ett så bra ljud som möjligt? Dock är det säkert bra i en lite dyrare spelare som denna:)

Ja denna är absolut en kandidat till mitt inköp, tack för tipset!

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!

Skogsfan
649 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Maximal utgångsnivå 2,2 volt. Det är tillräckligt för de flesta byggen.

ok, yes det gör det nog! Dock har jag kollat på vissa stereos förut med uppåt 5v i lågnivån? Men om du säger att 2,2 räcker så gör det säkert det:)

Men ös på med mer förslag gott folk!

Fan i skogen!

2 126 Inlägg
15 maj 2008
Kolla in Panasonic CQC7305N
Ligger något högre i pris än vad du tänkt dig men har denna själv och e grymt nöjd med den!

Beskrivning:
Exklusiv CD-receiver med RDS och uppspelning av WMA MP3 och AAC

Den motorstyrda flipfronten på CQ-C7305N har LCD-skärm samt knappar med färgvalsfunktion så du kan matcha display-belysningen till instrumenteringen i din bil. Varje färg kan justeras i 21 steg så du kan att välja exakt den nyans du vill ha. 3DDM-teknologin i skärmen ger rörliga bilder med klara färger och jämna kanter. Förutom de förprogrammerade bilderna och animationerna, kan du lägga in egna bilder och filmer som visas i displayen. Frontpanelen kan också ställas i tre lägen, så du kan anpassa vinkeln för bästa bildupplevelse.

Den sköna volymkontrollen är samtidigt en multifunktionsratt som låter dig ställa in olika ljudparametrar. Enheten har ett kraftfullt MOS-FET-slutsteg på 4x50W och tre 2,5V lågnivåuttgångar, som ger dig alla möjligheter att bygga ut systemet med flera slutsteg.

CQ-C7305N är utrustad med AUX-ingång på baksidan för anslutning av de flesta externa musikkällor. iPod styr du bekvämt med hjälp av en speciell anslutningskabel (tillval), med informationen direkt på displayen. Med anslutningsenheten CY-BT100N (tillval) kan du även koppla in din Bluetooth-kompatibla mobiltelefon, bekvämt och framförallt säkrare.

Komprimerade filformat såsom MP3, WMA och AAC tappar en stor del av de högfrekventa ljud som gör att vi uppfattar nyanser och rymd i musiken. Panasonics avancerade RE-MASTER-teknologi återskapar de höga frekvenserna från originalljudet och du får det bästa av två världar: små filer med högkvalitativt ljud. Fjärrkontroll ingår. CQ-C7305N är förberedd för CY-EM100N expansionsmodul, som gör att du kan ansluta spelkonsol, DVD-växlare, videokamera och mycket mer.
Pris: 2.595,00 SEK

Reservdansk
6 271 Inlägg
17 maj 2008
Gå in på mp3car.com

Jag ska bygga datorbygge i min bil nu inom närmsta tiden.

Har inhandlat en barebone dator med 200GB hårddisk, 1Ghz, och 512 RAM, och trådlöst internet.
Snart kommer DC-DC nätaggregat, alltså från 12V bil till 12V dator.

Och en pekskärm på 7", samt 5 kanals slutsteg och nya högtalare, och en bas som får plats i reservhjulsbaljan.

Sen tar man och köper adapters från 3,5mm teleplugg till phono-kontakter, och kör det till slutsteget, remoten kopplar man på en Molex kontakt i datorn.

Nya kablar från slutsteget till dörrarna, och sen nya högtalare i.

Färdigt!

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Sök