6246
Sök

Bakaxel omega 2,6 v6 hur mkt pallar den?

Neerd
1 596 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Tjena, tänkte höra om ngn vet vad växellåda och bakaxel på en omega 2,6 v6 går för? pallar de burnisar mm?

/Alex

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
28 maj 2008
Kolla med Millen här på garaget. wink
Dom borde väl tåla lite abuse.. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Neerd
1 596 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Irmscher Vectra skrev:
Kolla med Millen här på garaget. wink
Dom borde väl tåla lite abuse.. smile

jo man tycker det=D fan vill ju inte ha ngt som inte tål lite vardagskörning haha

12 086 Inlägg
28 maj 2008
Omegaprylarna tål väl ganska mkt hela vägen (vlåda, kardan, axel), iaf på de värre modellerna.

Du ska se att din bakaxel tål några burnouter! smile
Min erfarenhet är att man måste svina ganska hårt för att axeln ska ge sig med orginaleffekt.
Nu är de ju iofs Opel vi pratar om, men de är väl bara att hålla tummarna och hoppas! smile

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
28 maj 2008
Är ju iofs inget fel på Opel, som en del påstår... roll
Men delarna i dom tål en hel del stryk.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

9 108 Inlägg
28 maj 2008
Mmjo dom tål väl en del men att stå stilla och burna när det bara spinner på ett hjul är inget man ska göra när det gäller någon bil. Bredställ och någon rivstart är inte alls lika farligt.
Om diffen går sönder när man ska stila och burna så kanske man står där med skägget i brevlådan sedan smile

Sedan har ju iofs jag aldrig pajat någon bakaxel (eller jo, på min förra 3000 började diffen vina som fan så den byttes, men det var för att jag körde banzaistarter med för lågt lufttryck) men jag har tagit det rätt lugnt med mina enhjulsdrivna Omegor. Inte när det gäller sladdandet (hehe) men när det gäller att stå still och burna i alla fall.

Förresten är det inte V6 du har utan R6, mycket ballare roll

Neerd
1 596 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
MilleN skrev:
Mmjo dom tål väl en del men att stå stilla och burna när det bara spinner på ett hjul är inget man ska göra när det gäller någon bil. Bredställ och någon rivstart är inte alls lika farligt.
Om diffen går sönder när man ska stila och burna så kanske man står där med skägget i brevlådan sedan smile

Sedan har ju iofs jag aldrig pajat någon bakaxel (eller jo, på min förra 3000 började diffen vina som fan så den byttes, men det var för att jag körde banzaistarter med för lågt lufttryck) men jag har tagit det rätt lugnt med mina enhjulsdrivna Omegor. Inte när det gäller sladdandet (hehe) men när det gäller att stå still och burna i alla fall.

Förresten är det inte V6 du har utan R6, mycket ballare roll

stillastående börnisar klarar jag mig utan=D det är mer rivstarter och ut o snurra på gusvägar som är aktuellt nu haha=D just ja så var det R6.. haha roll

9 108 Inlägg
28 maj 2008
Ja då ska det väl allt gå bra, ta det lugnt och fint i början så du inte kör av bara hehe..

Neerd
1 596 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
det är lunga=D ska hålla mig på vägen hhaha=D elr försöka iaf^^... nee men tränar på stora parkeringar mm=D

12 086 Inlägg
29 maj 2008
Det är ju som Millen skriver att de är enhjulsburnouterna som sliter värst, tänk dig vilket moment de blir på dom där små pinjongdreven (lr vad de heter)

Ska du sladda på grusvägar kan du nog va lugn smile
Jag har haft 5 Sierra, svinat ganska brutalt med alla och bakaxlarna har aldrig strulat, trots multilink och fordkvalite!

Haha nu är jag på opel igen men du har väl hört den här..

Vet du varför man tillverkade Opel? För att Ford inte skulle va världens sämsta bil längre.

hahahaha

1 217 Inlägg
29 maj 2008
Jag har lyckats ha sönder diffen på en omega 2.0 efter ungefär 4 veckors svinig körning.. Så jag kan tänka mig att det står pall;)

9 108 Inlägg
29 maj 2008
JapMax skrev:
Det är ju som Millen skriver att de är enhjulsburnouterna som sliter värst, tänk dig vilket moment de blir på dom där små pinjongdreven (lr vad de heter)

Ska du sladda på grusvägar kan du nog va lugn smile
Jag har haft 5 Sierra, svinat ganska brutalt med alla och bakaxlarna har aldrig strulat, trots multilink och fordkvalite!

Haha nu är jag på opel igen men du har väl hört den här..

Vet du varför man tillverkade Opel? För att Ford inte skulle va världens sämsta bil längre.

hahahaha

Bah, jag har haft en Ford Sierra också och jag ska nog inte ens börja gå in på vad jag tycker om den. Sämsta skit jag någonsin ägt.

En liten bonusbild på min första Omega 2,0 förresten hehe:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/736/359281_pcw3yh.jpg
Alla har vi varit 18 någon gång smile

Neerd
1 596 Inlägg
29 maj 2008
Trådstartare
haha jag har med haft sierra=D det är fina bilar.. tål en hel del stryk... körde den som faaaaaaaaaaaaan...men omegan får man vara lite rädd om(A)

Sök