Vilken bil har du impulsköpt/panikköpt?

candyboy
23 maj 2008 · 60 Inlägg

Jag tar studenten nu och den bilen jag har är en civic-89 som jag har köpt kjolpaket o ska lägga turbo snart. . men om MAX 2 år känns det som att jag kommer impulsköpa en mercedes e63 AMG. . såååå fin bil. . fet v8:a  med lite över 500 hästar. . kommer ta död på mig tongue. . vilken bil har NI impulsköpt/panikköpt?

TRYIT Teddan
23 maj 2008 · 2 495 Inlägg

jag har impulsköpt följande
Bmw M3 cab -03
Porsche cayenne -06
Ferrari 355Gts -95
MB S500L -99

det är bara dom sista impulsköpen hehe


ja just det köpte ju en suburban oxå  hehe

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
bumpe Lastbilsmekaniker
23 maj 2008 · 3 878 Inlägg

Eeh, om man planerar att köpa en specifik bil inom 2 år är det väl inget implusköp?
Impulsköp är när man precis missat en bil och sedan letar reda på random bil och köper den samma/dagen efter...

candyboy
23 maj 2008 · 60 Inlägg

r-ted skrev:
jag har impulsköpt följande
Bmw M3 cab -03
Porsche cayenne -06
Ferrari 355Gts -95
MB S500L -99

det är bara dom sista impulsköpen hehe


ja just det köpte ju en suburban oxå  hehe

jävlar vilka impulsköp hehe smile

brillmongo
23 maj 2008 · 874 Inlägg

Jag hade panik efter vinterbil ett år.. köpte en mazda 323a från 87, knappt hel mellan hålen Skärmarna var t.ex lagade me silvertejp tongue Gav alldeles för mycket för den oxå men jag hade verkligen panik.. den höll la ca 2månader tills varga vintern slog till sen frös motorn sönder lol,  bör tillägga att mina bil kunskaper har blivit bättre sen dess.. haha lol

edit : stavfel :

Senast redigerat av brillmongo (23 maj 2008)

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
Crazyivan
23 maj 2008 · 712 Inlägg

r-ted skrev:
jag har impulsköpt följande
Bmw M3 cab -03
Porsche cayenne -06
Ferrari 355Gts -95
MB S500L -99

det är bara dom sista impulsköpen hehe


ja just det köpte ju en suburban oxå  hehe

jag måste fråga vad du jobbar med smile
inga fula bilar du köpt...

http://techrate.se
Dagens och framtiden teknik! Välkomna in.
Finns även på twitter:
http://twitter.com/Techrateswe
Saab 9-3 2.0t Vector "Vector" (2006)
TRYIT Teddan
23 maj 2008 · 2 495 Inlägg

Crazyivan skrev:

r-ted skrev:
jag har impulsköpt följande
Bmw M3 cab -03
Porsche cayenne -06
Ferrari 355Gts -95
MB S500L -99

det är bara dom sista impulsköpen hehe


ja just det köpte ju en suburban oxå  hehe

jag måste fråga vad du jobbar med smile
inga fula bilar du köpt...

Jobbar inom ventilationsbranschen.


grejen har ju varit att det verkligen är impulsköp, ferrarin maila jag på fredag morgon och på fredag kväll så stog den hemma.

M3an ringde en polare och sa att dom hadde fått in en m3 cab med en ägare och svensksåld , tog ca 3timmar ifrån samtalet till avslutad affär big_smile

s500L är ju oxå en affär i sig, köpte en saab 9-3ss tid -04 tyckte det vartråkigt å ha bara den och en gammal 318cab så medans säljaren svara i telefon så tittade jag lite i hallen och snubblade då över mb:n .
som tur var så hadde jag en polare med mig så jag fick hem båda bilarna cool


cayenne vet jag inte om man kan klassa som impulsköp, hadde velat haft den länge men så köpte jag ju en rs4 som kom i mellan .
Men så köpte ju en polare min rs4 så då ringde jag till polarn å sa att jag kan ta å köpa den där cayennen.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
LotL
23 maj 2008 · 135 Inlägg

bumpe skrev:
Eeh, om man planerar att köpa en specifik bil inom 2 år är det väl inget implusköp?
Impulsköp är när man precis missat en bil och sedan letar reda på random bil och köper den samma/dagen efter...

håller med dig, satt o funderade på om jag blivit dum när ja lärsta första inlägget i denna tråd,, men du gav mig svar om att ja tänkte rätt tongue


men iaf, jag impulsköpte bmwn ja har, satt o åkte runt i en gammal honda förut, o så köpte en kompis en bmw 320, för typ 20 000:- o den gick utav bara fan, o vart sugen på något me större motor, så in blocket o kollade,, dagen efter köpte ja denna tongue

Om man kan gasa fullt, så har man trimmat för lite.
Corvair65 Stolt pappa
23 maj 2008 · 161 Inlägg

Peugeot 504 -77 bensin. Jag hade ingen bil, exet hade krockat den för andra gången.

