2743
Sök

Onödigt bilvetande, dela med dig..

383 Inlägg
11 november 2014

Avstängd
10 388 Inlägg
11 november 2014
DeeJay_R skrev:
Forumryttare. Här kommer de:

Bilsport 19 2010. Citerar!! "toyota satsade många utvecklingstimmar på att spara vikt,tex är motorhuven,de övre triangellänkarna och motorfästerna gjorda i aluminium. De mest extrema - och kanske mest omskrivna - exemplet på bantningshysterin är att golvmattornas strån är ihåliga!" Nöjd?? Ha bara sett dig säga emot alla på de trådar ja sett dig i. Så besvära nån annan nu:)

Saken är att ingen har sagt emot dig.

Man har ställt sig tveksam till det och velat ha en källa på det. Hade någon sagt emot dig hade det inneburit; "Nej, så är det inte, du har fel". Inte "Tveksam till om det är så, har du en källa på det?"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Fri fart för ett fritt folk!
14 776 Inlägg
11 november 2014
Om man Åker i en Mitsubishi Colt från 1990 på 5:ans växel i 140 och lägger i 2:Ans växel och släpper upp kopplingen så slutar bilen fungera..  skapligt onödigt att veta.. för det var jävligt jobbigt att gå hem.. men vissa ska man ALDRIG fråga hur mycket bilen kan varva.. men den varvade iallfall varvmätaren ut innan kamremmen gick av smile

Kör fort så hinner inget hända...

Avstängd
10 388 Inlägg
11 november 2014
I vissa äldre instruktionsböcker från Volvo ska det ha stått att man, för att få stopp på bilen fort, kunde lägga i backen. Dock endast i nödsituationer.

Skröna eller inte låter jag vara osagt (jag vet ju vad jag satsar mina pengar på i detta fall iaf)

1 861 Inlägg
11 november 2014
it_mutt skrev:
I vissa äldre instruktionsböcker från Volvo ska det ha stått att man, för att få stopp på bilen fort, kunde lägga i backen. Dock endast i nödsituationer.

Skröna eller inte låter jag vara osagt (jag vet ju vad jag satsar mina pengar på i detta fall iaf)

Den kändes jävligt långsökt! LOL

Märkestekniker
289 Inlägg
11 november 2014
it_mutt skrev:
DeeJay_R skrev:
Forumryttare. Här kommer de:

Bilsport 19 2010. Citerar!! "toyota satsade många utvecklingstimmar på att spara vikt,tex är motorhuven,de övre triangellänkarna och motorfästerna gjorda i aluminium. De mest extrema - och kanske mest omskrivna - exemplet på bantningshysterin är att golvmattornas strån är ihåliga!" Nöjd?? Ha bara sett dig säga emot alla på de trådar ja sett dig i. Så besvära nån annan nu:)

Saken är att ingen har sagt emot dig.

Man har ställt sig tveksam till det och velat ha en källa på det. Hade någon sagt emot dig hade det inneburit; "Nej, så är det inte, du har fel". Inte "Tveksam till om det är så, har du en källa på det?"

Nä men nu säger ja en sak,sen e han tvekssm till de,sen säger ja att ja läst de i fakta om den bilen,då säger han "emot" ytterligare en gång:) äre nn annan i denhär tråden som måste dra fram fakta om onödigt vetande? Verks inte så:) men de e ba kul å sätta förståsigpåare på plats:) men nu skriver inte ja i nå mer forum på gorg iaf,för de e minst ensån i varje tråd:) tack för mig:)

Avstängd
10 388 Inlägg
11 november 2014
Dr_struts skrev:
it_mutt skrev:

Håller med, har dock hört det från "många håll". Jag har då inte sett det själv, och sätter därför givetvis min femkrona på "skröna" (skulle dock vara intressant om det nu var sanning, men iaf tongue )

1 861 Inlägg
11 november 2014
it_mutt skrev:
Dr_struts skrev:
it_mutt skrev:

Håller med, har dock hört det från "många håll". Jag har då inte sett det själv, och sätter därför givetvis min femkrona på "skröna" (skulle dock vara intressant om det nu var sanning, men iaf tongue )

*host* försökt få i backen i typ 20km/h och det är fan inte lätt tongue vore nog smartare och skriva ut att man skulle vrida tändningen till läget innan tändning (alltså efter rattlås hugger i)

Avstängd
10 388 Inlägg
11 november 2014
Dr_struts skrev:
it_mutt skrev:
Dr_struts skrev:

*host* försökt få i backen i typ 20km/h och det är fan inte lätt tongue vore nog smartare och skriva ut att man skulle vrida tändningen till läget innan tändning (alltså efter rattlås hugger i)

Nej, det är möjligt att det inte är lätt, aldrig lyckats själv (vare sig medvetet eller omedvetet tongue ). Vet dock ett par som lyckats med det på jänkare i stadstrafik och folk i bilen som hoppat rundor.

Nästa gång någon hävdar det ska jag givetvis be om bevis i frågan wink

1 861 Inlägg
11 november 2014
it_mutt skrev:
Dr_struts skrev:
it_mutt skrev:

Nej, det är möjligt att det inte är lätt, aldrig lyckats själv (vare sig medvetet eller omedvetet tongue ). Vet dock ett par som lyckats med det på jänkare i stadstrafik och folk i bilen som hoppat rundor.

Nästa gång någon hävdar det ska jag givetvis be om bevis i frågan wink

Gör det! Vi vill ha film big_smile

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
11 november 2014
Jag har försökt morda i backen på m47 i ca 30-40 utan framgång. Det går inte... Däremot kan man med motorn på tomgång ocj kopplingen uppe tvinga i 1an. Driver sakta (slirar) sedan hoppar växeln i.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Avstängd
10 388 Inlägg
11 november 2014
DiwraZ skrev:
Jag har försökt morda i backen på m47 i ca 30-40 utan framgång. Det går inte... Däremot kan man med motorn på tomgång ocj kopplingen uppe tvinga i 1an. Driver sakta (slirar) sedan hoppar växeln i.

"Modernare" bilar går det i regel inte på. Sitter någon elektronisk spärr som brukar gå i vid typ 5km/h eller liknande har jag fått förklarat för mig

1 861 Inlägg
11 november 2014
M_Broberg skrev:
Dr_struts skrev:
Saab Trionic-7 har ett läge man kan aktivera med Tech 2 som gör så att man får upp realtids data på "sid'en"

Nope.

detta görs med T7suite och är påhittat av flitiga programmerare som på fritiden skapat programmet.

går Inte göra med saabs egna grejjer

Mystiskt för det aktiverades på mors bil med hjälp av tech 2?

...has left the building...
4 474 Inlägg
11 november 2014
Om man häver ur sig något så (i mina ögon) osannolikt som att mattstråna är ihåliga för att spara vikt så vill jag gärna se nån form av källa på det. Nej bara för det står i Bilsport så betyder det inte att det är sant, de har, trots att de skall vara sk "motorjournalister" slängt ur sig felaktig fakta, precis som deras kollegor på Teknikens Värld smile. Nu när ni presenterat fakta är det bara att inse att det är som ni påstår, hur osannolikt det än må låta. Det är aldrig fel att kräva källa, eller att vara källkritisk för den delen.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

383 Inlägg
12 november 2014
I början kunde man få saab 92 i vilken färg man ville bara man valde grön..

1 711 Inlägg
12 november 2014
Maffia skrev:
I början kunde man få saab 92 i vilken färg man ville bara man valde grön..

Lite som Henry Ford, svarta t-Ford, ;-)

1 711 Inlägg
12 november 2014
Volvo tog fram 3 st 3 dörrars amazoner..
Försök hitta en sådan ;-)

1 224 Inlägg
12 november 2014
Mazda använder sig av stora motorer med lite effekt för att få ner förbrukningen, tvärtemot de andra flesta biltillverkare som börjat använda sig av motorer med väldigt lite slagvolym och mer effekt.

i-vtec Do you?

Ford fantast
1 607 Inlägg
12 november 2014
om man har en mondeo från 94 så kan man köra bilen utan att använda kopplingen om man växlar vid 2200 varv

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

Sök