6794
Sök

varför hackar sig bilen fram?

Livsnjutare
403 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
har en s40 99a 2.0t som var inne på atm för ett steg1trim..

bilen gick bra i ett par dagar, går fortfarande snabbare, men den hackar fram.. när jag gasar på från 3an 4, 5an så hackar den, ena stunden axar den upp, sen tappar, sen axar upp sen tappar..

vad beror detta på? känns som om laddtrycket blir noll för en sekund o sen kommer tillbaks. vad kan detta bero på?

Gta Iv 31april

jon
76 Inlägg
16 maj 2008
-S40- skrev:

bilen gick bra i ett par dagar, går fortfarande snabbare, men den hackar fram.. när jag gasar på från 3an 4, 5an så hackar den, ena stunden axar den upp, sen tappar, sen axar upp sen tappar..

vad beror detta på? känns som om laddtrycket blir noll för en sekund o sen kommer tillbaks. vad kan detta bero på?

låter som att den spikar? åk tillbaka till dom som chippade den och kräv att det fixas

Chris

1 833 Inlägg
16 maj 2008
Jag vet inte svaret på din fråga, men någon på www.x40nordic.com vet säkerligen.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Livsnjutare
403 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
segt att behöva åka tebax bara...

Gta Iv 31april

769 Inlägg
17 maj 2008
kör du med volvo orginal tändstift ? kolla dom och är det så att du gör det så byter du ut dom till följande. Bosch Platina 18-FR7DPP finns hos mekonomen bla. kostar dock 121kr styck men är jävligt bra.

Jag hade samma fenomen efter steg2 trim och jag bytte till dessa bosch stift och bilen gick genast bra, bosch stiften är kallare och klarar av den förhöjda effekten i din bil vilket orginalstiften inte klarar.

Hoppas det är lite hjälp på vägen

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590

285 Inlägg
17 maj 2008
chris850r skrev:
-S40- skrev:

låter som att den spikar? åk tillbaka till dom som chippade den och kräv att det fixas

Så får han åka en himla bit för nått som inte alls behöver ha nått samband, det kan handla om för klena stift då det dom förra kanske funka bra ochippad, kan även vara tändspoolarna som jäklas.
man börjar väl alltid med att kolla annat. finns ju igentligen inget som sägeratt det är deras "fel"
Dom har ju trots allt satt in tusentals chip i dessa bilar.

Men som Squadron säger.. www.x40nordic.com har mycket kunskap om dessa kärror.

en satans jävla Volvo.

Livsnjutare
403 Inlägg
17 maj 2008
Trådstartare
tack för svar. ska prova att byta stift.

Gta Iv 31april

Livsnjutare
403 Inlägg
29 maj 2008
Trådstartare
Muninet skrev:
kör du med volvo orginal tändstift ? kolla dom och är det så att du gör det så byter du ut dom till följande. Bosch Platina 18-FR7DPP finns hos mekonomen bla. kostar dock 121kr styck men är jävligt bra.

Jag hade samma fenomen efter steg2 trim och jag bytte till dessa bosch stift och bilen gick genast bra, bosch stiften är kallare och klarar av den förhöjda effekten i din bil vilket orginalstiften inte klarar.

Hoppas det är lite hjälp på vägen

DU...! hade rätt;)

Gta Iv 31april

735 Inlägg
29 maj 2008
Fan va ql det är när någon löser sitt problem tack vare trådarna! Tänk om alla var som du och skrev vad som löste problemet också! Tummen upp big_smile

Intresseklubben
673 Inlägg
29 maj 2008
Kul att det löste sig smile

/Mvh Andreas

Sök