6910
Sök

V40 - bilen dör

1 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
Hej,
Har ett problem med min V40.
Fakta
Motor: 2.0T
År: 2000
Miltal: 13500
Modning: inget

Bilen dör emellanåt. Det kan uppstå vid olika tillfälle men det är samma fel misstänker jag.

1. När man saktar in och har kopplingen nere - bilen dör (instrumenten slocknar) men startar när jag släpper upp kopplingen och låter bilen "rulla igång".
2. Vid acceleration - bilen hackar till (det är som den dör och startar igen genom att den rullar igång)

Har haft den inne hos Bilia men det finns inte några felkoder. Dom säger att dom måste se felet för att kunna göra något åt det. Problemet är att felet uppstår kanske 1 gång i månaden.

Alla tips uppskattas!

Forummoderator
10 576 Inlägg
30 maj 2008
Detta har hänt mig en gång, mitt i göteborg får jag ett kärringstopp, utan att jag borde fått det, bilen är död på all el, jag får knuffa den runt ett hörn, där jag lyckas knuffa igång den sen har den funkat...  samma sak med Volvo, vi kan inget göra trots garantier...

att motorn dör beror ofta på tomgångsmotorn men detta att strömmen försvinner vet jag inte vad det beror på, bara att felet är känt.

jag skulle råda dig att ställa samma fråga på www.x40nordic.com finns mycket fler V40-folk där som har koll på dessa lustiga fenomen.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök