4510
Sök

Tips på Huvudenhet

Tomten
1 065 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
#1
Tycker det är dax att uppgradera sig  lite samt att den andra börjar bråka lite.

Efter som jag inte är så påläst  när det gäller huvudenter så kanske ni kan ge nå tips.

Pris: max ca 5000 kr.
Krav: Bra o stabila grejjor samt fjärrkontroll.


Sen undra jag om man kan få nån indash dvd som är bra för det priset.


Tomten
1 065 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
#2
Swedenrockers skrev:
Pioneer DEH-P7000UB är en populär maskin.
Kostar 3298:- på BRL t.ex.
http://www.pioneer.se/se/products/25/12 … index.html

vad skiljer den från DEH-P7900UB?
samma pris på nårdik.se


Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
26 maj 2008
#3
Om du inte har något emot dubbel-DIN enheter eller att köpa från usa så kan jag rekommendera en JVC KW-AVX810. Min kostade mig ungefär 3500kr med frakt från staterna, här i sverige kostar samma enhet 8000kr utan någon frakt inräknad så det e ju lite skillnad på priserna här och i usa tongue

5V lågnivå, usb, minneskort, ipod-tjafs för dom som gillar ipod ( usch tongue ), löstagbar skärm och massor med andra finesser.

Det enda man behöver tänka på är att usa-stereos inte har RDS (spelar ju ingen större roll ändå) och är, såvida det inte står något annat, låsta till region 1 på dvd:n. Annars är det som vilken svensksåld stereo som helst.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

399 Inlägg
26 maj 2008
#4
Alpine 9887r? Finns säkert ngn på beg marknaden om du inte vill ge fullpris, har sett ngn för 4000:- på blocket t.ex


1 727 Inlägg
26 maj 2008
#5
Alpine 9883R eller en 9884R, kostar lite över 3000:-
Eller en 9886R, låter mkt bra, sitter i nu! 4000:-

Samtliga USB o Ipod klara (om det var intressant.

Xzent DVD för 5000:- finns på acrnordic.com

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
26 maj 2008
#6
Swedenrockers skrev:
TBOC_Razor. När man köper "usa-stereo" så är det väl inte Iso-kontakt, utan bara lösa kablar väl?

Stereons kablage

+

http://www.biltema.se/products/product. … emId=78552

+

http://www.biltema.se/products/product. … emId=81536

=

http://www.garaget.org/gallery/archive/ … unjzfq.jpg


cool

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

2 126 Inlägg
26 maj 2008
#7
Skulle själv vilja ha en sån här Panasonic CQC9901U satellit spelare, 4*70W Mos-fet!  Tyvärr såldes dom inte här i sverige! sad

http://www.parkaveelectronics.com/produ … ;l=sitemap


Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
26 maj 2008
#8
Big_JN skrev:
Skulle själv vilja ha en sån här Panasonic CQC9901U satellit spelare, 4*70W Mos-fet!  Tyvärr såldes dom inte här i sverige! sad

http://www.parkaveelectronics.com/produ … ;l=sitemap

XM radio kräver ju ett abbonemang och XM funkar väl inte här i sverige, eller??

Dom har ju knappt fått igång DAB bara här i sverige sad

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
26 maj 2008
#9
Swedenrockers skrev:
Du är duktig du!

Vet inte om jag ska tacka eller bli förnärmad tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

2 126 Inlägg
27 maj 2008
#11
TBOC_Razor skrev:
Big_JN skrev:
Skulle själv vilja ha en sån här Panasonic CQC9901U satellit spelare, 4*70W Mos-fet!  Tyvärr såldes dom inte här i sverige! sad

http://www.parkaveelectronics.com/produ … ;l=sitemap

XM radio kräver ju ett abbonemang och XM funkar väl inte här i sverige, eller??

Dom har ju knappt fått igång DAB bara här i sverige sad

Skiter i radio delen , lyssnar inte på radion ändå det e själva CD/mp3 delen jag vill ha sen förstärkardelen på 4*70W e inte fel den heller!
Är inne på min andra Panasonic HU nu och e grymt imponerad av ljudet och inställnings möjligheterna!
Tycker man får jävligt mycket för pengarna!!


410 Inlägg
27 maj 2008
#13
måste slå ett slag för blaupunkt fin tysk kvalité ala bosch


Tomten
1 065 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
#14
laika skrev:
måste slå ett slag för blaupunkt fin tysk kvalité ala bosch

Komme inte in i min även om den skulle vara 100000 gånger bättre än det jag har.


Egenföretagare
2 496 Inlägg
27 maj 2008
#15
Tomten skrev:
laika skrev:
måste slå ett slag för blaupunkt fin tysk kvalité ala bosch

Komme inte in i min även om den skulle vara 100000 gånger bättre än det jag har.

För att ?

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Tomten
1 065 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
#16
tsdi skrev:
Tomten skrev:
laika skrev:
måste slå ett slag för blaupunkt fin tysk kvalité ala bosch

Komme inte in i min även om den skulle vara 100000 gånger bättre än det jag har.

För att ?

Dom jag testa har ljudet vare sämre än andra märken jag testa.
samt att dom krånglat.


så dom vill jag inte ha. finns så många andra märken så.
Lägger pengarna på dom i ställle än blå pung


8 156 Inlägg
27 maj 2008
#17
DEH-P88RS II Reference kanske vore något?
Kostar kring 5000:-

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Amatör
193 Inlägg
27 maj 2008
#18
Swedenrockers skrev:
7900 är från förra året.
7000 är ny för i år.
7000 kan du köra hårddisk på USB:n, byt sladd och du kan köra Ipod direkt. På 7900 så krävs ett
interface (dyrare) för att köra Ipod.
Det ska väl vara en del av skillnaderna, finns säkert lite annat också.
Tomten skrev:
vad skiljer den från DEH-P7900UB?
samma pris på nårdik.se


Jag har 7000 och är mycket nöjd big_smile


Egenföretagare
2 496 Inlägg
27 maj 2008
#19
Phaetoon skrev:
DEH-P88RS II Reference kanske vore något?
Kostar kring 5000:-

Känns som ett bra och stilrent val

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

2 911 Inlägg
27 maj 2008
#20
Tomten skrev:
Tycker det är dax att uppgradera sig  lite samt att den andra börjar bråka lite.

Efter som jag inte är så påläst  när det gäller huvudenter så kanske ni kan ge nå tips.

Pris: max ca 5000 kr.
Krav: Bra o stabila grejjor samt fjärrkontroll.


Sen undra jag om man kan få nån indash dvd som är bra för det priset.

Alpine, alpine alpine... Alternativt Eclipse 8445.

Sen kommer du hit med en bärs så tweakar jag in det åt dig wink


Sök