E30Tompa Rörpulare
23 maj 2008 · 1 453 Inlägg

Min 200sx köpte ja dagen efter ja såg den, då beställde ja trailer och fixa chafför så drog vi och hämtade den nere i ystad dagen efter mamma visste ingenting roll va bara 16 år också... hehe sen sålde ja den till en polare efter 3 år trimmande och köpte samma dag min e30/m5 smile sen köpte ja min e30 chassie me bur som ja bestämmde mej över en helg att ja skulle ha så bara 325:an som tog ca en vecka innan ja bestämde mej för den och han planera resväg osv...

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
BMW E61 m5 (2007)
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
insanebrains
24 maj 2008 · 160 Inlägg

jag köpte en 745turbo-87 i vintras för att sladda runt med......inte helt planerat,men när jag såg den på blocket var jag såld ! sen att jag lagat rost i en hel vecka på den är en annan historia...!

Ford Falcon Futura Sprint "Rally Falcon" (1965)
Volkswagen 1303s "1303rs" (1973)
FLindgren
24 maj 2008 · 5 089 Inlägg

ja vinterbilen, man tog första billiga besiktade bilen man hittade;)

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Emelie_244
24 maj 2008 · 375 Inlägg

Det var när mamma kom i mitt rum en söndag vid 12 o sa att hon hade hittat en bil till mej, jaha tänkte jag... Yrvaken visste knappt va jag hette.. mamma sa att den var mörkblå okej tänkte jag fin färg, åkte med pappa för o kolla på bilen, innan vi kom dit sa han att den var mörkgrön.. Aja skit samma tänkte jag åkte kolla på den (Mörkmörk grön)
Var där halv 1, åkte hem, grubblade 30 min, åkte och fixade pengar åkt o köpte bilen hemma igen vid 4 kanske och bilen med mej.. det var det mest inmulsköpta jag har giort..
Kan tillägga att det var 940:in jag köpte smile

Senast redigerat av Emelie_244 (24 maj 2008)

Volvo S40 (2008)
Aruzo Ace Ventura
24 maj 2008 · 1 240 Inlägg

http://www.blocket.se/vi/16278765.htm?ca=16_s

Den blir nog mitt första impulsköp tror jag! Har ju saknat bakhjulsdrift ända sen jag sålde 760in å denna är de ju rätt pris på! Och att de e en turbo e ju bara 1 +

Men vet faktiskt inte om jag kan med att skiljas från min älskade s70... =*(

Volvo S70 "2.5D" (1999)
Mercedes 240D "w123" (1985)
decib3L Körv
24 maj 2008 · 3 535 Inlägg

Nästa gång jag ska ha bil blir de nog nåt i stil med impulsköp tongue

Truckdriving Man
Niklas1987 NO
24 maj 2008 · 2 182 Inlägg

Har impulsköpt den ja har nu, behövde en bra pendlarbil och det fanns inte så många andra bilar å välja på just då.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
tobee
24 maj 2008 · 735 Inlägg

330n var ett rent impulsköp. Annonsen hos bilförsäljaren kom ut sent på lördagen, dom hade stängt på sön så jag åkte dit direkt när dom öppnade på mån

1. Provkörde 10 minuter, redan här var man såld.

2. Gick rakt över gatan till verkstaden som servat den sen den var ny och prata i 5 minuter om hur välservad och i bra skick den var.

3. Ringde till den enda tidigare 60 årige ägaren bilen haft för att vara på den säkra sidan, chitchattade i 10 minuter, mest om hur mycket han redan saknade bilen, hur tråkigt det var att köra citroen bla bla bla Men bilen var lite för snabb för hans ålder bla bla bla big_smile

4. Klockan var nu 30 minuter efter öppning och det hade redan kommit 2 till mkt intresserade spekulanter på som stod och dregglade över bilen. Var rätt gött att skicka iväg dom med orden att den redan var såld;)

Darkie dARKiE
24 maj 2008 · 5 031 Inlägg

Preluden var ett impulsköp, efter en impuls säljning av bmw;en gud vad jag saknar den big_smile

Senast redigerat av Darkie (24 maj 2008)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
24 maj 2008 · 2 456 Inlägg

big_smile Efter man åkt Space stare ett tag så vart den den här som man fick ett impuls köp på.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/10774/5433/10774-24943.jpg

Sen börja det tryta på slantarna efter 2 år med den så vart detta ett impuls köp i tron att den skulle
dra mindre sås men de gjorde den ej lå på 0,8 blandad körning;

https://www1.garaget.org/gallery/archive/10774/3217/10774-14538.jpg

Det som kommer som inpuls köp innom snar framtid e en tongue ;

Corvette C-5 Cab Röd eller Blå. sen nästa höst när Ford Focus/ST kommer Som Fyrhjuls driven 280HP
då av yttrar jag nog S60tin för det inköpet.

//SWIH

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Akka
24 maj 2008 · 1 174 Inlägg

den jag har nu... ja å far min var ute å kollade på en bil till han själv.. sedan så åkte vi förbi bilforum i kungsängen å där stod den.. min blåa opel astra gtc... farsan frågade om jag var sugen å ja det var jag!

så tack pappa smile

(betalar självkalrt för bilen nu! 5 tusen per månad)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang