5862
Sök

Fel ET kan det påverka däckslitage?

553 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
Hej

För tillfället kör jag runt med fälgar som har lägre nummer i ET än mot original till 850i, detta gör ju att fälgarna hamnar längre ut mot skärmkanterna än vad t.ex. orginalfälgarna gör.

Min fråga är, kan detta påverka däckslitage? t.ex. att däcken sliter snett, mer än vanligt eller bör det inte bli någon skillnad ?

Tack på förhand smile

Toyota mekaniker
240 Inlägg
28 maj 2008
gör en framvagnsintställning så att du ser om det är rätt .. om det är rätt så slits de inte fel.

223 Inlägg
28 maj 2008
nej det skall inte slitas mer , om du inte redan hade fel vinkel med orginal fälgarna! men är bilen sänkt eller är den orginal hög med fälgarna??

summitracing.com

Driifter;)
1 630 Inlägg
28 maj 2008
lite mer skulle de ju teoretiskt sett kunna göra då hävarmen som trycker ihop fjäderna blir längre o kommer då få mer cambervinkel.. men om fälgarna passar kan de inte göra sånna jätteskillnader tycker ja inte så att de skulle märkas super mkt

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

553 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
okej, tackar för svar, det är nämligen så att jag nyss har bytt styrleder och fått en hjulinställning gjord på bilen. Men jag ska hålla koll nu ett tag ifall det sliter snett, hmm Men i sånna fall så är det ju mest troligt att hjulinställningen blev felaktigt gjord antar jag

9 108 Inlägg
28 maj 2008
Har dom gjort hjulinställning med dom nya fälgarna på ska det inte vara några problem får vi hoppas smile

553 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
MilleN skrev:
Har dom gjort hjulinställning med dom nya fälgarna på ska det inte vara några problem får vi hoppas smile

Nej de hoppas jag också att det inte ska vara smile

Sök