jag har 4 exta dörrsidor som du kan få o labba med om du betalar frakten ! Mvh!
okej:) skickar dig ett PM
Saab_Robin skrev:
fan va gryma
fränt va?`
Scorn89 skrev:
Elda skrev:
krejdn skrev:
A dom var riktigt fina! Förlåt för min okunnhet Elda , åker ju själv snart i en volvo 460.. haha
nej det är inte gratis, men håll koll på STCS pryltorg där kommer det ofta upp inredningar till 9000
ang det där med okunnighet, går ju att sätta 9-3ans stolar i en 900a, har dock inte en aning om hur många timmar man får jobba för att få det att funka.
på körskolan där jag gick så hade dom bytt ut passagerarstolen på en hyundai I30 till ett skinnsäte från en nyare 9-5 med fungerande el och allt. dom påstod med att det var inte allts för mycket jobb heller att byta
Hursomhelst. har följt denna tråd sedan start och jag tycker att du gör ett grymt bra jobb med din 900:a önskar själv att jag hade haft samma ork med min 900a
man får tacka så mycket hoppas du fortsätter följa så ska du få se på mera saker
Tja Klädde om häromdagen till mitt fusk skinn ist för det andra jag hade, och visst vart det bättre, MEN "skinnet" har börjat lossna nu och jag använde mig av ett spray-lim, vad ska jag använda för lim så att det fäster bättre än vad det har gjort nu. för nu äre bara att rycka bort skiten sen göra om det. Så vad för lim?
Tja Klädde om häromdagen till mitt fusk skinn ist för det andra jag hade, och visst vart det bättre, MEN "skinnet" har börjat lossna nu och jag använde mig av ett spray-lim, vad ska jag använda för lim så att det fäster bättre än vad det har gjort nu. för nu äre bara att rycka bort skiten sen göra om det. Så vad för lim?
Mvh Tobbe
Finns bara ett lim som går att rekommendera när det gäller sånt här, och det är 3M´s Fastbond 30
Mvh Tobbe
Finns bara ett lim som går att rekommendera när det gäller sånt här, och det är 3M´s Fastbond 30
okeej fan vad bra, då fåre bli ett sånt då> tack !!
900s är oftast billigare och dessutom brukar dom inte ha gått så hårt, samt att dom är vanligare. dom går orginal bara på grundladd men man kan montera APC system och IC i efterhand för att få samma effekt som en FTT. dessutom finns det mängder av dom
Tja, Nu e det så att jag har ett problem som legat med en stund och det är att om man tankar bilen fullt så luktar det bensin i hela bilen. har varit ganska svag doft förut så jag har inte brytt mig men idag när jag tanka den så lukta det som aldrig förr. Vad kan det vara för något? man blir ju snurrig i huvudet av att det luktar så:D
Vet inte alls hur det ser ut med armaturer och sånt där på OG900, men ta en titt på påfyllningen och avluftningen till tanken om det verkar finnas nått läckage där. Kolla också soppaanslutningarna till pumpen, för dom kommer man väl åt inifrån bilen precis som på 9000 rimligen, eller??
om du fäller sätet och tar bort mattan ur bagagen så sitter där en spånskiva som är klädd över reservhjulsbaljan och hela bagagen, lyft på denna och kolla runt pumparmaturen och se ifall du kan konstatera några läckage där.
okej, skruvar isär i morron och kollar. tack för tipset ! skriver i morron igen om jag hittar på felet
Rallyhalle skrev:
Det verkar inte läcka ner på backen eller nått??
Vet inte alls hur det ser ut med armaturer och sånt där på OG900, men ta en titt på påfyllningen och avluftningen till tanken om det verkar finnas nått läckage där. Kolla också soppaanslutningarna till pumpen, för dom kommer man väl åt inifrån bilen precis som på 9000 rimligen, eller??
//Jacob
EDIT: Elda hann före
nepp det läcker inget på backen som jag har sätt. men det luktar oftast när man har mer än 30 liter i tanken, men ska göra som elda sa och plocka isär och kolla om det läcker något. tack för tipsen
//Jacob
EDIT: Elda hann före
att konstatera läckage på utsidan kan vara svårt när det är bensin det rör sig om då bensinen förångas nästan direkt. när bytte du soppafilter sist? kan ju vara ett bra läge att göra det om du ändå ska felsöka bränsleledningar.
det har jag faktiskt ingen aning om när det senast byttes, då kanske det är på tiden att pröva byta det då?
att konstatera läckage på utsidan kan vara svårt när det är bensin det rör sig om då bensinen förångas nästan direkt. när bytte du soppafilter sist? kan ju vara ett bra läge att göra det om du ändå ska felsöka bränsleledningar.
det har jag faktiskt ingen aning om när det senast byttes, då kanske det är på tiden att pröva byta det då?
som jag sa, om du ändå ska ner där o leta kan du ju byta det, mitt är Orginal alltså -84 och 23 tusen mil, funkade perfekt innan jag hade ur motorn men det skadar aldrig att byta.
tänk på att skaffa nya kopparbrickor så du inte återanvänder dom gammla
aa lika bra å byta skiten sedan kolla om det läcker någon stans, för det kan ju inte vara soppa-pumpen? böt ju den för inte alls för längesen ;O
om du bytte soppapumpen för inte så längesedan kan du ha gjort nått misstag nånstans eller skadat nått, frågan är inte om det går fel utan Vad som går fel själv brukar jag klara mig undan med sönderklämda/skurna fingrar.
tror det var min far som gjorde det, så jag vet inte. för han ville också bli av med bensin lukten. så då böt han soppapumpen, men det verkar inte ha blivit bättre