Styrde iordning internet. Routern loggades ut och internet slutade funka av någon anledning :s Funkade inte ens med kabeln direkt i datorn men trådlöst så gick routern (internet i mobilen via hemnätverket). Loggade ut och försökte logga in igen men blev bara felmeddelanden trots rätt lösenord. Återställde till originalinställningar men fel igen, gjorde routern strömlös men samma resultat igen. Slutade med att jag fick tömma routern på alla lagrade inloggningar, tömma datorns närverkskort på anslutningar, stänga av brandvägg och dra ur all internet och placera om kablarna i routern (såklart internet till huvudingången fortf) och återställa allt samt starta om datorn men ändå samma resultat. Tömde alla inställningar igen. Gjorde en uppdatering på telefonen (alltså samsung uppdatering, har inget med internet att göra) och sedan för 3e gången tror jag försöka skapa ett nytt närverk och nu helt plötsligt fungerar det. Kan dock inte ställa in ett lösenord på mer än hemgruppen men inte på det wifin :s En d-link som är mindre än en vecka gammal. Det skumma är ju att internet inte ens funkade med kabeln direkt i datorn trots att det fanns wifi när kabeln var inkopplad i routern och mobilen kunde använda internet. Gjorde även windows update, letade uppdateringar till närvekrskortet men nyaste programvaran där och det var väl inget jag inte försökte

Sedan rätt var det var efter att ha tagit bort alla tidigare anslutningar ännu en gång (fanns ju inga men skapade en och tog bort) så funkade det, tittar jag på anslutningar nu så finns det inga där förutom hemnätverket, dvs kommunikationen mellan datorerna i hemmet men ingen anslutning till internet men ändå fungerar det att surfa :S
Mäter dock upp en svarstid på 10ms ping, 95,3 Mb upp och 62,57 upp (100/100 fiber via en billig d-link) Vilket får anses som helt ok, då mäter jag i solna ( bor i Sundsvall så liten förlust men inte mycket).
Skumma saker som händer ibland

Löste sig ju dock efter mycket trixande
Så i stort sätt köpte jag nyss en ny router med wifi. Har öven köpt ramar och fått tavlor inramade (blev färdiga idag och hämtas imorgon), köpt RGB LED slingor med dimmer, em vanlig simpel AAx3 batteri diodslinga i ståltråd typ samt 2m 12v led stripe som jag ska driva på små 12v batterier (halva storleken av ett AA batteri, lika tjockt men hälften så kort) samt krokar. Ska dekorera om lite hemma så det blir stil här

Har väl bränt runt 6000kr de senaste 3 dagarna, majoriteten på tavelramarna men resten på ljusen samt 300 för routern. Kommer bild när allt är klart, förhoppningsvis till helgen. Kanske kan ordna en förebild också om jag har